ΕΛΛΑΔΑ

Αυτοκινητιστές ταξί σε επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τα πρώτα σύννεφα στον νέο «έρωτα» του Θύμιου Λυμπερόπουλου με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη έκαναν την εμφάνισή τους, με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή του πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα. Την ένταση προκάλεσε τροπολογία, η οποία προβλέπει την κατάργηση της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης οχήματος με οδηγό, η οποία μέχρι πρότινος οριζόταν στις 3 ώρες. Πλέον, με την πρόβλεψη που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο θα μπορεί κανείς να προχωρά στη μίσθωση αυτοκινήτου με οδηγό χωρίς κανέναν χρονικό περιορισμό, ανοίγοντας πρακτικά τον δρόμο στη δραστηριοποίηση μη αδειοδοτημένων ταξί στην αγορά μεταφορών. Η τροπολογία πυροδότησε αναστάτωση μεταξύ των αυτοκινητιστών ταξί, οι οποίοι τράβηξαν χθες χειρόφρενο, απειλώντας να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις με τη μορφή 24ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιών.

Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος καλείται αυτή τη στιγμή να αντιμετωπίσει το μένος μεγάλης μερίδας του σωματείου του οποίου ηγείται, η οποία θεωρεί ότι έχει πέσει θύμα κοροϊδίας του προέδρου της. Χαρακτηριστικό της προσπάθειας του προέδρου του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) να διασώσει το κύρος του μεταξύ των μελών του και να υπερασπιστεί τη νέα του «σχέση» με τον κ. Χρ. Σπίρτζη, είναι το ότι στην ανακοίνωση που εξέδωσε έκανε λόγο «για προσθήκη των θεσμών» στην οποία αντιτίθεται ο Χρ. Σπίρτζης.

Το νομοσχέδιο

Υπενθυμίζεται ότι προ μηνών, ο κ. Λυμπερόπουλος είχε ισχυριστεί ότι συμμετείχε ενεργά στη σύνταξη του νομοσχεδίου που έθετε, μεταξύ άλλων, σοβαρά εμπόδια στη δραστηριοποίηση εταιρειών ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης τύπου Beat και Uber. Αποτέλεσμα ήταν η Uber να αναστείλει την παροχή μιας εκ των υπηρεσιών της, η οποία αφορούσε τη μίσθωση οχήματος μη επαγγελματία οδηγού. Η δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου είχε συμπέσει χρονικά με τις εκλογές στο συνδικάτο ταξί, το οποίο ανέδειξε νικητή για πολλοστή φορά τον Θύμιο Λυμπερόπουλο και με σημαντικά ενισχυμένη δύναμη. Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε προ μηνών προβλέπει ότι οι εταιρείες διαμεσολάβησης πρέπει να εκδίδουν ειδική άδεια, ύστερα από σύνθετη γραφειοκρατική διαδικασία.

Αναφερόμενος στην κατάργηση της υποχρέωσης που έχουν οι εταιρείες ενοικιαζομένων αυτοκινήτων με οδηγό για ελάχιστη τρίωρη διάρκεια σύμβασης, ο κ. Λυμπερόπουλος υποστήριξε χθες ότι αποτελεί σημείο πίεσης των θεσμών και κυρίως του ΔΝΤ. «Η ελληνική κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης αρνήθηκαν μια τέτοια προοπτική, ωστόσο είναι σε δύσκολη θέση, αφού ετέθη ζήτημα ακόμα και μη συμφωνίας για την αξιολόγηση», έσπευσε να εξηγήσει ο Θ. Λυμπερόπουλος.

Η βάση του κλάδου εμφανίζεται διχασμένη, ενώ δηλώνει άγνοια για τη συνέχιση ή μη της κινητοποίησης. Οι έως τώρα πληροφορίες, πάντως, θέλουν τα ταξί να παραμένουν ακινητοποιημένα και σήμερα. Κατά τη χθεσινή συγκέντρωση των αυτοκινητιστών, ο πρόεδρος του συνδικάτου με στομφώδες ύφος δήλωσε: «Ο Λυμπερόπουλος εκπροσωπεί 80.000 οικογένειες και τις εκπροσωπεί μέχρι θανάτου». Ταυτόχρονα απείλησε ότι «θα το κάνει Κούγκι» αν κατατεθεί στη Βουλή η επίμαχη τροπολογία. Προανήγγειλε, μάλιστα, ότι «αύριο (σ.σ. σήμερα) θα γίνει η μεγάλη μάχη και από την πλευρά μου και από την πλευρά όσων συμμετέχουν. Εμείς ξεκινήσαμε προληπτικά και μέχρι να ψηφιστεί το νομοσχέδιο αύριο (σ.σ. σήμερα) το μεσημέρι θα είμαστε στον δρόμο με τρόπο που θα κάνει πάταγο. Αύριο (σ.σ. σήμερα) θα ορίσουμε χώρους που θα μάθετε τελευταία στιγμή, θα είναι όλα τα αυτοκίνητα σε πορεία χωρίς στάθμευση σε όλη την Αττική», απείλησε.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ