ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Λαμπρά εγκαίνια για την έκθεση του Κώστα Βαρώτσου στο Ιδρυμα Θεοχαράκη

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

Κώστας Βαρώτσος, Μαρίνα Θεοχαράκη, Προκόπης Παυλόπουλος και Βασίλης Θεοχαράκης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Ο Κώστας Βαρώτσος είναι ένας καλλιτέχνης που δεν σταματά να εξελίσσεται. Δηλαδή να ρισκάρει, δημιουργώντας νέα έργα, νέες φόρμες, με καινούργια υλικά. Οσο και αν ακούγεται περίεργο, το να πειραματίζεται κανείς και να μην επαναπαύεται στις δάφνες του, θέλει κότσια. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για έναν γλύπτη που κατέκτησε διεθνή αναγνώριση πολύ νέος με τον «Δρομέα» του και ένα πολύ προσωπικό ιδίωμα στηριγμένο στη διαφάνεια και τη γοητεία του γυαλιού. Η νέα έκθεσή του στο Ιδρυμα Θεοχαράκη δείχνει αυτήν τη διάθεση της ανανέωσης. Ανοιξε τις πόρτες της την Πέμπτη το βράδυ με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο να τελεί τα εγκαίνια. Το ενδιαφέρον της είναι ότι η ενότητα αυτή αποτελεί και έναν αιχμηρό πολιτικό σχολιασμό για την Ευρώπη και τον κατακερματισμό που υφίσταται αυτήν την περίοδο.

Η βραδιά ξεκίνησε με τους χαιρετισμούς του προέδρου του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη, Βασίλη Θεοχαράκη και του διευθυντή εικαστικού προγράμματος του Ιδρύματος που επωμίστηκε και την επιμέλεια της έκθεσης. Ο Τάκης Μαυρωτάς παίρνοντας τον λόγο υπογράμμισε την ελληνική και διεθνή διάσταση της δουλειάς του Βαρώτσου: «Το 1994 δημιούργησε το πιο φημισμένο του γλυπτό, τον εντυπωσιακό “Δρομέα”, ο οποίος λογχίζει την ακινησία και την αδράνεια δίνοντας έμφαση στη στέρεα πλαστική δομή και στην ευθραυστότητα του υλικού. Παραμένει το εμβληματικό έργο της Αθήνας. Ο Βαρώτσος πολέμησε τη μιζέρια και τη θλίψη της απέραντης μετριότητας, την αδιαφορία για το δημόσιο καλό και την ομορφιά του χώρου, προτιμώντας να μάχεται πεισματικά, παρά να αποστασιοποιείται και να σωπαίνει», υπογράμμισε ο ιστορικός τέχνης.


Η κόρη του καλλιτέχνη Χριστίνα Βαρώτσου. 

Ο γλύπτης –από χαρακτήρα και άποψη– αποφάσισε πάντως να μην περιοριστεί στην Ελλάδα. Τα έργα του κοσμούν πολλές πόλεις ανά τον κόσμο, από τις ΗΠΑ μέχρι την Ιταλία, στην οποία χαίρει μεγάλης αποδοχής και αγάπης. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η καριέρα του ξεκίνησε από την Κύπρο και τον συλλέκτη Δάκη Ιωάννου, που ξεχώρισε από νωρίς το ταλέντο του. Το διάσημο γλυπτό «Ποιητής» του 1983 (πρόγονος του «Δρομέα») ήταν «κρυμμένο» σχεδόν στον προμαχώνα Καράφα, δίπλα από την Πύλη Αμμοχώστου. Θα μετακινηθεί πλέον στον προμαχώνα του δημαρχείου και θα δεσπόζει πάνω από την υπό ανάπλαση πλατεία Ελευθερίας, με την υπογραφή της αρχιτέκτονος Ζάχα Χαντίντ.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος τόνισε: «Ο Βαρώτσος έχει φύγει από τα σύνορά μας. Ταξιδεύει την τέχνη της πατρίδας μας στο εξωτερικό και αυτό μας κάνει υπερήφανους. Αν παρατηρήσει κανείς το έργο του θα καταλάβει τον μνημειακό του χαρακτήρα. Οταν όμως το προσεγγίσει κανείς, τότε καταλαβαίνει ότι ο καλλιτέχνης μπορεί να μας φέρει σ’ έναν κόσμο ονειρικό». Η έκθεση που αναπτύσσεται σε τρεις ορόφους του Ιδρύματος και είναι αφιερωμένη στην κόρη του γλύπτη –Χριστίνα – θα διαρκέσει μέχρι και τις 21 Οκτωβρίου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ