ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σήμερα η βελτιωμένη προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ΕΕΣΣΤΥ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Προχωρεί, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η αποκρατικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Σήμερα είναι προγραμματισμένη η υποβολή της βελτιωμένης δεσμευτικής προσφοράς από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα ανεβάζει το τίμημα από περίπου 9 εκατ. ευρώ σε 20 εκατ. Σε αντάλλαγμα, η εταιρεία θα λάβει το δικαίωμα μετάταξης του μισού προσωπικού της σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική ρύθμιση θα περιληφθεί στο πολυνομοσχέδιο που θα περιλάβει τα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης και αναμένεται να ψηφιστεί μέχρι 16 Ιουνίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των ρυθμίσεων του πολυνομοσχεδίου περιλαμβάνονται οι μετατάξεις περίπου 400 εργαζομένων στην ΕΕΣΣΤΥ και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Πάνω από το 50% των μετατάξεων αφορούν την ΥΠΑ και λιγότερο από το 50% την ΕΕΣΣΤΥ.

Η διαδικασία αυτή ανοίγει τον δρόμο για την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Η εταιρεία θα περάσει στα χέρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και αν κάποιοι δεν τον επιθυμούσαν, με προεξάρχουσα τη διοίκηση της επιχείρησης. Η τελευταία, κάθε φορά που γινόταν ένα βήμα προς την κατεύθυνση της εξαγοράς της εταιρείας, όρθωνε εμπόδια, είτε με ανακοινώσεις σχετικά με το «ευτελές του προσφερόμενου τιμήματος» είτε σχετικά με τις οικονομικές διαφορές της με τον μοναδικό ενδιαφερόμενο, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η τελευταία, έχοντας περάσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο στα χέρια των Ιταλών της Ferrovie dello Stato Italiane (FSI), προτίθεται να αναπτύξει την ΕΕΣΣΤΥ. Η εταιρεία έχει εκπονήσει επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης της ΕΕΣΣΤΥ, ύψους 20 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εκσυγχρονίσει τις υποδομές της. Στόχος της είναι η εταιρεία να μπορεί να υποστηρίξει ακόμη και τις ηλεκτράμαξες τεχνολογίας TGV της FSI που αποσύρει η τελευταία από τους ιταλικούς σιδηροδρόμους. Πρόκειται για μηχανές TGV προγενέστερης γενιάς τις οποίες η εταιρεία μπορεί να φέρει στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Eτσι θα μειωθεί και ο χρόνος μετάβασης στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη στις τρεισήμισι έως τέσσερις ώρες, με την προϋπόθεση βέβαια της ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρο το μήκος της γραμμής.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διέθετε και σχέδιο Β, στην περίπτωση που δεν προχωρούσε η αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Το σχέδιο αυτό προέβλεπε τη δημιουργία εκ τους μηδενός μιας νέας τεχνικής βάσης στην Ελλάδα. Το σχέδιο αυτό υφίσταται ακόμη, αλλά εκτιμάται ότι δεν θα απαιτηθεί, δεδομένου ότι η αποκρατικοποίηση μάλλον προχωρεί.

Σημειώνεται ότι για την ολοκλήρωσή της, εκτός από την αποδοχή της βελτιωμένης προσφοράς από το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει η σχετική σύμβαση αγοραπωλησίας των μετοχών να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τις αρχές ανταγωνισμού της χώρας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ