ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τι άλλο από αισιοδοξία! Με αυτή τη λέξη-σύνθημα, οι 18άρηδες που αρίστευσαν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις δίνουν τον τόνο στην προσπάθεια για την οικοδόμηση μιας νέας Ελλάδας. Είναι παιδιά με δεξιότητες, ανοιχτούς ορίζοντες, όνειρα, ερεθίσματα, που ωστόσο ένιωσαν τα στρεβλά ενός εκπαιδευτικού συστήματος. Τι περιμένουν από το κράτος; Αξιοκρατία, κυρίως, και όχι μεγάλα λόγια.

Αξιοκρατία, ισότητα ευκαιριών, ισονομία. Είναι οι τρεις αρχές στις οποίες, σύμφωνα με τον Νίκο Καλαντζή, πρέπει να οικοδομηθεί η νέα Ελλάδα. Ο Νίκος, από την Αθήνα, συγκέντρωσε 19.250 μονάδες, και πλέον ετοιμάζεται για τα αμφιθέατρα της Νομικής Σχολής Αθηνών. «Εφόσον όλοι θα έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες, τότε θα υπάρχει η αξιοκρατία που θα λειτουργεί εξισορροπητικά», λέει ο Νίκος που έχει στόχο να συνδυάσει το πτυχίο της νομικής με σπουδές στις διεθνείς σχέσεις ή τα χρηματοοικονομικά και τον τραπεζικό κλάδο. «Οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε και το ανθρώπινο κεφάλαιο που μετανάστευσε», τονίζει.


Ο Νίκος Καλαντζής

«Θα ήθελα ένα πιο καλά οργανωμένο κράτος, που θα δίνει ευκαιρίες στους νέους να αξιοποιήσουν τα ταλέντα τους, να προοδεύσουν. Για να πιάνουν τόπο οι προσπάθειές μας», λέει στην «Κ» η Μαρία Χαραλαμπίδου, από τη Θεσσαλονίκη. Συγκεντρώνοντας 19.250 μονάδες έχει «κλείσει» μία θέση στην Ιατρική του ΑΠΘ, όπου στοχεύει. «Για να το πετύχουμε, κρίσιμο είναι να ενισχυθεί η αξιοκρατία», προσθέτει η Μαρία, που πιστεύει ότι η βάση της επιτυχίας είναι η στοχοθεσία και η συστηματική προσπάθεια.


Η Μαρία Χαραλαμπίδου

Ο Μάριος-Ιωάννης Τσουρούς από την Αθήνα έκλεισε θέση στην Ιατρική του ΕΚΠΑ καθώς συγκέντρωσε 19.254 μονάδες. «Τον χρόνο της Γ΄ Λυκείου ξέχασα ό,τι διδάχθηκα τα προηγούμενα χρόνια, λόγω του συστήματος», λέει ο Μάριος-Ιωάννης, τονίζοντας ότι το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα δεν βοηθά τα παιδιά να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους και την κριτική σκέψη, με αποκορύφωμα το εξεταστικό σύστημα. Ωστόσο, όπως προσθέτει, οι εξετάσεις είναι αναγκαίο κακό, καθώς δεν υπάρχει άλλος αξιόπιστος τρόπος αξιολόγησης. Ο ίδιος θεωρεί ότι η ενδοσχολική εκδοχή των εξετάσεων πάσχει, καθώς η βαθμολόγηση των καθηγητών του σχολείου μπορεί να έχει δόση υποκειμενικότητας.


Ο Μάριος-Ιωάννης Τσουρούς

Από τα 15 του ο Βασίλης Καρολίδης από τη Θεσσαλονίκη αποφάσισε οριστικά και αμετάκλητα να γίνει γιατρός. Συγκεντρώνοντας 18.855 μονάδες καταφέρνει να εισαχθεί στην Ιατρική ΑΠΘ ή Ιωαννίνων. «Θέλω να γίνω χειρουργός, γιατί από μικρός είχα περιέργεια να γνωρίσω πώς λειτουργεί ο άνθρωπος και τα όργανά του. Εξάλλου δεν ήθελα μια δουλειά καθιστική με πολύ γράψιμο», αναφέρει στην «Κ». Για το μέλλον, ο Βασίλης δηλώνει ρεαλιστής όταν παραδέχεται ότι «δεν θέλω να μείνω στην Ελλάδα, στο εξωτερικό οι συνθήκες είναι καλύτερες. Η Ελλάδα μου φαίνεται αφιλόξενη χώρα για έναν νέο».


Ο Βασίλης Καρολίδης

«Είμαστε μορφωμένοι, έχουμε δεξιότητες, ερεθίσματα, το Ιντερνετ ανοίγει νέους κόσμους», λέει στην «Κ» η Αθηναία Κωνσταντίνα Καρκαβίτσα. Με 18.707 μονάδες θεωρείται βέβαιο ότι θα εισαχθεί στη Νομική Αθηνών. «Είμαστε η γενιά που θα συμμετάσχουμε με νέες ιδέες στην ανοικοδόμηση της χώρας. Οφείλουμε να έχουμε πίστη στον στόχο», προσθέτει.

«Επώδυνη διαδικασία»

«Η παιδεία στην Ελλάδα δεν είναι οργανωμένη, δεν καλλιεργεί την ψυχική και ηθική πλευρά του ατόμου», λέει στην «Κ» η Χριστίνα Πάργα που συγκέντρωσε 18.023 μονάδες και στοχεύει σε μία από τις τρεις νομικές σχολές. Οπως τονίζει, «οι πανελλαδικές είναι το πιο αξιοκρατικό σύστημα, αλλά και μία επώδυνη διαδικασία, μεγάλου άγχους».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ