ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βουλή: Ανοιχτές οι πόρτες των ειδικών σχολείων, κλειστά τα αυτιά του υπουργείου

ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΜΠΟΥΡΔΑΡΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με τις δυσμενέστερες των εντυπώσεων, καθώς προσέθεσε και την δική του υπογραφή στην διαχρονικά και εκ του αποτελέσματος αρνητική στάση των υπουργών Παιδείας έναντι του ζητήματος της ειδικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ο κ. Κ. Γαβρόγλου «χρωμάτισε» την ολοκλήρωση της συζήτησης πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γαβρόγλου με επιθετικό ύφος απέρριψε ισχυρισμό εκπροσώπου της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) ότι δεν άνοιξαν ουσιαστικά σχολεία για παιδιά ΑΜΕΑ. Οπως η εκπρόσωπος σημείωσε, εννοούσε πως τυπικά μπορεί να άνοιξαν οι πόρτες των σχολείων αυτών, αλλά οι μεγάλες ελλείψεις κατέστησαν προβληματική τη λειτουργία τους ακόμα και ως τη λήξη του εκπαιδευτικού έτους. Ο αρμόδιος υπουργός, όπως κατέδειξαν οι παρεμβάσεις του, είναι ικανοποιημένος για το άνοιγμα των θυρών των σχολείων, αλλά ουδέν είχε να πει αναφορικά με τις ελλείψεις. Και περιορίστηκε να δηλώσει ενοχλημένος όταν η συζήτηση επικεντρώνεται, με τρόπο επικριτικό της κρατικής στάσης, στα ζητήματα της ειδικής εκπαίδευσης.

«Τελειώνει η σχολική χρονιά και, ουσιαστικά η έναρξή της για την ειδική αγωγή δεν έχει ξεκινήσει», άρχισε την τοποθέτησή της η κυρία Στέλλα Βαλαβάνη, εκπρόσωπος της ΑΣΓΜΕ. Για να συνεχίσει σημειώνοντας αναλυτικά:

«Σε πρόσφατη ημερίδα που πραγματοποιήσαμε για το θέμα και σας παροτρύνουμε να δείτε το υλικό μας, διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά ότι τα ειδικά σχολεία ποτέ δεν ανοίγουν το Σεπτέμβρη και λείπουν από αυτά ειδικοί παιδαγωγοί, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό, τα μέσα μεταφοράς και όλες οι υλικοτεχνικές υποδομές για να γίνει ουσιαστική και συστηματική παρέμβαση, με βάση την αναπηρία κάθε παιδιού. Αυτές οι ελλείψεις, σε μεγάλο βαθμό, «σέρνονται» μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους».

Εμφανίζοντας εαυτόν «ενοχλημένο», ο κ. Γαβρόγλου ζήτησε άμεσα ...διευκρινίσεις (Ο διάλογος που ακολουθεί είναι αποκαλυπτικός της αντίληψης που χαρακτηρίζει και τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας):

«Κατάλαβα σωστά ότι είπατε ότι δεν άνοιξαν φέτος τα σχολεία της ειδικής εκπαίδευσης στην ώρα τους; Σωστά κατάλαβα. Μπορείτε, σας παρακαλώ, να μου δώσετε τη λίστα – τώρα όμως – αυτών που δεν άνοιξαν; Διότι εμάς οι πληροφορίες μας είναι ότι για πρώτη χρονιά άνοιξαν στην ώρα τους.

Σπέκουλα πάνω στο θέμα της ειδικής αγωγής δεν θα ανεχθώ. Θα το καταγγέλλω συνέχεια. Οτιδήποτε άλλο μπορείτε να έχετε την ευχέρεια να κάνετε σπέκουλα, αλλά όχι στην ειδική αγωγή. Είπατε ότι δεν άνοιξαν. Σας παρακαλώ να μου πείτε, διότι οι πληροφορίες οι δικές μας από όλες τις υπηρεσίες είναι ότι για πρώτη φορά έχουμε αυτή την τεράστια επιτυχία».

Η κυρία Βαλαβάνη αμέσως απάντησε: «Όταν λέμε άνοιξαν, αν εννοούμε τυπικά ότι άνοιξαν οι πόρτες, ναι. Για εμάς, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και τους γονείς που έχουν παιδιά στα ειδικά σχολεία, ουσιαστικά πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, γιατί αν ανοίξει η πόρτα και λείπουν κάποιοι εκπαιδευτικοί ή δεν μπορούν να κάνουν το έργο τους σε αυτά τα ειδικά σχολεία, έτσι όπως χρήζει, εντάξει, αν θέλετε δηλαδή το τυπικό σε σχέση με το ουσιαστικό στο άνοιγμα των σχολείων, ναι, ο καθένας μπορεί να το εκλάβει όπως θέλει».

Έναντι αυτών, ο κ. Γαβρόγλου σχολίασε, δείχνοντας ικανοποιημένος από την «δικαίωσή» του, επί του τυπικού του πράγματος: «Νομίζω ότι καθένας κατάλαβε ακριβώς τι είχατε πει». Πέραν τούτου, ουδέν βρήκε να πει ο υπουργός Παιδείας. επί ποίων δεν μίλησε; Η εκπρόσωπος της ΑΣΓΜΕ ήταν σαφής:

«Χρειαζόμαστε και απαιτούμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς ειδικού παιδαγωγικού, επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού, για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες και ίδρυση νέων δομών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Μόνο έτσι θα υποστηριχθεί η εκπαίδευση. Πρέπει να καλυφθούν όλα τα κενά και να ανοίξουν και άλλες δομές στην ειδική αγωγή και στην εκπαίδευση. Ουσιαστικά, πρέπει να χρηματοδοτηθεί η ειδική αγωγή και η εκπαίδευση από τον κρατικό προϋπολογισμό με τα απαιτούμενα κονδύλια, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες σε δομές και υλικά», είπε η κυρία Βαλαβάνη.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ