Απόστολος Λακασάς ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Κι εσείς δυσανεξία στον σανό;

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας με την οποία απαντά στην πρόσφατη (φύλλο της «Κ» 10/7) έκθεση του ΙΟΒΕ θα είχε ελάχιστη σημασία, εάν δεν παρουσίαζε τον σανό που προσφέρει ως γκουρμέ τροφή στους υποψηφίους για τα ΑΕΙ και τις οικογένειές τους ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου.

Το ΙΟΒΕ προτείνει αναπροσανατολισμό των ΑΕΙ, από την «προετοιμασία» των αποφοίτων για τον δημόσιο τομέα στην απασχόληση στον ιδιωτικό και ιδιαίτερα σε τομείς με εξαγωγικό προσανατολισμό. Ο κ. Γαβρόγλου κατηγόρησε το ΙΟΒΕ ότι εξυπηρετεί ιδεολογικές και κομματικές επιλογές. Ο πολιτικός βερμπαλισμός που συνηθίζεται σε ανακοινώσεις κενές περιεχομένου εμφανίζεται με το αίτημα «όλα αυτά τα άτομα να δεσμευτούν δημόσια ότι η πρώτιστη ευθύνη της πολιτείας είναι να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση με στόχο τη μόρφωση της νεολαίας»! Κατόπιν τούτων, ο κ. Γαβρόγλου αποφαίνεται ότι «η αυταξία της μόρφωσης είναι ξένη έννοια στον νεοφιλελευθερισμό».

Τι κάνει το υπουργείο για να ενισχύσει την αυταξία της μόρφωσης; Πουλάει ελπίδες σε στρατιές υποψηφίων –και μάλιστα συνήθως χαμηλού οικονομικού προφίλ, καθώς η εκπαίδευσή μας παραμένει ακριβή και άρα ταξική– ότι θα σπουδάσουν για να μορφωθούν. Πού; Δεν έχει σημασία, σε όποιο ΑΕΙ σταθεί... η μπίλια των μηχανογραφικών δελτίων. Θέσεις υπάρχουν. Για παράδειγμα, φέτος δόθηκαν 907 θέσεις σε τμήματα Θεολογίας. Μάλιστα αυξήθηκαν συγκριτικά με πέρυσι κατά 50, παρότι προσλήψεις θεολόγων σε σχολεία έχουν να γίνουν την τελευταία δεκαετία. Τι σημαίνει αυταξία όταν από τους 855 που εισήχθησαν πέρυσι μόνο οι 124 (το 14,5%) είχαν το τμήμα στις τρεις πρώτες επιλογές τους; Ποια αξία έχει για το 85% η εισαγωγή, από τη στιγμή που γι’ αλλού ξεκίνησαν και αλλού κατέληξαν; Είναι καλύτερο να αναπροσανατολιστούν;

Ο υπουργός θα μπορούσε να ενισχύσει την αυταξία της μόρφωσης, μόνο εάν είχε τα πολιτικά κότσια να περιορίσει τις επιλογές των υποψηφίων σε ελάχιστες, ορίζοντας ότι θα εισάγονται σε σχολές ώστε να τους δίνεται η δυνατότητα της κινητικότητας μεταξύ των τμημάτων της σχολής. Δεν το κάνει. Αντίθετα, διατηρεί την εισαγωγή σε τμήμα, εξυπηρετώντας επί της ουσίας και τους πανεπιστημιακούς που επί χρόνια ίδρυαν τμήματα για να στεγάσουν την... αυθεντία τους. Ο κ. Γαβρόγλου γνωρίζει καλά την κατάσταση (ως πανεπιστημιακός).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ