ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην ΕΤΑΔ περνάει η «Δεξαμενή 5» του Σκαραμαγκά

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Για τη δεξαμενή των 500 χιλιάδων τόνων, που μπορεί να δεξαμενίσει και υπερδεξαμενόπλοια (VLCC), έχει ενδιαφερθεί η Cosco πιθανότατα με όχημα τον ΟΛΠ, πλην όμως μόνον υπό τον όρο πως δεν θα υπάρχει καμία εκκρεμής διεκδίκηση από τρίτους και το νομικό καθεστώς της είναι ξεκάθαρο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σήμερα Τρίτη παραλαμβάνει η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) από τον ειδικό διαχειριστή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) την έκταση που φιλοξενεί τη μόνιμη, χτιστή «Δεξαμενή 5», τη μεγαλύτερη του είδους της στη Μεσόγειο. Παράλληλα, η ΕΤΑΔ «τρέχει» ήδη τη διαδικασία καταγραφής του περιουσιακού στοιχείου, τοπογραφικές, ναυπηγικές και άλλες μελέτες, από τους νομικούς και τεχνικούς συμβούλους της, προκειμένου η υποδομή να παρουσιαστεί σε διαγωνισμό ως ολοκληρωμένο και ξεκάθαρο νομικά και τεχνικά πακέτο το αργότερο έως τα τέλη Αυγούστου.

Αμέσως μετά, αναμένεται να βγουν σε διαγωνισμό από τον ειδικό διαχειριστή, και πιθανότατα με σύμβουλο την Deloitte, και τα άλλα περιουσιακά στοιχεία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Οπως έχει αποκαλύψει η «Κ», για τη δεξαμενή των 500 χιλιάδων τόνων, που δύναται να δεξαμενίσει ακόμα και υπερδεξαμενόπλοια (VLCC), έχει ενδιαφερθεί η Cosco πιθανότατα με όχημα τον ΟΛΠ, πλην όμως μόνον υπό τον όρο πως δεν θα υπάρχει καμία εκκρεμής διεκδίκηση από τρίτους και το νομικό καθεστώς της είναι ξεκάθαρο. Επαφές με το υπουργείο Οικονομίας, που χειρίζεται το χαρτοφυλάκιο της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής πολιτικής, έχουν όμως πραγματοποιήσει και Ελληνες επιχειρηματίες της ναυτιλίας και όχι μόνον. Αλλά οι διεκδικήσεις της Privinvest, βασικής μετόχου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ), «σκιάζουν» την όλη προσπάθεια, καθώς εκτιμάται πως τυχόν νομικές παρεμβάσεις ενδέχεται να αποθαρρύνουν τους δυνητικούς επενδυτές.

Εντός των αμέσως επόμενων ημερών αναμένεται και η τελική απόφαση του ΕΦΚΑ για τη συμμετοχή του στο πλάνο αναδιάρθρωσης των ναυπηγείων στο Νεώριο της Σύρου, που αποτελεί την τελευταία εκκρεμότητα για να υποβάλει η ONEX Shipyards προς επικύρωση το σχέδιο διάσωσης που έχουν εγκρίνει οι υπόλοιποι πιστωτές και να αναλάβει και επισήμως τον έλεγχο της μονάδας.

Την ίδια ώρα, πηγές της κυβέρνησης αναφέρουν πως έχει έρθει η ώρα για να αναζητηθεί επενδυτής και για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και να χρησιμοποιηθεί παρόμοιο μοντέλο εξυγίανσης με αυτό στη Σύρο. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό των Ναυπηγείων Ελευσίνας, για τη χρήση του 2016, οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 255 εκατ., συμπεριλαμβανομένων τραπεζικών δανείων, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 9 εκατ. ευρώ από 115 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ οι ζημίες μετά φόρων αυξήθηκαν στα 41 εκατ. από 7,7 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση. Ρόλο επισπεύδοντα για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, που όπως και το Νεώριο ελέγχονται από τον όμιλο Ταβουλάρη, έχει και η Alpha Bank ως ο μεγαλύτερος πιστωτής.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ