Περισσότερα προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές πούλησαν τα σούπερ μάρκετ

Περισσότερα προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές πούλησαν τα σούπερ μάρκετ

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ενίσχυση του τζίρου κατά 3,6% έκλεισε το πρώτο τετράμηνο του 2018 για τα σούπερ μάρκετ, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Η αύξηση του κύκλου εργασιών προέρχεται, σε σημαντικό βαθμό, από την αύξηση του όγκου πωλήσεων, ένδειξη ενίσχυσης της πραγματικής κατανάλωσης, και όχι των τιμών, οι οποίες, κυρίως λόγω των εκτεταμένων προσφορών, εμφάνισαν οριακή κάμψη σε ετήσια βάση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, ο όγκος πωλήσεων κατά το πρώτο τετράμηνο του 2018 αυξήθηκε κατά 4,7% σε σύγκριση με το πρώτο τετράμηνο του 2017, με την τιμή ανά μονάδα όγκου να καταγράφει μείωση 0,7%. Οι αυξημένες προωθητικές ενέργειες βρίσκονται, σε μεγάλο βαθμό, και πίσω από τη μεγάλη ενίσχυση των πωλήσεων σε όγκο και κατ’ επέκταση και σε αξία των προϊόντων νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.ά.), σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε τις προηγούμενες χρονιές. Τόσο η ομάδα των προϊόντων νοικοκυριού όσο και αυτή των προϊόντων ομορφιάς και ατομικών ειδών υγιεινής εμφανίζουν το πρώτο τέταρτο του έτους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σύγκριση με την ομάδα των τροφίμων. Συγκεκριμένα, βάσει των στοιχείων της IRI, η ομάδα των προϊόντων νοικοκυριού καταγράφει το πρώτο τετράμηνο του 2018, σε σύγκριση με το πρώτο τετράμηνο του 2017, αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 5,2% έναντι μείωσης 0,6% κατά τη σύγκριση του πρώτου τετραμήνου του 2017 με το πρώτο τετράμηνο του 2016. Ο όγκος πωλήσεων της ίδιας ομάδας προϊόντων κατέγραψε φέτος αύξηση 6% στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2018 σε σύγκριση με το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2017, έναντι αύξησης 1,8% κατά τη σύγκριση του αντίστοιχου τετραμήνου του 2017 με αυτό του 2016. Κατά 4,5% αυξήθηκε ο όγκος πωλήσεων στην ομάδα των προϊόντων ομορφιάς και ατομικής υγιεινής, με την αξία πωλήσεων να ενισχύεται κατά 2,6%, ενώ στα τρόφιμα η αξία και ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 3,5% και 3,1% αντιστοίχως.

Από τις συνολικά έντεκα βασικές υποκατηγορίες των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (προϊόντα που καταναλώνονται συχνά και αγοράζονται τακτικά από τους καταναλωτές), αύξηση της αξίας και του όγκου πωλήσεων στο τετράμηνο καταγράφουν οι εννέα. Η μεγαλύτερη αύξηση της αξίας πωλήσεων παρατηρείται στην κατηγορία των άλλων προϊόντων νοικοκυριού (8,2%), ακολουθούν τα κατεψυγμένα τρόφιμα (7,6%), τα μη αλκοολούχα ποτά, στα οποία συγκαταλέγεται και ο καφές (5,7%), τα σνακ (5,4%), τα γαλακτοκομικά (4,5%), τα συσκευασμένα τρόφιμα (4%), τα καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά (3,7%), τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (2,9%) και τέλος τα είδη προσωπικής υγιεινής (2,3%). Μείωση της αξίας πωλήσεων παρατηρείται στις υποκατηγορίες των υλικών μαγειρικής (2,4%) και των αλκοολούχων ποτών (1,1%).

Σε αυτές τις δύο κατηγορίες καταγράφεται και μείωση του όγκου πωλήσεων, κατά 4,3% στα υλικά μαγειρικής και κατά 1,6% στα αλκοολούχα ποτά. Στον αντίποδα βρίσκεται η κατηγορία των κατεψυγμένων τροφίμων, που καταγράφει αύξηση του όγκου πωλήσεων το πρώτο τετράμηνο του 2018 κατά 9,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Η ανοδική πορεία των κατεψυγμένων τροφίμων ξεκίνησε με την εφαρμογή των capital controls και συνεχίζεται έτσι μέχρι σήμερα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή