Με 53 γκαλερί στο Ωδείο Αθηνών

Με 53 γκαλερί στο Ωδείο Αθηνών

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα πολύχρωμο «παλτό αυτοκινήτου» από ανακυκλωμένα υφάσματα καλύπτει μια Μερσέντες Μπενζ του ’92, ένα αυτοκίνητο-φετίχ για την καταναλωτική Ελλάδα πριν από την κρίση, στο Ωδείο Αθηνών. Το έργο των Hypercomf υποδέχεται τους επισκέπτες της 23ης Art Athina που εγκαινιάστηκε χθες με ένα αφιέρωμα στην πρόωρα χαμένη εικαστικό Ταμούνα Σιρμπιλάντζε με καταγωγή από τη Γεωργία.

Η ετήσια εικαστική διοργάνωση μεγάλωσε κατά μία ημέρα και μετακόμισε στο κέντρο της Αθήνας, σε έναν χώρο που έχει συνδεθεί ποικιλοτρόπως με την κλασική και σύγχρονη τέχνη και είναι πιο εύκολα προσβάσιμος σε σχέση με το αθλητικό κέντρο του Φαλήρου. «Κάνουμε ένα άνοιγμα σε μια μεγαλύτερη μερίδα κοινού», σημείωσε η καλλιτεχνική διευθύντρια της φουάρ Σταματία Δημητρακοπούλου, κατά την παρουσίαση του προγράμματος, εκφράζοντας την προσδοκία να προσελκύσει η έκθεση τους ξένους επισκέπτες της πρωτεύουσας.

Σε δύο χώρους του Ωδείου Αθηνών, εκεί όπου φιλοξενούνταν η documenta 14, παρουσιάζουν τα έργα τους 53 γκαλερί από την Ελλάδα και το εξωτερικό, και ειδικότερα από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, την Πορτογαλία, τη Γερμανία και το Βέλγιο. Η Αρτεμις Μπαλτογιάννη είναι φέτος η επιμελήτρια της ενότητας «Feature» με τη θεματική «Ψευδομορφές», που αναφέρεται στα ορυκτά τα οποία σχηματίζονται με χημικές αλλαγές στο εσωτερικό τους αλλά διατηρούν την εξωτερική μορφή τους. Η θεματική φέρνει σε επαφή καλλιτέχνες που εξερευνούν ζητήματα φύλου, πολιτικής ταυτότητας και μετακίνησης.

Στον πολυχώρο Ω2, ανάμεσα στις γκαλερί, βρίσκονται έργα ντιζάιν, σε ένα έξυπνο αφιέρωμα της φουάρ σε Ιταλούς και Σουηδούς σχεδιαστές της περιόδου 1945-1975. Στους χώρους του Ωδείου βρίσκονται και οι ανεξάρτητοι χώροι τέχνης από την Ελλάδα που συμμετέχουν στη φουάρ, όπως η ΣΕΡΑΠΙΣ, το Enterprise Projects, το 3 137 και οι Arbit City, που θα δημιουργήσουν μια «Βεξιλολογική Στραπατσάδα», ό,τι και αν σημαίνει αυτό. Oι προβολές της φουάρ γίνονται σε συνεργασία με το Ιδρυμα ΔΕΣΤΕ και περιλαμβάνουν έργα των πρωτοποριακών Νάταλι Ντζάρμπεργκ και Ρινέκε Ντίτζκστρα.

Σε μια πρώτη εντύπωση ο νέος χώρος της Art Athina φαίνεται να λειτουργεί σε επίπεδο πρόσβασης και αισθητικά, αν και εντοπίζονται αδυναμίες στην έκταση του χώρου και στη λειτουργικότητα του, όπως την απουσία κλιματισμού.

Ανάμεσα στις νέες προσθήκες της διοργάνωσης είναι και η θεσμοθέτηση ενός βραβείου που θα δίνεται από το Copelouzos Family Art Museum σε Ελληνα καλλιτέχνη και συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο αξίας 10.000 ευρώ. Φέτος το βραβείο απονέμεται στον ζωγράφο Χρήστο Μπουρονίκο, που εκπροσωπείται από την Γκαλερί 7.

​​Art Athina, έως 24 Ιουνίου, Ωδείο Αθηνών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή