Αντιδράσεις για δρομολόγηση πλοίου των Μινωικών στη γραμμή Πειραιά – Χανίων

Αντιδράσεις για δρομολόγηση πλοίου των Μινωικών στη γραμμή Πειραιά – Χανίων

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σήμερα Τρίτη καταφτάνει στον Πειραιά το επιβατηγό οχηματαγωγό Mykonos Palace των Μινωικών Γραμμών από την Αδριατική, όπου εκτελούσε πλόες προκειμένου να ολοκληρώσει την προετοιμασία του για τη δρομολόγησή του στη γραμμή Πειραιά – Χανίων. Η σχετική αδειοδότηση του πλοίου των Μινωικών από το υπουργείο Ναυτιλίας έχει όμως προκαλέσει εντονότατες αντιδράσεις από την άμεσα θιγόμενη ανταγωνίστρια ακτοπλοϊκή ΑΝΕΚ, η οποία και ήταν η μόνη που εξυπηρετούσε αυτές τις γραμμές μέχρι τώρα. Κύκλοι της ΑΝΕΚ, μάλιστα, εξηγούν στην «Κ» πως το νομικό επιτελείο της εξετάζει όλο το διαθέσιμο νομικό οπλοστάσιο προκειμένου να κινηθεί κατά της εκπρόθεσμης αυτής δρομολόγησης σε γραμμή όπου οι πληρότητες των πλοίων είναι ήδη χαμηλές.

Σε κάθε περίπτωση, ο καπετάν Μανώλης Γιακουμάκης που έχει το γενικό πρόσταγμα στο Mykonos Palace την Κυριακή 15 Ιουλίου στις 16.00 το μεσημέρι θα δώσει το πρόσταγμα «βίρα καταπέλτη, μόλα όλα» και θα ξεκινήσει μια νέα εποχή για την κόντρα της πολυμετοχικής ΑΝΕΚ με την ιταλικών συμφερόντων Minoan Lines, αλλά και μια νέα εποχή για τις συνδέσεις του Πειραιά με τα Χανιά.

Το πλοίο έχει προγραμματιστεί να αναχωρεί καθημερινά από το λιμάνι του Πειραιά στις 16.00 και από το λιμάνι της Σούδας στις 24.00 και να πραγματοποιεί το δρομολόγιο σε 6 ώρες και 30 λεπτά. Το μήκους 214 μέτρων Mykonos Palace ναυπηγήθηκε το 2002, ύψωσε πρόσφατα την ελληνική σημαία και όντας ένα από τα μεγαλύτερα πλοία στις ελληνικές θάλασσες μπορεί να φιλοξενήσει 1.922 επιβάτες, έχει 732 κλίνες και μπορεί να μεταφέρει 821 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή 104 φορτηγά και 110 Ι.Χ. Σύμφωνα με τις Μινωικές, μπορεί να αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 31,50 κόμβων και θα απασχολεί περισσότερους από 100 Ελληνες ναυτικούς. Κύκλοι των Μινωικών δηλώνουν ικανοποιημένοι από τα πρώτα δείγματα των κρατήσεων για το πλοίο.

Είναι βέβαια πολύ νωρίς για να κρίνει κάποιος την εμπορική βιωσιμότητα του συγκεκριμένου δρομολογίου, αλλά εάν αναλογιστεί και την πάγια έντονα ανταγωνιστική σχέση των Μινωικών Γραμμών με την ΑΝΕΚ, καθώς και τη στρατηγική της πρώτης να αναπτυχθεί αυτόνομα, γίνεται ευκολότερα αντιληπτή η λογική αυτής της δρομολόγησης.

Εν τω μεταξύ, πάντως, την Κυριακή το ταχύπλοο Santorini Palace των Μινωικών, το πρώην High Speed 7 που αγόρασαν από την Hellenic Seaways, δεν πραγματοποίησε το προγραμματισμένο δρομολόγιο Ηράκλειο – Σαντορίνη εξαιτίας βλαβών που εμφανίστηκαν την προηγούμενη εβδομάδα και οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα το πλήρωμα να έχει εξαντλήσει και το επιτρεπόμενο όριο των υπερωριών. Κάτι που επισημαίνουν δηκτικά από τα Χανιά όσοι δυσπιστούν απέναντι στη σκοπιμότητα της δρομολόγησης του Mykonos Palace στη Δυτική Κρήτη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή