ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τι κοινό μπορεί να έχουν ένα διαμέρισμα στο ανατολικό Λονδίνο, μια πολυκατοικία στη Ρουμανία, μια έπαυλη στον Λίβανο, ένας ουρανοξύστης στην Αλγερία, το διοικητικό κέντρο Γάνδης στο Βέλγιο, ένα ξενοδοχείο στις Μπαχάμες και μία παραδοσιακή κατοικία στην Καλαμάτα;

Οτι σε όλα έχουν εγκατασταθεί προϊόντα αλουμινίου, της ελληνικής βιομηχανίας Aluminco. Με έδρα στα Οινόφυτα Βοιωτίας, σε μια έκταση 60.000 τ.μ., στις υπερσύγχρονες μονάδες της Aluminco παράγονται καθημερινά αρχιτεκτονικά συστήματα αλουμινίου για πόρτες και παράθυρα, συστήματα καγκέλων, συστήματα εξωτερικού χώρου, συστήματα στήριξης φωτοβολταϊκών πλαισίων κ.ά., προϊόντα που διοχετεύονται –εκτός της εγχώριας αγοράς– σε περισσότερες από 60 χώρες σε Ευρώπη, Αφρική, Μέση Ανατολή, Αυστραλία και Αμερική. Οι εξαγωγές της εταιρείας σήμερα ξεπερνούν το 55% του κύκλου εργασιών της.

Η Aluminco αποτελεί μία σημαντική εξαγωγική βιομηχανία της χώρας και ένα εξαιρετικό παράδειγμα μετεξέλιξης μιας οικογενειακής εταιρείας που δραστηριοποιούνταν κατά βάση στην εγχώρια αγορά σε μια ισχυρή, υπερσύγχρονη, εξαγωγική επιχείρηση απολαμβάνοντας σημαντική διεθνή αναγνώριση. Ετσι κατάφερε να αντισταθμίσει τη μεγάλη πτώση των πωλήσεων στην Ελλάδα μετά το 2008, αποτέλεσμα της μεγάλης κρίσης και της κατάρρευσης της εγχώριας ζήτησης, και να ενισχύσει τα μεγέθη και τη θέση της.

Ξεκίνημα το 1982

Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 1982 από τον Θεόδωρο Καρρά, με προσανατολισμό από την πρώτη ημέρα στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων αλουμινίου που να ανταποκρίνονται ποιοτικά, αισθητικά και λειτουργικά στις απαιτητικές και ταχύτατα εξελισσόμενες αγορές. Το 1984 επεκτάθηκε στην παραγωγή φωτιστικών από χυτό αλουμίνιο, καλύπτοντας τις ανάγκες ξενοδοχείων και δημοσίων έργων, ενώ το 1990 παρουσίασε στην αγορά τα πάνελ αλουμινίου –πρώτη φορά στην Ελλάδα– προσφέροντας αποτελεσματικές λύσεις για κάθε αρχιτεκτονική και κατασκευαστική ανάγκη. Το 2002 η έδρα, οι μονάδες παραγωγής και οι αποθηκευτικοί χώροι μεταφέρθηκαν σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στα Οινόφυτα Βοιωτίας, ενώ παράλληλα η εταιρεία επεκτάθηκε στην παραγωγή των προφίλ διέλασης, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στην αγορά. Ενα από τα σημαντικά στοιχεία που διαφοροποίησαν την Aluminco ήταν η στρατηγική της για την παραγωγή προϊόντων, υψηλής προστιθέμενης αξίας, για τον τελικό καταναλωτή.

Με συνεχείς επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και δίνοντας μεγάλη έμφαση στην έρευνα και ανάπτυξη η Aluminco έχει αναπτύξει και εδραιώσει εκατοντάδες προϊόντα αλουμινίου, πολλά από τα οποία είναι μοναδικά στο είδος τους, με πολλές καινοτομίες και ευρεσιτεχνίες. Η αποτελεσματική διείσδυση της εταιρείας στις αγορές του εξωτερικού δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την παραγωγή προϊόντων εξαιρετικής ποιότητας και τη σχετική πιστοποίησή τους από διεθνείς αναγνωρισμένους φορείς, τομέας όπου η εταιρεία επενδύει σημαντικούς πόρους.

Ορόσημο το 2017

Σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Καρρά, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Aluminco, το 2017 αποτέλεσε χρονιά-σταθμό για την εταιρεία στο επίπεδο νέων πιστοποιήσεων, καθώς εξασφάλισε 21 νέες πιστοποιήσεις σε αρχιτεκτονικά συστήματα και συστήματα κάγκελων. «Η πιο σημαντική διάκριση της περασμένης χρονιάς ήταν αυτή του νέου συστήματος W4900, από το Γερμανικό Ινστιτούτο Παθητικού Σπιτιού PHI (PassiveHouseInstitute). Το εν λόγω σύστημα έλαβε την κορυφαία επίδοση από τον γερμανικό φορέα για παθητικό ανοιγόμενο σύστημα. Το 2018 ξεκίνησε επίσης με νέες σημαντικές πιστοποιήσεις από διεθνή αναγνωρισμένα εργαστήρια όπως το βρετανικό εργαστηριακό κολοσσό Intertek, το αμερικανικό εργαστήριο δοκιμών UL CLEB, και το διαπιστευμένο, γερμανικό ινστιτούτο IFT ROSENHEIM. Ετσι η Aluminco κατατάσσεται πρώτη στην Ελλάδα και μεταξύ των κορυφαίων παγκόσμιων ηγετών του κλάδου».

Το 2017 οι εξαγωγές της Aluminco ξεπέρασαν το 50% του κύκλου εργασιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2009 οι εξαγωγές της ανέρχονταν στα 4,2 εκατ. ευρώ, ενώ την εφετινή χρονιά εκτιμάται ότι θα προσεγγίσουν τα 20 εκατ. ευρώ. Την περυσινή χρονιά η εταιρεία έλαβε 2η συνεχή χρονιά το Βραβείο Κορυφαίας Εξαγωγικής Επιχείρησης και το Βραβείο Κορυφαίου Εμπορικού Σήματος για το προϊόν OpenAir στον διαγωνισμό του GreekExportsAwards που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών.

Επενδύσεις για τον διπλασιασμό της παραγωγής

Η ανάπτυξη καινοτόμων, υψηλής ποιότητας και εξαιρετικής ενεργειακής απόδοσης, προϊόντων περνά μόνο από έναν δρόμο: τις συνεχείς επενδύσεις. Μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί το τρέχον επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας ύψους 7,8 εκατ. ευρώ, που αφορά την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού για την αύξηση της παραγωγικότητας, τη ρομποτική αυτοματοποίηση των παραγωγικών δραστηριοτήτων, καθώς και την ανάπτυξη προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας. Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου, η παραγωγική δυναμικότητα της Αluminco θα διπλασιαστεί. Η επένδυση, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και την εγκατάσταση μονάδας πιστοποίησης αρχιτεκτονικών προϊόντων αλουμινίου που θα ενισχύσει σημαντικά τη στρατηγική πωλήσεων στην προσέγγιση νέων αγορών αλλά και επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες με την εγκατάσταση ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, που σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας θα επιτρέψει την ταχύτατη διαχείριση των πληροφοριών όλων των διευθύνσεων. Στο πλαίσιο του προγράμματος η εταιρεία ήδη έχει προχωρήσει στην ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού (πρέσα διέλασης, κάθετη γραμμή ηλεκτροστατικής βαφής) αλλά και στη δημιουργία υπερσύγχρονης ρομποτικής αποθήκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υλοποίηση της μεγάλης αυτής επένδυσης αποφασίστηκε το 2015, μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για τη χώρα και την εγχώρια οικονομία. Ακόμα και στα πιο δύσκολα χρόνια της κρίσης, την περίοδο 2008-2015, η εταιρεία προχώρησε σε συνολικές επενδύσεις άνω των 10 εκατ. σε μηχανολογικό εξοπλισμό, νέες τεχνολογίες και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων. Σύμφωνα με τον κ. Δ. Καρρά, η εταιρεία ήδη επεξεργάζεται το επόμενο επενδυτικό σχέδιο, το οποίο θα ξεκινήσει το 2019, και το οποίο προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων χρηματοδοτείται από ίδια κεφάλαια.

Προτεραιότητα σε νέα προϊόντα και έμφαση στις εξαγωγές

Το 2015 τα ηνία της εταιρείας ανέλαβε η δεύτερη γενιά της οικογένειας που κατάφερε να συνεχίσει και να ενισχύσει τη θετική πορεία της Aluminco. Ο Δημήτρης Καρράς κατέχει τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου υπεύθυνος για τον σχεδιασμό της στρατηγικής και της πολιτικής της εταιρείας, ο Αργύρης Καρράς κατέχει τη θέση του αντιπροέδρου και εκτελεστικού μέλους του Δ.Σ. με πεδία ευθύνης τη στρατηγική πωλήσεων, marketing και ανάπτυξη νέων προϊόντων, ενώ ο Βαγγέλης Καρράς κατέχει τη θέση του διευθυντή δικτύου και εξυπηρέτησης εταιρικών πελατών. Ο ιδρυτής της Aluminco Θεόδωρος Καρράς συνεχίζει να δίνει το «παρών» στην εταιρεία από τη θέση του επίτιμου προέδρου, ενώ η σύζυγός του κ. Εφη Καρρά είναι διευθύντρια εξαγωγών.
Φιλοδοξία της νέας γενιάς είναι να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για την εταιρεία: βασιζόμενη στη φιλοσοφία των υψηλών επενδύσεων και της ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων, να πετύχει την ενίσχυση της θέσης της Aluminco μεταξύ των σημαντικότερων εκπροσώπων της ελληνικής επιχειρηματικότητας και δραστηριότητας στον παγκόσμιο χάρτη.

Οπως σημειώνει ο κ. Δ. Καρράς στην «Κ», στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας της Aluminco. Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα, που θα «τρέξει» το 2019, θα αποτελέσει μεγάλο βήμα στην κατεύθυνση αυτή, καθώς και στη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων της εταιρείας. Η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας τής εταιρείας στις αγορές του εξωτερικού αποτελεί επίσης κεντρικό στόχο. Αναφορικά με τη γενικότερη πορεία της οικονομίας, ο διευθύνων σύμβουλος της Aluminco επισημαίνει ότι η σταθεροποίηση της κατάστασης στη χώρα αποτελεί θετική εξέλιξη που οδηγεί στη βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος. «Η ομαλοποίηση της πολιτικής κατάστασης συμβάλει στη βελτίωση του κλίματος, ωστόσο οι καθυστερήσεις και η ελλιπής πρόοδο στην ουσιαστική υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων αποτελούν μια χαμένη ευκαιρία για τη χώρα. Διαχρονικά υπάρχει μια αρνητική στάση και αντιμετώπιση του επιχειρείν από τη δημόσια διοίκηση που αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη και τη δημιουργία πλούτου στη χώρα».

Βαρύ πλήγμα στην απασχόληση επέφερε η αποβιομηχάνιση της χώρας

Σε ένα από τα μικρότερα μερίδια στην Ευρωπαϊκή Ενωση έχει περιοριστεί η συμβολή της βιομηχανίας στη διαμόρφωση του εγχώριου ΑΕΠ, αποτέλεσμα της αποβιομηχάνισης της χώρας τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ, η συμβολή της ελληνικής μεταποίησης στο ΑΕΠ διαμορφώνεται στο 8,8%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. είναι 16%. Η αποβιομηχάνιση της ελληνικής οικονομίας ξεκίνησε σταδιακά από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 και βαθμιαία το μερίδιο της μεταποίησης στο ΑΕΠ υποχώρησε από το 12,1%, που ήταν το 1979, σε 8,8% σήμερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη δεκαετία 2005 - 2015 η ακαθάριστη προστιθέμενη αξία καταγράφει απώλειες της τάξης του 30%.

Η πορεία αποβιομηχάνισης είχε σημαντική επίπτωση στην απασχόληση και από 17,8% του συνόλου των απασχολουμένων στη βιομηχανία τη δεκαετία του 1990, το ποσοστό αυτό συρρικνώθηκε στο 14,9% τη δεκαετία του 2000 και σήμερα βρίσκεται στο 9,9%. Στην κλωστοϋφαντουργία - ένδυση η μείωση της απασχόλησης ξεπερνά το 60%, ενώ στην ξυλεία η συρρίκνωση της απασχόλησης προσεγγίζει το 65%. Κατά την περίοδο 2009 - 2016 η παραγωγή της μεταποίησης έχει μειωθεί κατά 11%, με τη μεγαλύτερη συρρίκνωση να καταγράφεται στην ένδυση (-62%), τη βιομηχανία επίπλων (-58%) και την κλωστοϋφαντουργία (-48%). Θετικά έχουν κινηθεί μόνο τρεις υποκλάδοι της μεταποίησης: η διύλιση πετρελαίου (συμπεριλαμβάνοντας τον οπτάνθρακα) με +36%, τα φαρμακευτικά με +13% και τα βασικά μέταλλα με +25%.

Σε ό,τι αφορά την παραγωγικότητα, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, στην εγχώρια μεταποίηση παραμένει καθηλωμένη στα επίπεδα του 2004. Αντίθετα, η παραγωγικότητα της μεταποίησης στην Ευρώπη αυξάνεται με σταθερό ρυθμό την περίοδο 1995 και μετά, ασχέτως το σοκ της κρίσης την περίοδο 2007 - 2009. Παρά τη συρρίκνωση του βιομηχανικού τομέα, οι εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων στην Ελλάδα συνεισφέρουν πάνω από το 87% στο σύνολο των εξαγωγών της χώρας, ενώ παραδόθηκαν βιομηχανικά προϊόντα σε 184 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Τα οξύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εγχώρια μεταποίηση –τα οποία ασφαλώς αγγίζουν όλο το φάσμα τη οικονομικής ζωής της χώρας– είναι η υψηλή φορολογία, οι υψηλές ασφαλιστικές εισφορές, οι πολυπλοκότητες στο σύστημα δικαιοσύνης, η έντονη γραφειοκρατία, το υψηλό κόστος ενέργειας, το ασαφές χωροταξικό πλαίσιο, οι ανεπαρκείς υποδομές, οι δυσκαμψίες στην αγορά εργασίας, προβλήματα που επηρεάζουν δυσμενώς τόσο τις εξαγωγικές επιδόσεις όσο και τις επιδόσεις των ελληνικών επιχειρήσεων στην εγχώρια αγορά, όπου τα ελληνικά προϊόντα ανταγωνίζονται τα εισαγόμενα. Επιπροσθέτως, η πιστωτική στενότητα που περιόρισε σημαντικά τη δυνατότητα των επιχειρήσεων να αντλούν κεφάλαια από το τραπεζικό σύστημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα δάνεια προς τις επιχειρήσεις της μεταποίησης μειώθηκαν από το 2010 και μετά κατά περίπου 16,6%.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ