ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στο στόχαστρο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τα αεροδρόμια Σόφιας, Βουκουρεστίου

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό παραχώρησης του αεροδρομίου της Σόφιας στη Βουλγαρία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στη διεκδίκηση της αναβάθμισης και διαχείρισης των αεροδρομίων της Σόφιας στη Βουλγαρία και του Βουκουρεστίου στη Ρουμανία αναμένεται να προβεί στο άμεσο μέλλον ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕρνα, καθώς, όπως προκύπτει, τα έργα παραχώρησης αεροδρομίων αναμένεται να αποτελέσουν τμήμα της μελλοντικής στόχευσης της διοίκησης. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος αναμένει την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι (Ηράκλειο) της Κρήτης, η οποία, όπως τόνισε χθες, από το βήμα της χθεσινής ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γιώργος Περιστέρης, πρόκειται να υπογραφεί εντός του έτους.

Το εν λόγω έργο, που έχει αναληφθεί από κοινού με τον ινδικό όμιλο της GMR, με τον οποίο συμμετείχε και στον διαγωνισμό για την ανάληψη της διαχείρισης του αεροδρομίου του Βελιγραδίου (όπου επικράτησε η Vinci), είναι προϋπολογισμού της τάξεως των 500 εκατ. ευρώ. Επίσης, μετά την επιτυχή ανάληψη των έργων ΣΔΙΤ απορριμμάτων σε Ηπειρο και Πελοπόννησο, η ΓΕΚ ΤΕρνα αναμένεται να διεκδικήσει και τα νέα σχετικά έργα σε άλλες περιοχές της χώρας (π.χ. στα Δωδεκάνησα και στην Κρήτη), ενώ παρακολουθούμε στενά και τις εξελίξεις στην Αττική.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία αναμένει και την έγκριση των αρμοδίων κοινοτικών οργάνων για τη χρηματοδότηση του νότιου τμήματος του άξονα της Κεντρικής Ελλάδος (Λαμία - Ξυνιάδα), προϋπολογισμού της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ, για την οποία, σύμφωνα με τον κ. Περιστέρη, «εκτιμούμε ότι θα υπάρξει θετική κατάληξη εντός των προσεχών εβδομάδων».

Στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων της ΓΕΚ ΤΕρνα έγινε γνωστή και η κίνηση για τη σύσταση μιας επιτροπής στρατηγικού σχεδιασμού του ομίλου, στην οποία όμως, όπως αποκαλύφθηκε, δεν θα συμμετέχει ο κ. Νίκος Κάμπας, μη εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου και εκ των κυρίων μετόχων της εισηγμένης. Στην εν λόγω επιτροπή θα συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, ο κ. Περιστέρης, ο κ. Ταμβακάκης (μη εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου), ο κ. Καπράλος και ο κ. Απκαριάν (αμφότεροι ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του ομίλου).

Ως προς το ποια θα είναι η στρατηγική στόχευση του ομίλου τα επόμενα χρόνια, ο κ. Περιστέρης έδωσε χθες σαφή εικόνα. Οπως επισήμανε, θα διατηρηθεί η στόχευση που ξεκίνησε ήδη από τη δεκαετία του 1990 για την απεξάρτηση του ομίλου από την κυκλικότητα του κλάδου των κατασκευών και την επίτευξη μεγαλύτερης προβλεψιμότητας των μελλοντικών εσόδων, μέσω δραστηριοτήτων που προσφέρουν σταθερά κι επαναλαμβανόμενα έσοδα. Στο πλαίσιο αυτό, έργα παραχωρήσεων, όπως οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι και στο μέλλον ο Βόρειος Οδικός Αξονας της Κρήτης και η Υποθαλάσσια Ζεύξη του Περάματος, θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο επίκεντρο, ενώ θα επιδιωχθεί ακόμα περισσότερο η στροφή προς επενδύσεις, όχι μόνο στις παραχωρήσεις, αλλά και στις ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) και τα έργα ΣΔΙΤ. Οσον αφορά τα δημόσια έργα, όπου η εταιρεία μειοδότησε χθες (σε συνεργασία με την «Ακτωρ») στον διαγωνισμό για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού, έργο προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα συνεχιστεί η διεκδίκηση ανεκτέλεστου, αλλά με έμφαση στην επίτευξη ικανοποιητικών περιθωρίων κέρδους.

Σύμφωνα με τον κ. Περιστέρη, στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας κρίνεται σημαντική η ανάγκη διαμόρφωσης θεσμικού πλαισίου για την αποθήκευσή της. Οσον αφορά τις υποδομές, «πρέπει να προωθηθεί μια νέα γενιά έργων, λόγω του εξαιρετικά υψηλού πολλαπλασιαστή που έχουν οι υποδομές σε σχέση με το σύνολο του ΑΕΠ.

Σχετική μελέτη της PwC αναφέρει ότι επενδύσεις άνω των 18 δισ. ευρώ μπορούν να προκύψουν από την ταχεία υλοποίηση έργων υποδομών, τα οποία είναι ώριμα και είναι ρεαλιστική η υλοποίησή τους την περίοδο 2018-2022», κατέληξε ο κ. Περιστέρης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ