ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προβληματική η μετάβαση στα νέα καύσιμα το 2020, προειδοποιούν οι πλοιοκτήτες

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το γάντι στις πετρελαϊκές βιομηχανίες και στις εταιρείες πετρέλευσης πέταξε η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) αναφορικά με την πρόκληση της χρήσης ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) από το 2020. Μιλώντας στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου στα «Ποσειδώνια», ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση τη «Κ», σημείωσε ότι ο συγκεκριμένος κανονισμός υιοθετήθηκε μάλλον βιαστικά το 2016, χωρίς να έχει γίνει πρόβλεψη για το κατά πόσον η χρήση των συγκεκριμένων καυσίμων συμμορφώνεται με τους κανόνες ασφαλείας (SOLAS) αλλά και για το αν θα υπάρχει επαρκής διαθεσιμότητα τέτοιων καυσίμων για τον παγκόσμιο στόλο ανά την υδρόγειο.

Υπογράμμισε δε πως όλος ο κόσμος εξαρτάται από την ποντοπόρο ναυτιλία, καθώς το 90% του εμπορίου διακινείται διά θαλάσσης. «Χωρίς ναυτιλία δεν μπορεί να ζήσει ο πλανήτης», είπε χαρακτηριστικά, ενώ εξέφρασε την απορία γιατί εγκαλείται η ναυτιλία να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και όχι τα ναυπηγεία ή οι κατασκευαστές μηχανών και οι παραγωγοί καυσίμων.

Επίσης, αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, σημειώνοντας πως όλοι οι Ελληνες πλοιοκτήτες θα ήταν περήφανοι να έχουν υψωμένη τη γαλανόλευκη, εφόσον αυτό δεν επηρέαζε την ανταγωνιστικότητά τους. Συμπλήρωσε δε ότι δεν υπάρχει επάρκεια Ελλήνων αξιωματικών και ότι απαιτείται αναμόρφωση του σχετικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ωστόσο, σημείωσε ότι η κυβέρνηση εμφανίζεται να έχει αντιληφθεί το ζήτημα και έχει δρομολογήσει διαβουλεύσεις επ’ αυτού με τον αντιπροσωπευτικό φορέα της πλοιοκτησίας. Για το θέμα του ελληνικού θεσμικού πλαισίου φορολόγησης της ναυτιλίας που έχει θέσει η επίτροπος Ανταγωνισμού, σχολίασε πως η κυβέρνηση, η οποία το χειρίζεται, έχει προχωρήσει τις σχετικές διεργασίες με την Επιτροπή και εκτίμησε ότι το ζήτημα θα κλείσει σύντομα.

Κατά τη διάρκεια των πολλών διμερών συναντήσεων που είχε η ΕΕΕ την περίοδο των «Ποσειδωνίων», όπως με τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ, Kitack Lim, την επίτροπο Μεταφορών, Violeta Bulc, και κρατικές αντιπροσωπείες και ιδιωτικούς ναυτιλιακούς φορείς, τονίστηκε σε όλους ότι η ναυτιλία ως βιομηχανία καλείται αδικαιολόγητα, αν και είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσον μεταφοράς, να εφαρμόσει νομοθετήματα και περιβαλλοντικούς στόχους, των οποίων όμως η επίτευξη εξαρτάται κατά προτεραιότητα από άλλα εμπλεκόμενα μέρη όπως π.χ. οι κατασκευαστές των μηχανών των πλοίων και οι πετρελαϊκές εταιρείες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ