ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με την μπουκαδούρα να εναλλάσσεται με το μπουρίνι, με κλασικά σκάφη ανυπολόγιστης αξίας δίπλα από πανέμορφα ψαροκάικα, με Ολυμπιονίκες στο ίδιο πλήρωμα με ανθρώπους που πρώτη φορά πατούσαν σε κατάστρωμα, εν ώρα αγώνων και με το νησί των Σπετσών να ζει σε ένα εορταστικό κλίμα ολοκληρώθηκε ο 8ος Διεθνής Αγώνας Κλασικών και Παραδοσιακών Σκαφών. Στη διοργάνωση του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος συμμετείχαν 72 σκάφη από την Ελλάδα και το εξωτερικό και το θαλάσσιο πέρασμα ανάμεσα στην Πελοπόννησο και στο νησί του Αργοσαρωνικού γέμισε με πανιά και ναυπηγικές γραμμές διαφορετικών δεκαετιών.

Σκούνες, τρικάταρτα, δικάταρτα, μονοκάταρτα, ketch, με φλόκους, αερόφλοκους, ράντες, κουντρίνια, μπαλόνια σε διάφορα χρώματα, αποτέλεσαν ένα χρωματιστό παζλ, τα κομμάτια του οποίου πλαισίωναν η, ανά τους αιώνες, ναυτοσύνη και ιστιοπλοϊκή δεινότητα των Ελλήνων και ένα νησί άρρηκτα συνδεδεμένο με την τέχνη των ιστίων. «Πρόκειται για έναν αγώνα που γίνεται κάθε χρόνο και καλύτερος. Εμείς, ως πλήρωμα, έχουμε τρέξει την αντίστοιχη διοργάνωση «Les Voiles De Saint - Tropez» και μπορώ να πω ότι δεν έχουμε τίποτα να ζηλέψουμε», δήλωσε στην «Κ» ο Σίμος Καμπουρίδης, πρωταθλητής τριγώνου και ανοικτής θάλασσας, ο οποίος αγωνίστηκε με το σκάφος «Αετός».

Ξύλινες καλλονές του υγρού στοιχείου κατασκευασμένες σε δημοφιλή ναυπηγεία του εξωτερικού αλλά και σε καρνάγια του νησιού βρέθηκαν στις γραμμές εκκίνησης των τριών στίβων φρεσκογυαλισμένες και καλοσυντηρημένες. Και όσο για τις ηλικίες; Έναν αιώνα και δέκα χρόνια ζωής έχει συμπληρώσει το «Navisa» του Ν. Λυκιαρδόπουλο, με το οποίο αγωνίστηκε και ο νικητής του περσινού -και όχι μόνο- «Ράλλυ Αιγαίου», Περικλής Λιβάς. Πρόκειται για σκάφος της εγγλέζικης κλάσης «Seaview Mermaid», μονοκάταρτο με αρματωσιά πίκι, μάτσα και μπαστούνι στην πλώρη για τον φλόκο, ασύμμετρο μπαλόνι και με πολύ μεγάλο σπινακόξυλο για το συμμετρικό μπαλόνι που χρησιμοποιείται στα κατάπρυμα.   Το «Carina» του Α. Μαρτίνου έχει ως έτος ναυπήγησης το 1925, ενώ η πανέμορφη 36μετρη σκούνα «Puritan» το 1930.

Στη θέση των κυβερνητών και στα πληρώματα αυτού του στόλου βρέθηκαν από Ολυμπιονίκες μέχρι ψαράδες. Ανάμεσα σε αυτούς ο τέως Βασιλιάς και χρυσός Ολυμπιονίκης του 1960, ο Κωνσταντίνος, οι Βιργινία Κραβαριώτη - Σοφία Παπαδοπούλου (χάλκινο μετάλλιο το 2008), οι Τάκης Μάντης - Παύλος Καγιαλής (χάλκινο μετάλλιο το 2016), ο «θρύλος» των θαλασσών, Στέλιος Μπόνας, με τις σπουδαίες διεθνείς διακρίσεις σε «πέτρινα», για την ιστιοπλοΐα, χρόνια κ.α.

«Άλλη μία Ρεγκάτα έφτασε στο τέλος της. Και αυτή τη χρονιά αγωνίστηκαν πολλά ωραία σκάφη, κάθε ένα με τη δική του ιστορία. Ο αγώνας του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος έχει γίνει θεσμός και συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους αντίστοιχους αγώνες της Μεσογείου. Αποτελεί μία γιορτή της ιστιοπλοΐας», δήλωσε στην «Κ» ο πρόεδρος του διοργανωτή Ομίλου, Αλέξανδρος Παπαδόγγονας.

Τα αποτελέσματα της γενικής κατάταξης:

Κλασικά σκάφη Α’: Cassiopeia (Ι. Καλλίας), Larne (Κυβ.: Α. Κέδρος), Glaramara (Γ. Ανδρεάδης, Ι. Απειρανθίτης).
Κλασικά σκάφη Β’: Sunshine (P. Nuoffer), Navisa (Ν. Λυκιαρδόπουλος), Lizza (Σ. Παπαγιαννόπουλος).
Spirit Of Tradition: Baccara (Ι. Κατσαούνης), Rubicon (L. Rowell), Mazu (H. Bortecene).
Contemporary classics: Αετός (Ν. Σινούρης), Tallulah (B. Goodhead),  Isabella (Τ. Σοφικίτου).
Ελληνικά Καΐκια: Πάραλος (Γ. Χριστόπουλος), Στρατή (Σ. Ανδρεάδης), Αλκμήνη (Ν. Καρακώστας, Χ. Καρύδης).
Παραδοσιακά σκάφη: Άγιος Γεώργης (Π. Α. Μαθιός),  Ελένη (Β. Ζωτιάδης), Βίκινγκ (Μ. Στασινόπουλος).
Παραδοσιακές Ανοικτές Λέμβοι 1: Νηριής (Σ. Καρατζάς), Σαλαμίνα (Π. Καλλίδης), Αμφιτρίτη (Α. Αντωνιάδης).
Ανοικτές Λέμβοι 2: Τελευταίος (Αραπάκης – Κιρκής), Ψείρα (Τ. Κυριακίδης), Ο Γάτος (Α. Φατσιάδης).
Παρδοσιακά Dinghies: Blowme (Γ. Γκούμας), Schakel (Ν. Banker), Mirror (Β. Δρίτσας).

Στους Χορηγούς Επικοινωνίας της διοργάνωσης ήταν και «Η Καθημερινή».

Φωτό: Νίκος Αλευρομύτης

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ