Στροφή σε μεταχειρισμένα ή φθηνότερα ελαστικά

Στροφή σε μεταχειρισμένα ή φθηνότερα ελαστικά

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χαμηλότερης τιμής αλλά και ποιότητας είναι πέντε στα δέκα ελαστικά που τοποθετούν στα αυτοκίνητά τους οι Ελληνες οδηγοί, καθώς η κρίση οδηγεί αρκετούς να κάνουν εκπτώσεις ακόμη και στην ασφάλειά τους. Ακόμη χειρότερο –ή μάλλον πιο επικίνδυνο– είναι το γεγονός ότι δεν είναι λίγοι οι οδηγοί εκείνοι που αντικαθιστούν τα ελαστικά των αυτοκινήτων τους με μεταχειρισμένα και μάλιστα υπάρχουν σχετικά σημεία πώλησης. «Οι Ελληνες οδηγοί δεν φημίζονται για την ευσέβεια προς τα αυτοκίνητά τους», επεσήμανε χαρακτηριστικά χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Goodyear Dunlop Hellas κ. Νίκος Σπανός.

Προ κρίσης επτά στα δέκα ελαστικά που αγόραζαν οι οδηγοί στην Ελλάδα ανήκαν στην κατηγορία των premium προϊόντων, των προϊόντων δηλαδή υψηλότερης ποιότητας, αλλά και τιμής. Το πρώτο τρίμηνο, πάντως, του 2018 καταγράφεται μια ελαφρά ανάκαμψη στις πωλήσεις των υψηλής ποιότητας ελαστικών, με το μερίδιό τους να αυξάνεται στο 55% από 50% μέχρι πρόσφατα. Η σημαντική ενίσχυση του τουρισμού, που έχει οδηγήσει στην αύξηση του στόλου αυτοκινήτων των επιχειρήσεων ενοικίασης, δεν έχει δώσει ώθηση στην αγορά premium ελαστικών, καθώς συχνά τα αυτοκίνητα αυτά φέρουν πιο οικονομικά ελαστικά.

Η οικονομική κρίση οδήγησε όχι μόνο στην αγορά ελαστικών χαμηλότερης ποιότητας αλλά και στη μείωση συνολικά των πωλήσεων, λόγω της μη συχνής αλλαγής ελαστικών, αλλά και λόγω της δραστικής συρρίκνωσης των πωλήσεων αυτοκινήτων. Ετσι, ενώ πριν από πέντε χρόνια οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά ελαστικών ήταν της τάξης των 4 εκατομμυρίων τεμαχίων ετησίως, πλέον αυτές έχουν υποχωρήσει στα 3 με 3,5 εκατομμύρια τεμάχια.

Το τι συμβαίνει στην ελληνική αγορά, η οποία αποτελεί μικρό κομμάτι της ευρωπαϊκής, δεν επηρεάζει την ανάπτυξη νέων προϊόντων από την Goodyear. Το 2019 η εταιρεία θα τοποθετήσει στην αγορά ελαστικά αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πρόκειται για τα ελαστικά τα οποία είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε το όχημα να κινείται με μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Η εταιρεία έχει επίσης αναπτύξει το «έξυπνο» ελαστικό, το οποίο μέσω αισθητήρων στο πέλμα δίνει πληροφορίες σε εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο ή στο tablet για την πίεσή του, τα όρια αντοχής του, τα χιλιόμετρα που επιτρέπεται να διανυθούν ακόμη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή