ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάκληση 774.000 οχημάτων από Mercedes στην Ευρώπη λόγω πειραγμένου λογισμικού

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Μercedes-Daimler ανακαλεί 774.000 οχήματά της σε όλη την Ευρώπη, καθώς έφεραν λογισμικό που παραποιούσε τις μετρήσεις των εκπομπών καυσαερίων και τις παρουσίαζε μικρότερες από τις πραγματικές όταν το όχημα υποβαλλόταν σε δοκιμή. Από το σύνολο των οχημάτων που θα ανακληθούν, τα 238.000 θα είναι στο εσωτερικό της Γερμανίας. Πρόκειται για τα μοντέλα C-Class και Vito, τα οποία και προτίθεται να τα αναβαθμίσει. Εχει προηγηθεί σχετική εντολή των γερμανικών αρχών που ενετόπισαν το ένοχο λογισμικό. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε διά στόματος του διευθύνοντος συμβούλου Ντίτερ Ζέτσε ότι έχει ήδη βρει την τεχνική λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Δεδομένου δε ότι έχει δεχθεί να συνεργαστεί με τις γερμανικές αρχές, η Daimler ευελπιστεί να αποφύγει πρόστιμα ή άλλες κυρώσεις. Σύμφωνα δε με τον Αρντ Ελινγκχορστ, αναλυτή της Evercore ISI, η απόσυρση των οχημάτων και η αναβάθμιση του λογισμικού τους δεν αναμένεται να υπερβούν σε κόστος τα 100 εκατ. ευρώ.

Εξάλλου, ο πρόεδρος της Audi, εταιρείας-μέλους του ομίλου Volkswagen, Ρούπερτ Στάντλερ κατονομάστηκε από τις γερμανικές εισαγγελικές αρχές ως ύποπτος για το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών ρύπων πριν από τρία χρόνια. Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε αρχικά στις ΗΠΑ, όπου εντοπίστηκαν 140.000 αυτοκίνητα της Volkswagen, της Audi και της Porsche εξοπλισμένα με λογισμικό που παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων τους. Στη συνέχεια, εντοπίστηκαν παγκοσμίως 11 εκατομμύρια οχήματα που διέθεταν ανάλογα ένοχα λογισμικά. Σύμφωνα με τις Αρχές, διενεργήθηκαν έρευνες τόσο στο σπίτι του Στάντλερ όσο και σε αυτό ενός άλλου στελέχους της Audi, του Μπερντ Μέρτενς, υπευθύνου εξαγορών της εταιρείας και αρμοδίου για τη διαχείριση του σκανδάλου και την επικοινωνία με τη μητρική εταιρεία Volkswagen. Σύμφωνα με το Reuters, τα δύο στελέχη ελέγχονται για απάτη και ψευδή διαφήμιση όσο και για τον ρόλο τους στην παραποίηση των εκπομπών ρύπων των οχημάτων του γερμανικού κολοσσού.

Το νέο σκάνδαλο ενδέχεται να προκαλέσει κρίση στην ηγεσία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Αλλωστε, η θέση του Στάντλερ είχε απειληθεί και στο παρελθόν, όταν η Audi είχε παραδεχθεί ότι χρησιμοποίησε λογισμικό που παραποιούσε τους ρύπους τον Νοέμβριο του 2015. Τότε τόσο το διοικητικό συμβούλιο, το 20μελές εποπτικό συμβούλιο, όσο και οι οικογένειες Porsche και Piech, που ελέγχουν τη Volkswagen και την Audi, είχαν στηρίξει τον Στάντλερ και την παραμονή του στην ηγεσία της εταιρείας. Η Audi, που εμφανίζει τα μεγαλύτερα έσοδα στον όμιλο Volkswagen, δήλωσε ότι συνεργάζεται με τις Αρχές.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ