ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απαισιόδοξοι παραμένουν οι Ελληνες καταναλωτές

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οριακή αύξηση σημείωσε το πρώτο τρίμηνο του 2018 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, καθώς διαμορφώθηκε στις 61 μονάδες από 60 μονάδες το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2017. Παρά τη μικρή αυτή άνοδο, ο δείκτης στην Ελλάδα παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό, που διαμορφώθηκε στο α΄ τρίμηνο του 2018 στις 86 μονάδες.

Το 74% των Ελλήνων πιστεύει ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση (το αντίστοιχο ποσοστό στο δ΄ τρίμηνο του 2017 ήταν 78%). Επιπλέον, το 75% αμφιβάλλει ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Τρεις στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για την εργασία τους, το 27% για την οικονομία και το 25% για τα χρέη του νοικοκυριού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τουρκική προκλητικότητα έχει αρχίσει και επηρεάζει τους Ελληνες καταναλωτές. Η ανησυχία για εκδήλωση πολέμου αποτελεί την πέμπτη κυριότερη, με το ποσοστό των Ελλήνων που εκφράζουν αυτό τον φόβο να ανέρχεται στο 19%, έναντι 10% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Η τέταρτη κυριότερη ανησυχία των ελληνικών νοικοκυριών είναι ο τομέας της προσωπικής υγείας.

Τέλος, επτά στους δέκα Ελληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Ειδικότερα, οι τρεις κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων είναι η μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (69%), οι περικοπές στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (69%), καθώς και οι περιστολή των δαπανών για την αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης.

H παγκόσμια έρευνα Consumer Confidence and Spending Intentions της Nielsen πρωτοξεκίνησε το 2005 και μετράει τον βαθμό αισιοδοξίας, τις μεγαλύτερες ανησυχίες και την πρόθεση αγορών περισσότερων από 32.000 καταναλωτών σε 64 χώρες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ