ΕΛΛΑΔΑ

Θ. Βενιάμης: Χωρίς ναυτιλία δεν μπορεί να ζήσει ο πλανήτης

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Από αριστερά, ο κ. Γιώργος Αγγελόπουλος, ο κ. Μιχάλης Χανδρης, ο πρόεδρος της Ενωσης, κ. Θεόδωρος Βενιάμης και ο κ. Γιάννης Λύρας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ναυτιλία

Το γάντι στις πετρελαϊκές βιομηχανίες και τις εταιρείες πετρέλευσης πέταξε η Ενωση Ελληνων Εφοπλιστών αναφορικά με την πρόκληση της χρήσης καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) για το 2020.

Μιλώντας στα πλαίσια της συνέντευξης Τύπου για τα «Ποσειδώνια 2018», ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Κ» σημείωσε ότι ο συγκεκριμένος κανονισμός υιοθετήθηκε μάλλον βιαστικά το 2016 χωρίς να έχει γίνει πρόβλεψη για το κατά πόσον η χρήση των συγκεκριμένων καυσίμων συμμορφώνεται με τους κανόνες ασφαλείας αλλά και για το αν θα υπάρχει επαρκής διαθεσιμότητα για τον παγκόσμιο στόλο. 

Υπογράμισε δε, πως όλος ο κόσμος εξαρτάται από την πρωτοπόρο ναυτιλία, καθώς το 90% του εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης. «Χωρίς ναυτιλία δεν μπορεί να ζήσει ο πλανήτης», είπε χαρακτηριστικά, ενώ εξέφρασε την απορία γιατί εγκαλείται η ναυτιλία να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και όχι τα ναυπηγεία ή κατασκευστές μηχανών ή παραγωγοί καυσίμων.

Επίσης, αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, σημειώνοντας πως όλοι οι Ελληνες πλοιοκτήτες θα ήταν περήφανοι να έχουν υψωμένη την γαλανόλευκη εφόσον αυτό δεν επηρεάζει την ανταγωνιστικότητά τους. Συμμπλήρωσε δε, ότι δεν υπάρχει επάρκεια Ελληνων αξιωματικών και ότι απαιτείται αναμόρφωση του σχετικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ωστόσο, σημείωσε ότι η κυβέρνηση εμφανίζεται να έχει αντιληφθεί το ζήτημα και έχει δρομολογήσει διαβουλεύσεις επ' αυτού με τον αντιπροσωπευτικό φορέα της πλοιοκτησίας. 

Για το θέμα του ελληνικού θεσμικού πλαισίου φορολόγησης της ναυτιλίας που έχει θέσει η Επίτροπος Ανταγωνισμού σχολίασε πως η κυβέρνηση, η οποία το χειρίζεται, έχει προχωρήσει τις σχετικές διεργασίες με την Επιτροπή και εκτίμησε ότι το ζήτημα θα κλείσει σύντομα. 

Αναλυτικά η εισαγωγική τοποθέτηση του κ. Βενιάμη: 

«Τα Ποσειδώνια 2018 βρήκαν τη ναυτιλία μας να διατηρεί σταθερά την ηγετική της θέση, ποσοτική και ποιοτική στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη, έχοντας αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις της ιδιαίτερα δύσκολης ναυλαγοράς των προηγούμενων χρόνων και όχι μόνο.

Παράλληλα, η Ένωσή μας, ως το θεσμικό αντιπροσωπευτικό όργανο της ελληνικής πλοιοκτησίας, με συνέπεια και επιμονή, συνέχισε και θα συνεχίσει να προασπίζει τις θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας, στα διεθνή fora, έχοντας αποδείξει διαχρονικά ότι εκφράζει τεκμηριωμένες προτάσεις βασιζόμενες στην τεχνογνωσία και την εμπειρία της ναυτικής μας παρακαταθήκης.

Και θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι το κύρος της φωνής μας είναι πιο ενδυναμωμένο από κάθε άλλη εποχή σε κάθε επίπεδο, έχοντας αναμφισβήτητα αναγνωρισθεί η ναυτιλία των Ελλήνων ως παίκτης μεγάλης εμβέλειας στο διεθνές ναυτιλιακό περιβάλλον.

Κατά τη διάρκεια των πολλών διμερών συναντήσεων που είχαμε την περίοδο των Ποσειδωνίων με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ, κ. Kitack Lim, την Επίτροπο Μεταφορών, κα. Violeta Bulc, καθώς και με κρατικές αντιπροσωπείες και ιδιωτικούς ναυτιλιακούς φορείς, τονίσαμε σε όλους ότι η ναυτιλία ως βιομηχανία καλείται αδικαιολόγητα, αν και είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς, να εφαρμόσει νομοθετήματα και περιβαλλοντικούς στόχους, των οποίων όμως η επίτευξη εξαρτάται κατά προτεραιότητα από άλλα εμπλεκόμενα μέρη όπως π.χ. οι κατασκευαστές των μηχανών των πλοίων και οι πετρελαϊκές εταιρείες.

Και επιπροσθέτως, δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι οι ανάγκες του παγκόσμιου εμπορίου αυξάνονται συνεχώς προς όφελος της ευημερίας των λαών και επομένως, η ναυτιλία καλείται να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για την κάλυψη αυτών.Σελίδα 2

Θα χρησιμοποιήσουμε λοιπόν όλους τους ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας και επίσημης διαβούλευσης που έχουμε αναπτύξει για την προώθηση ρεαλιστικών και άρα εφικτών στην εφαρμογή τους και στην αποτελεσματικότητά τους προτάσεων για την αντιμετώπιση των επίκαιρων περιβαλλοντικών προκλήσεων.

Τέλος, θα επαναλάβω ότι για να συνεχίσουμε την επιτυχή πορεία μας πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Ο όρος «ανταγωνιστικότητα» είναι το κλειδί για την επιβίωση κάθε ναυτιλίας και πρέπει να αποτελεί κοινό στόχο βιομηχανίας και Πολιτείας καθώς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεδομένου ότι η ναυτιλία μας αποτελεί αναπόσπαστο και στρατηγικό κομμάτι της.»

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ