Τεράστιες παραλίες, σέρφερ, ήλιος και χαλαρή ζωή, hip hop, skate – όλα στο Λος Άντζελες φαίνονται γνώριμα και σε αυτό έχει βοηθήσει το Hollywood, η πινακίδα του οποίου, άλλωστε, πάνω στο βουνό Lee είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης. Πολλοί από τους διασημότερους ανθρώπους της Γης ζουν εκεί και ένας από αυτούς μπορεί ανά πάσα στιγμή να περπατάει στον δρόμο δίπλα σου. Πέρα από αυτά, το Λος Άντζελες είναι η έδρα της Ε3 ή αλλιώς της Electronic Entertainment Expo, εκεί όπου κάθε καλοκαίρι, εδώ και είκοσι τέσσερα χρόνια, χτυπάει η καρδιά των video games. Εκεί όπου μπορεί ένας gamer να αφουγκραστεί τις νέες τάσεις, εκεί όπου οι μεγάλες εταιρείες επιλέγουν πάντα να ανακοινώσουν τις νέες κυκλοφορίες των παιχνιδιών τους. 

Με το που μπαίνεις στην έκθεση, μένεις με το στόμα ανοιχτό. Όλα είναι πρωτόγνωρα. Μέσα στην ατμοσφαιρικά στημένη αίθουσα υπάρχουν περίπτερα ασύλληπτου μεγέθους, πάνω από τα οποία αιωρούνται αεροπλάνα ή λεωφορεία σε φυσικό μέγεθος. Ακόμα και ολόκληρες πόλεις έχουν στηθεί για την παρουσίαση ενός και μόνο παιχνιδιού. Οι επισκέπτες πηγαίνουν προετοιμασμένοι για πολλές ώρες διασκέδασης, αλλά και, φυσικά, για πολλές ώρες αναμονής, καθώς για να παίξει κάποιος ένα παιχνίδι μπορεί να περιμένει στην ουρά ακόμα και 90 λεπτά. Αυτό βέβαια δεν χαλάει τη διάθεση κανενός. Πολλοί φτάνουν ντυμένοι με στολές από τους αγαπημένους τους χαρακτήρες, ενώ υπάρχουν και θεματικά ντυμένοι promoters, που βρίσκονται στον χώρο για να φωτογραφηθούν με το κοινό. 

 


Mε τη βοήθεια ενός καθρέφτη οι επισκέπτες δοκιμάζουν να «ανέβουν» σε ένα κτίριο και να νιώσουν σαν τον Spider-Μan (© EPA/MIKE NELSON).

Φέτος στην Ε3 είδαμε πολλά νέα παιχνίδια που αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέσα στο 2018 (όπως το Spider-Man) ή το 2019 (όπως το Days Gone) – αμφότερα παρουσιάστηκαν αποκλειστικά για το PlayStation 4. Φυσικά, στην E3 όλες οι εταιρείες παρουσιάζουν και παιχνίδια τα οποία δεν πρόκειται να κυκλοφορήσουν σύντομα, όπως ο αποκλειστικός PS4 τίτλος Death Stranding. Πρόκειται για μια παραγωγή της Kojima Productions, που εντυπωσίασε με την προβολή ενός «κινηματογραφικού» trailer στο οποίο έπαιζαν ηθοποιοί του Hollywood (Μαντς Μίκελσεν, Λέα Σεϊντού κ.ά.). 

 Πλέον τα video games έχουν καταφέρει να ξεφύγουν από το «απλό παιχνίδι». Οι εταιρείες προσπαθούν να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές στους παίκτες, δίνουν πολύ μεγαλύτερο βάρος στο storytelling και ακόμα και τα φαινομενικά πιο απλά παιχνίδια έχουν από πίσω τους πολύπλοκους μηχανισμούς. «Θέλουμε όλοι να μπορούν να έχουν την καλύτερη δυνατή gaming εμπειρία, μια εμπειρία διαφορετική από αυτές που προσφέρει o ανταγωνισμός, που δεν ακολουθεί τον ίδιο δρόμο με τα υπόλοιπα», μας αναφέρει η Λιλιάνα Λαπόρτε, General Manager Iberia & Med. Territories του PlayStation. «Η βιομηχανία των video games είναι η νούμερο ένα αγορά στο κομμάτι της ψυχαγωγίας και παράγει μεγαλύτερη αξία από τη μουσική και την κινηματογραφική βιομηχανία μαζί. Με αυτό ως γνώμονα, δεσμευόμαστε να μπορούμε να δώσουμε στο κοινό μας περισσότερο και διαφορετικό περιεχόμενο, για να έχει περισσότερες επιλογές».

 


Χιλιάδες επισκέπτες δοκιμάζουν στα περίπτερα της έκθεσης την εμπειρία νέων παιχνιδιών (© EPA/MIKE NELSON.)

 

Παίζοντας στα ελληνικά

Πολλά από τα παιχνίδια που κυκλοφορούν έχουν υπότιτλους ή είναι μεταγλωττισμένα, για να μπορεί η εμπειρία να είναι ακόμα καλύτερη και οικεία στο κοινό της χώρας όπου κυκλοφορού, και αρκετές εταιρείες, όπως η Sony Interactive Entertainment με το PlayStation, επενδύουν και στον εξελληνισμό των παιχνιδιών. «Τα τελευταία χρόνια, η ελληνική αγορά έχει γίνει πιο σημαντική για τη Sony και, για να τα καταφέρουμε, έχουμε επενδύσει σε αυτήν. Το ελληνικό κοινό έχει αγκαλιάσει το PlayStation και γι’ αυτόν τον λόγο επιλέξαμε να μείνουμε στην Ελλάδα, όταν άλλες εταιρείες έφευγαν την περίοδο της κρίσης. Επιστρέφουμε την αγάπη αυτή του κοινού, επενδύοντας τόσο στην επικοινωνία όσο και στον εξελληνισμό των προϊόντων μας. Έχουμε τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε στην εταιρεία ότι αυτή η προσπάθεια αξίζει τον κόπο, αφού οι Έλληνες aγαπούν τα παιχνίδια στα ελληνικά. Έτσι, παιχνίδια όπως το «God Of War», που έχουν μεταφραστεί πλήρως, θέτουν τον πήχη πολύ ψηλά για τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας», αναφέρει η Λιλιάνα Λαπόρτε και συμπληρώνει ότι μέσα στο 2018 σίγουρα θα δούμε πολλά νέα παιχνίδια στα ελληνικά, όπως το Spider-Man, που καταφθάνει τον Σεπτέμβριο με ελληνικούς υπότιτλους. Επίσης και η Ubisoft με το νέο Assasins Creed: Odyssey δείχνει το ενδιαφέρον της για την Ελλάδα, αφού όλο το σενάριο του παιχνιδιού και οι χαρακτήρες αφορούν τον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Με μια πολύ μεγάλη δόση φαντασίας, φυσικά, για τις ανάγκες του παιχνιδιού. 

Tέλος, η εικονική πραγματικότητα, φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει από την Ε3. Το VR, ή αλλιώς Virtual Reality, εκτιμάται από πολλές εταιρείες ως καθοριστικό για το μέλλον των video games. «To PlayStation VR έχει ήδη πουλήσει περισσότερα από 2 εκατ. κομμάτια μέσα σε 18 μήνες κυκλοφορίας και ακόμα η Sony είναι σε πολύ αρχικό στάδιο ανάπτυξης παιχνιδιών», σύμφωνα με τη Λιλιάνα Λαπόρτε. Πρόκειται για ένα νέο είδος παιχνιδιού και τεχνολογίας και, όπως είναι λογικό, χρειάζεται να γίνουν πολλές δοκιμές προκειμένου να δουν τι θέλει και τι αρέσει στον κόσμο. «Έχουμε πολύ μεγάλες βλέψεις για το PlayStation VR και αναμένονται νέες PS VR εμπειρίες. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτό και μπορεί κανείς να το καταλάβει από τους 400 προγραμματιστές που ήδη έχουμε για την ανάπτυξη περιεχομένου αποκλειστικά για το PS VR, γεγονός πολύ σημαντικό για το παρόν και το μέλλον του», καταλήγει η κ. Λαπόρτε. ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ