ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περιορίστηκαν οι ζημίες της «ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα» το 2017

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με μείωση των πωλήσεων, αλλά περιορισμό των ζημιών, έκλεισε το 2017 για τον όμιλο «ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα», με τα οικονομικά του αποτελέσματα να επηρεάζονται αρνητικά στην Ελλάδα από τη χαμηλή ζήτηση και θετικά στο εξωτερικό, όπου οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 46% σε σύγκριση με το 2016.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η «ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα», οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν το 2017 σε 265,7 εκατ. ευρώ έναντι 278,5 εκατ. ευρώ το 2016, σημειώνοντας μείωση 4,5%. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 20,1 εκατ. ευρώ έναντι 13,1 εκατ. ευρώ το 2016. Υπενθυμίζεται εδώ ότι η χρήση 2016 είχε επηρεαστεί κατά περίπου 9,2 εκατ. ευρώ από πρόβλεψη που είχε σχηματιστεί για τις απαιτήσεις από τη «Μαρινόπουλος».

Το προ φόρων αποτέλεσμα ήταν ζημιές ύψους 4,8 εκατ. ευρώ έναντι 13,3 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση του 2016, ενώ οι καθαρές ζημιές, μετά από φόρους, υποχώρησαν το 2017 σε 1,7 εκατ. ευρώ από ζημίες 9,6 εκατ. ευρώ το 2016.

Από το συνολικό τζίρο των 265,7 εκατ. ευρώ, τα 9,88 εκατ. ευρώ αφορούσαν πωλήσεις εκτός Ελλάδος, οι οποίες το 2016 ήταν πολύ λιγότερες, 6,76 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την ενίσχυση κατά 33% των πωλήσεων της ΔΕΛΤΑ στην ιταλική αγορά, καθώς και από την παρουσία των προϊόντων της ελληνικής εταιρείας σε νέες μεγάλες αγορές, όπως αυτή της Αυστρίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΔΕΛΤΑ έχει εστιάσει, πλην του ελληνικού γιαουρτιού, και σε προϊόντα όπως το εβαπορέ γάλα, με σημαντικά αποτελέσματα στις αγορές της Βορείου Αφρικής.

Εντός συνόρων, πάντως, η ΔΕΛΤΑ επηρεάστηκε αρνητικά από το γεγονός ότι η αγορά λευκού γάλακτος, εκεί όπου η εταιρεία αποτελεί τον κυρίαρχο «παίκτη», υποχώρησε κατά 5% σε όγκο και κατά 7,2% σε αξία το 2017. Η αγορά γιαουρτιού επίσης υποχώρησε κατά 0,2% σε όγκο κατά 2,9% σε αξία, ενώ και η αγορά του σοκολατούχου γάλακτος συνέχισε την πτωτική της πορεία με μείωση 1,8% σε όγκο και 3,6% σε αξία.

Παρά την άνοδο της αγοράς χυμών κατά 2,1% σε όγκο και κατά 2,9% σε αξία, η σειρά Life της ΔΕΛΤΑ κατέγραψε πτώση μεριδίου, την οποία η εταιρεία αποδίδει στην οικονομική έκθεσή της στον έντονο ανταγωνισμό. Πτώση μεριδίου κατέγραψε η ΔΕΛΤΑ και στην κατηγορία του παγωμένου τσαγιού, μια αγορά που σημείωσε συνολικά πτώση πωλήσεων 6,7% σε όγκο και 6% σε αξία. Θετική, από την άλλη, φαίνεται ότι είναι η συνεισφορά στα αποτελέσματα της ΔΕΛΤΑ των τυροκομικών προϊόντων, κατηγορία στην οποία εισήλθε η εταιρεία μόλις τον περασμένο Νοέμβριο.

Νέα προϊόντα

Για το τρέχον έτος η εταιρεία θέτει ως βασικές στρατηγικές επιλογές ανάπτυξης την τοποθέτηση νέων προϊόντων στην αγορά (πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί το γιαούρτι «Διπλοστραγγιστό»), η είσοδος σε νέα κανάλια διανομής και η περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας του ομίλου στις διεθνείς αγορές.

Τέλος, ο όμιλος επισημαίνει ότι το 2018 είναι έτος-σταθμός για την επιβεβαίωση των θετικών ρυθμών ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, καθώς και για την επιστροφή στην κανονικότητα, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι οι προκλήσεις είναι πολλές και σημαντικές, καθώς οι εταιρείες του ομίλου είναι αντιμέτωπες με αυξημένους κινδύνους και ευμετάβλητες καταστάσεις.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ