Διχασμένοι οι οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ για την επιβίβαση από τη μπροστινή πόρτα

Διχασμένοι οι οδηγοί λεωφορείων και τρόλεϊ για την επιβίβαση από τη μπροστινή πόρτα

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντείνεται η αντιπαράθεση μεταξύ οδηγών λεωφορείων και της διοίκησης του ΟΑΣΑ με αφορμή την επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα των οχημάτων. Η εξομάλυνση ή μη των διαφωνιών θα σηματοδοτήσει την αποτελεσματικότητα του μέτρου, το οποίο αποφασίστηκε με στόχο την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής.

Από την πρώτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου (τη Δευτέρα) οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες φαίνεται ότι είναι διχασμένοι. Ορισμένοι δεν προχώρησαν καν στην υποχρέωση επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα, ενώ άλλοι επέδειξαν υπερβάλλοντα ζήλο. Γεγονός, πάντως, παραμένει ότι οι συνδικαλιστές αντιδρούν σθεναρά, υποστηρίζοντας ότι δεν μπορούν οι οδηγοί να επιφορτίζονται με τον έλεγχο του κομίστρου, ενώ εξηγούν ότι σε τέτοια περίπτωση θα σημειωθούν καθυστερήσεις στο συγκοινωνιακό έργο. «Σε κάθε τρία δρομολόγια θα χάνεται το ένα», επισημαίνει ο Κώστας Σιορίκης, πρόεδρος εργαζομένων ΟΑΣΑ, ο οποίος εξηγεί ότι ειδικά στις γραμμές με υψηλή επιβατική κίνηση οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής του μέτρου θα οδηγήσει σε προβλήματα. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι το μέτρο επιβλήθηκε εν μέσω θέρους, οπότε και τα δρομολόγια των λεωφορείων και τρόλεϊ είναι πολύ αραιότερα λόγω αδειών, αναμένεται να υπάρχει σοβαρός αντίκτυπος στην συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι.

«Θα ήθελα να εφαρμοστεί το μέτρο καθολικά», εξηγεί ο 49χρονος Κώστας Γεωργίου, ο οποίος είναι συστηματικός χρήστης των λεωφορείων και εξηγεί ότι η έκταση της εισιτηριοδιαφυγής είναι πλέον τεράστια. «Δεν είναι εύκολο από τη μία στιγμή στην άλλη να επιβάλεις την επικύρωση εισιτηρίων στα λεωφορεία, ειδικά ύστερα από τόσο καιρό πλήρους ανομίας», εξηγεί ο ίδιος, που υποστηρίζει ότι η επικύρωση εισιτηρίου στα λεωφορεία αποτελεί διαδικασία απειλούμενη με εξαφάνιση. «Πηγαίνοντας το πρωί προς τη δουλειά μου στο κέντρο της Αθήνας ο οδηγός υποχρέωσε τους επιβάτες να επιβιβαστούν από μπροστά. Κατά την επιστροφή μου, όμως, δεν συνέβη το ίδιο, καθώς ο οδηγός σε κάθε στάση άνοιγε όλες τις πόρτες επιτρέποντας την επιβίβαση από παντού», περιγράφει ο κ. Γεωργίου.

Υπήρξαν βέβαια περιπτώσεις οδηγών και χθες που αρνήθηκαν σε επιβάτες την είσοδο στο όχημα διότι δεν είχαν εισιτήριο, και δημιουργήθηκε ένταση. Οι πιο ψύχραιμοι οδηγοί από την άλλη εξηγούσαν στους επιβάτες τι ισχύει, εφαρμόζοντας το μέτρο με μια σχετική ελαστικότητα. Γεγονός, πάντως, παραμένει ότι το νέο μέτρο αποτελεί μία ακόμη αφορμή για πρόκληση αντιδράσεων από συνδικαλιστές, που ζητούν προσλήψεις προσωπικού, παρά το γεγονός ότι σε δημόσιες δηλώσεις του ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης υποσχέθηκε την καταβολή ειδικού επιδόματος σε εκείνους που θα επιβάλουν την είσοδο από την μπροστινή πόρτα. Οι εργαζόμενοι, πάντως, είτε αντιδρούν είτε υπακούουν στα νέα δεδομένα, υποστηρίζουν ότι το μέτρο επιβάλλεται χωρίς τον απαιτούμενο σχεδιασμό, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει σύντομα να αποτύχει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή