ΕΛΛΑΔΑ

Παράταση στη Φυλή ενόψει νέων έργων

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Παράταση δύο ετών στους περιβαλλοντικούς όρους του ΧΥΤΑ Φυλής και των εγκαταστάσεών του έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Δεν πρόκειται όμως για «παράταση ζωής» του ίδιου του ΧΥΤΑ, καθώς αυτή είχε δοθεί από το 2010, αλλά για τη συνολική περιβαλλοντική αδειοδότηση όλων των μονάδων που βρίσκονται στο σημείο, αναγκαία για οποιοδήποτε μελλοντικό έργο.

Αυτό που λείπει τώρα είναι... τα μελλοντικά έργα, καθώς κανένα μεγάλο έργο διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική δεν έχει ακόμα δημοπρατηθεί.

Οπως προκύπτει από την απόφαση, ο Ενιαίος Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ), που είναι υπεύθυνος για τις εγκαταστάσεις στη Φυλή, έπρεπε από τις αρχές του 2018 να έχει τροποποιήσει τους περιβαλλοντικούς όρους της «Ολοκληρωμένης Εγκατάστασης Διαχείρισης Αποβλήτων» (ΟΕΔΑ) Δυτικής Αττικής (όπως... κατ’ ευφημισμόν ονομάζεται η διαχείριση των απορριμμάτων στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις). Η συνολική αδειοδότηση όλων των εγκαταστάσεων (Εργοστάσιο Μηχανικής Ανακύκλωσης-ΕΜΑΚ, αποτεφρωτήρας νοσοκομειακών αποβλήτων, μονάδα παραγωγής βιοαερίου) ήταν απαραίτητη προκειμένου να ισχύσει η λειτουργία του ΧΥΤΑ Φυλής έως το 2020.

Βασικό ερώτημα

Το βασικό ερώτημα βέβαια, είναι πότε θα δημοπρατηθεί οποιοδήποτε νέο έργο διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική. Οπως εξηγεί στην «Κ» η αντιπεριφερειάρχης Αφροδίτη Μπιζά, το διάστημα αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση για τα μελλοντικά χαρακτηριστικά του ΕΜΑΚ, προκειμένου ο διαγωνισμός να προκηρυχθεί το φθινόπωρο (το ΕΜΑΚ παράγει σήμερα ένα χαμηλής ποιότητας «μείγμα» σκουπιδιών που οδηγείται σε καύση).

Επίσης, η Περιφέρεια Αττικής επεξεργάζεται ακόμα τρία έργα, τις δύο μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων στο Γραμματικό και το Σχιστό και μια μονάδα επεξεργασίας βιοαποβλήτων τεσσάρων δήμων της Ανατολικής Αττικής. Η τεράστια καθυστέρηση στην ωρίμανση των έργων αυτών μεταθέτει –στην καλύτερη περίπτωση– τη δημοπράτησή τους μέσα στο 2019.

Οπερ σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανό να απενταχθούν (ή να ενταχθούν ως «γέφυρες» με το επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης), αφού δύσκολα θα συμβασιοποιηθούν και θα κατασκευαστούν έως το 2020-2021. Ή ακόμα και να μη δημοπρατηθούν καθόλου, αφού το 2019 είναι έτος (και) αυτοδιοικητικών εκλογών και οι αντιδράσεις εξακολουθούν σε κάποιες περιπτώσεις να υφίστανται.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ