ΕΛΛΑΔΑ

Στο καλάθι του σούπερ μάρκετ με ένα... κλικ

ΓΙΟΥΛΗ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ

Γνώστες της ελληνικής αγοράς εκτιμούν ότι σύντομα το 5% του τζίρου των σούπερ μάρκετ θα πραγματοποιείται μέσω e-shopping.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: MISE EN PLACE

Η ​​πρόσφατη ανακοίνωση της συμφωνίας πώλησης προϊόντων της εταιρείας Carrefour μέσω της Google στη Γαλλία, που έγινε πρώτη είδηση σε ολόκληρο τον κόσμο, επιβεβαιώνει με τον πλέον ηχηρό τρόπο τη δυναμική του ηλεκτρονικού τομέα στον συγκεκριμένο χώρο. Είναι η πρώτη φορά που θα προωθούνται και θα πωλούνται φρέσκα τρόφιμα και μαναβική μέσω της εξειδικευμένης πλατφόρμας πώλησης του διαδικτυακού κολοσσού. Εύκολα και γρήγορα, με ένα κλικ δηλαδή, οι Γάλλοι καταναλωτές θα έχουν φρέσκα σπαράγγια ή ζουμερές φράουλες στο σπίτι τους.

Μάλιστα, όπως τόνισε το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, «η συμφωνία της Google με την Carrefour εντάσσεται σε μια ευρύτερη τάση αναδιάρθρωσης της αγοράς τροφίμων στη Γαλλία, την οποία υπαγορεύει ο εντεινόμενος ανταγωνισμός». Ετσι, παγκοσμίως, μεγάλοι παίκτες στον χώρο του λιανεμπορίου τροφίμων αναπτύσσουν την online παρουσία τους καθώς βλέπουν ότι το online shopping μπαίνει με φόρα στη ζωή μας. Η Αμερική εδώ και καιρό δείχνει τον δρόμο – η πρόσφατη εξαγορά μεγάλης λιανικής αλυσίδας τροφίμων από την Amazon έδωσε το σύνθημα για την ψηφιακή μεταμόρφωση των σούπερ μάρκετ και οι αγοραστές δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους, κάνοντας ουρές από τις πρώτες κιόλας μέρες εφαρμογής του νέου μοντέλου αγορών.

Αν έρθουμε στην Ευρώπη, στη Γαλλία λ.χ., ο τζίρος από τις online αγορές εκτιμάται στο 3,8% του ΑΕΠ και από το 83% των Γάλλων χρηστών του Ιντερνετ, το 75% είναι e-shoppers, σύμφωνα με στοιχεία του ecommercefoundation. org. Η Αγγλία προηγείται με 9% του ΑΕΠ και ακολουθούν οι σκανδιναβικές χώρες που κυμαίνονται μεταξύ 5%-6%.

Στην Ελλάδα έχουμε δρόμο ακόμη. Από το 66% του πληθυσμού που αποτελεί χρήστες του Ιντερνετ, το 45% είναι e-shoppers και ο τζίρος από τις διαδικτυακές αγορές –να σημειώσουμε ότι αναφερόμαστε σε όλα τα αγαθά και τις υπηρεσίες– υπολογίζεται στο 2,33% του ΑΕΠ. To ότι η Ελλάδα έχει μείνει πίσω φανερώνει βέβαια και τα πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Γνώστες της αγοράς εκτιμούν ότι σύντομα το 5% του τζίρου των σούπερ μάρκετ θα πραγματοποιείται μέσω e-shopping.

Οι ελληνικές εταιρείες δεν έχουν άλλη επιλογή από το να επενδύσουν στο κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ομως και ο Ελληνας καταναλωτής σύντομα θα κληθεί να αλλάξει αγοραστική συμπεριφορά και συνήθειες. Να εκπαιδευτεί σε νέα εργαλεία που θα του γλιτώνουν χρόνο, χρήμα και κόπο. Η αγορά αλλάζει για όλους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ