ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο γίγαντας ***

ΔΡΑΜΑ ΕΠΟΧΗΣ (2017)
Σκηνοθεσία: Τζον Γαράνιο, Αϊτόρ Αρέγι
Ερμηνείες: Ενέκο Σαγαρδόι, Γιοσέμπα Ουσαμπιάγα, Ραμόν Αγίρε

Το πολυβραβευμένο φιλμ από τη Χώρα των Βάσκων μοιάζει με συγκινητικό παραμύθι, από αυτά που ως θρύλοι κυκλοφορούν στην επαρχία κάθε χώρας, όμως βασίζεται σε αληθινά γεγονότα. Η ιστορία του μας πηγαίνει πίσω στα μέσα του 19ου αιώνα, στον ισπανικό Βορρά, όπου ο νεαρός Μαρτίν γυρίζει πληγωμένος από τον πόλεμο στο χωριό του. Εκεί με έκπληξη θα διαπιστώσει πως, όσο έλειπε, ο μικρότερος αδελφός του, Χοακίν, είναι πια τόσο ψηλός που μοιάζει με γίγαντα. Γεμάτος φιλοδοξίες αλλά και επιθυμία να φύγει από τη μιζέρια της αγροτικής ζωής, ο Μαρτίν πείθει τον αδελφό του να γίνει νούμερο τσίρκο, με τους δυο τους να φεύγουν για τις πόλεις της Ισπανίας και εν συνεχεία της Ευρώπης.

Το βασκικό φιλμ έχει στον πυρήνα του τη σχέση μεταξύ των δύο αδελφών, εξερευνώντας στην πορεία και αρκετά ακόμη επίπεδα. Ο Χοακίν μπαίνει στον χώρο του «θεάματος» διστακτικά και μάλλον απρόθυμα, τα χρήματα ωστόσο και η αναγνώριση που κερδίζει τον κάνουν για πρώτη φορά να νιώσει σημαντικός. Ο αδελφός του, από την άλλη, αισθάνεται τύψεις, όμως αυτή είναι και η μόνη του διέξοδος. Ο σκληρός κόσμος με τον οποίο θα έρθουν αντιμέτωποι θα τους δείξει πως μπορούν να βασίζονται μόνον ο ένας στον άλλον.

Η ιστορία αυτή που μας έρχεται από ενάμιση αιώνα πίσω, θέτει ακόμη ερωτήματα κοινωνικά και φιλοσοφικά, σχετικά με την ανθρώπινη αξιοπρέπεια ή το ταξίδι της ζωής και τον τρόπο που το περιβάλλον συχνά μας ωθεί να πορευτούμε σε αυτήν. Το κάνει δε με τρόπο οπτικά εντυπωσιακό, με την ατμόσφαιρα να ισορροπεί από την αρχή ώς το τέλος μεταξύ μύθου και ρεαλισμού. Τιμήθηκε με 10 βραβεία Γκόγια –ανάμεσά τους αυτά του σεναρίου και την ανδρικής ερμηνείας– αλλά και το Μεγάλο Βραβείο της επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

Ντάρλινγκ ****

Σκηνοθεσία: Τζον Σλέζιντζερ
Ερμηνείες: Τζούλι Κρίστι, Ντερκ Μπόγκαρντ, Λόρενς Χάρβεϊ

Το κυνήγι της ευτυχίας

Επανέκδοση, σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια, ενός εξαιρετικού φιλμ της δεκαετίας του 1960, το οποίο μεταφέρει τόσο την ατμόσφαιρα της εποχής όσο και απόλυτα σύγχρονα μηνύματα. Η Νταϊάνα είναι μια πανέμορφη νεαρή Αγγλίδα, η οποία κάνει ό,τι μπορεί για να ανέλθει στον χώρο του θεάματος. Η φιλοδοξία αλλά και ο πηγαίος ενθουσιασμός της θα την οδηγήσουν στην αγκαλιά διαφόρων ανδρών· το κυνήγι της ευτυχίας θα αποδειχθεί κάθε άλλο παρά απλή υπόθεση. Η Τζούλι Κρίστι βραβεύτηκε με Οσκαρ για τη σαγηνευτική ερμηνεία της στο φιλμ του Τζον Σλέζιντζερ, ο οποίος καμουφλάρει ως κομεντί ένα πολυεπίπεδο φιλμ με αιχμηρά σχόλια περί ρατσισμού, ανισοτήτων και (κυρίως) της θέσης της γυναίκας στον σύγχρονο κόσμο. Η Νταϊάνα είναι φαινομενικά μια αδίστακτη γυναίκα, μια «πόρνη» άνευ αμοιβής – στην πραγματικότητα αποτελεί απλώς το γέννημα ενός σκληρού κόσμου, που της αναγνωρίζει μόνο μία αποστολή: να είναι ελκυστική.

Το βιβλιοπωλείο της κυρίας Γκριν  **½

Σκηνοθεσία: Ισαμπέλ Κουαξέ
Ερμηνείες: Εμιλι Μόρτιμερ, Μπιλ Νάι, Πατρίσια Κλάρκσον

Τα βιβλία... προστατεύουν

Βασισμένο στο μπεστ σέλερ βιβλίο της Πενέλοπε Φιτζέραλντ, το φιλμ αφηγείται την ιστορία της Φλόρενς Γκριν, μιας νέας γυναίκας η οποία το 1959 φτάνει σε κάποια επαρχιακή πολίχνη της Αγγλίας και αποφασίζει να ανοίξει το πρώτο βιβλιοπωλείο στην περιοχή. Κάποιοι ωστόσο από τους ντόπιους έχουν αντίθετη άποψη, ενώ και η ταυτόχρονη κυκλοφορία ριζοσπαστικών αριστουργημάτων όπως η «Λολίτα» του Ναμπόκοφ δεν βοηθάει ακριβώς την κατάσταση. Ο συντηρητισμός της εποχής –και της περιοχής– είναι διάχυτος σε ολόκληρο το φιλμ, με τους κατοίκους να εχθρεύονται (πάντα με αγγλική ευγένεια) την ξένη γυναίκα, την οποία νιώθουν σαν εισβολέα στον τόπο τους. Μοναδικοί της σύμμαχοι ένα μικρό κορίτσι, ένας ιδιότροπος ηλικιωμένος βιβλιοφάγος (Μπιλ Νάι) και φυσικά τα ίδια τα βιβλία, τα οποία η Φλόρενς λατρεύει κι εκείνα με τη σειρά τους σχηματίζουν πνευματιστικό κύκλο προστασίας γύρω της.

Δέκα ύποπτοι για φόνο ***

Σκηνοθεσία: Ζιλ Πακέ-Μπρενέ
Ερμηνείες: Μαξ Αϊρονς, Στέφανι Μαρτίνι, Γκλεν Κλόουζ

Θρίλερ βρετανικής ειρωνείας

Μεταφορά στην οθόνη της κλασικής αστυνομικής ιστορίας «Crooked House», μιας από τις πιο ανατρεπτικές δημιουργίες της Βρετανίδας μετρ του αστυνομικού μυθιστορήματος Αγκαθα Κρίστι. Ο Ελληνας μεγιστάνας Αριστείδης Λεωνίδης πεθαίνει υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, στην έπαυλή του στην εξοχή του Λονδίνου, και η εγγονή του Σοφία παραγγέλνει σε έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ να εξιχνιάσει την υπόθεση. Ο νεαρός Τσαρλς Χέιγουρντ (Μαξ Αϊρονς) φτάνει στο πελώριο σπίτι, όπου θα έρθει αντιμέτωπος με τα μέλη μιας όχι και τόσο αγαπημένης οικογένειας. Το αστυνομικό θρίλερ εξελίσσεται μάλλον τυπικά, όμως το μυστήριο σε συνδυασμό με τη γνήσια βρετανική ειρωνεία, κρατούν το ενδιαφέρον ζωντανό ώς το τέλος, το οποίο επιφυλάσσει και μια μεγάλη έκπληξη. Επιπλέον, στους δεύτερους ρόλους ξεχωρίζουν οι παρουσίες σημαντικών γυναικείων ονομάτων όπως η Γκλεν Κλόουζ, η Κριστίνα Χέντριξ και η Τζίλιαν Αντερσον.

Εμείς...

Το Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου ανοίγει φέτος τις παραστάσεις του για πρώτη φορά με μια κινηματογραφική προβολή.

Το Σάββατο 30 Ιουνίου θα προβληθεί η «Ηλέκτρα» (1962) του Μιχάλη Κακογιάννη με την Ειρήνη Παπά στον ομώνυμο ρόλο και τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη σε μια συνεργασία
του Open Air Film Festival και του Φεστιβάλ Αθηνών.

Κινηματογραφικός θα είναι και ο Ιούλιος στο Ηρώδειο, σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Στις 14 Ιουλίου θα προβληθούν αποκατεστημένες οι ταινίες «Δάφνις και Χλόη» του Ορέστη Λάσκου και «Αστέρω» του Δημήτρη Γαζιάδη με ζωντανή συνοδεία από τον πιανίστα Φίλιππο Τσαλαχούρη.

... και οι άλλοι

Σημειώστε ένα ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ που έρχεται στο Netflix και θα κάνει πρεμιέρα στις 29 Ιουνίου στην Αμερική και ελπίζουμε ότι σύντομα θα προβληθεί και στη χώρα μας. Το «Recovery Boys» λέει την ιστορία απεξάρτησης τεσσάρων ανδρών στην Αμερική, σε μια φάρμα της Δυτικής Βιρτζίνια. Οι τέσσερις ταιριάζουν με το «μάτσο» πρότυπο αρσενικού, γεμάτοι μυς και τατουάζ, αλλά εξαρτημένοι από οπιούχα, όπως ηρωίνη και παυσίπονα, μια μάστιγα που εξαπλώνεται στη φτωχή αμερικανική εργατική τάξη. Το ντοκιμαντέρ προβάλλει τη διαδικασία της αποκατάστασης και της εξερεύνησης των ανδρικών συναισθημάτων, μακριά από τη στερεοτυπική εικόνα του προβλήματος και του «σκληρού» άνδρα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ