Νέα επίθεση του επενδυτή Λεμπ κατά της Nestle

Νέα επίθεση του επενδυτή Λεμπ κατά της Nestle

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα προηγούμενα χρόνια, αρκετές μεγάλες εταιρείες, όπως Sony, Yahoo, Dow Chemical, Sotheby’s, η ιαπωνική Fanuc, είχαν νιώσει πόσο σκληρό είναι να σου επιτίθεται ο διάσημος ακτιβιστής επενδυτής Ντάνιελ Λεμπ, που διοικεί το κεφάλαιο αντιστάθμισης κινδύνου Third Point. Η στρατηγική του Λεμπ είναι να αποκτάει μερίδιο μετοχών σε μια εταιρεία και στη συνέχεια να εξαπολύει ολομέτωπη δημόσια επίθεση κατά της διοίκησης της εταιρείας, απαιτώντας αλλαγή στρατηγικής, αναδιάρθρωση της εταιρείας και την πώληση περιουσιακών της στοιχείων, όλα με στόχο την άνοδο της τιμής της μετοχής της. Αυτήν τη φορά ο Λεμπ έχει θέσει στο στόχαστρό του τον γιγάντιο πολυεθνικό όμιλο Nestle, όπου έχει κάνει τη μεγαλύτερη επένδυση στην επενδυτική ιστορία του, ύψους 3,5 δισ. δολαρίων. Ωστόσο, αυτήν τη φορά η μάχη δεν θα είναι τόσο εύκολη, όπως το 2012, όταν ο Λεμπ είχε εξαναγκάσει σε παραίτηση τον τότε επικεφαλής της Yahoo, Σκοτ Τόμσον.

Το μερίδιο 1% που έχει αποκτήσει η Third Point στη Nestle θεωρείται από οικονομικούς αναλυτές πολύ μικρό για να εξαναγκάσει την εταιρεία να δεχθεί όλες τις προτάσεις του Λεμπ. Στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ο Λεμπ εξαπέλυσε νέα επίθεση κατά της Nestle, ζητώντας ριζική αναδιάρθρωση της πολυεθνικής εταιρείας και κατηγορώντας τη διοίκησή της για «έλλειμμα στρατηγικής», που απειλεί το μέλλον της εταιρείας. Μεταξύ άλλων, ο Λεμπ απαιτεί από τον ελβετικό πολυεθνικό γίγαντα να πουλήσει το μερίδιο 24% που κατέχει στην L’ Oreal και να εξετάσει το ενδεχόμενο να διασπαστεί σε τρεις εταιρείες ώστε να ενισχύσει την ανάπτυξή της. Ο Λεμπ έχει αποκτήσει το 1% της Nestle εδώ και περίπου ένα χρόνο. Με τη μετοχή της εταιρείας να έχει υποχωρήσει κατά περίπου 10% στο μεσοδιάστημα, ο Λεμπ αυξάνει την πίεση και ο Μαρκ Σνάιντερ, διευθύνων σύμβουλος της Nestle, βρίσκεται εκ νέου υπό πίεση, έχοντας ήδη αποκρούσει μια πρώτη επίθεση του Λεμπ τους προηγούμενους μήνες. Σε επιστολή προς το διοικητικό συμβούλιο της Nestle, η οποία δημοσιεύτηκε την Κυριακή, ο Λεμπ κατηγορεί την ηγετική ομάδα της εταιρείας ότι έχει «έλλειμμα στρατηγικής και ανησυχούμε ότι η Nestle δεν αντιλαμβάνεται πλήρως τις ραγδαίες αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών».

H Nestle αντέκρουσε τις κατηγορίες Λεμπ, μέσω ανακοίνωσης Τύπου που εξέδωσε χθες το απόγευμα. Σε αυτήν υποστηρίζει ότι θα πετύχει τον στόχο για οργανική κερδοφορία 18,5% έως το 2020 και δραστικό περιορισμό των δαπανών. Ωστόσο, ο Λεμπ είχε υποστηρίξει την Κυριακή ότι η Nestle δεν έχει απαντήσει ικανοποιητικά στις αλλαγές που ο ίδιος είχε ζητήσει πέρυσι τον Σεπτέμβριο. Ζήτησε εκ νέου η Nestle να πουλήσει το μερίδιο που κατέχει στη L’ Oreal αλλά και να πουλήσει τις μάρκες που κατέχει και οι οποίες της αποφέρουν το 15% των πωλήσεών της, με στόχο το χαρτοφυλάκιο του ομίλου να συγκεντρώνεται σε λιγότερες κατηγορίες προϊόντων. Μεταξύ άλλων, ο Λεμπ ζήτησε την πώληση των βιομηχανιών που παράγουν κατεψυγμένα γεύματα. Ο Σνάιντερ έχει δηλώσει τους προηγούμενους μήνες ότι η εταιρεία σχεδιάζει αλλαγές στο χαρτοφυλάκιό της, που θα επηρεάσουν το 10% των πωλήσεών της. Ομως μέχρι σήμερα η Nestle αρνείται σθεναρά να πουλήσει το μερίδιό της στη L’ Oreal, γνωρίζοντας πως αν το πράξει, οι μέτοχοι θα ζητήσουν αμέσως την ανταμοιβή τους, μέσω αυξημένου μερίσματος ή επαναγοράς μετοχών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή