ΧΟΡΟΣ

Χορός στα όρια του σώματος και της φαντασίας

ΜΑΡΩ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

Ο Σαρόν Φρίντμαν και η ομάδα του παρουσιάζουν το «Free Fall».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Προφανώς δεν είναι εύκολο να μιλήσει κανείς με τη διευθύντρια μιας διοργάνωσης, μία ημέρα πριν από το ξεκίνημά της. Ωστόσο η Λίντα Καπετανέα, η νέα διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, δεν λέει εύκολα «δεν μπορώ». Στην τηλεφωνική μας συνομιλία δίστασε, «πρέπει να στήσω τώρα μια υπαίθρια γιορτή», είπε, αλλά παρ’ όλα αυτά απάντησε στις ερωτήσεις μας. Από την εποχή ακόμη που ήταν χορεύτρια με διεθνή καριέρα, μέλος της ομάδας RootlessRoot, φαινόταν η προσήλωση στην τέχνη της, η πειθαρχία και η μεθοδικότητα με την οποία αντιμετώπιζε τις προκλήσεις. «Δεν με φοβίζει καμία ευθύνη από αυτές που αναλαμβάνω», είχε πει σε μια παλιότερη συνέντευξή της. Καθώς λοιπόν το Φεστιβάλ ξεκινά επισήμως σήμερα, έχει έρθει η στιγμή να περάσει την πρώτη της κρίση ως διευθύντρια ενός επιτυχημένου θεσμού με ιστορία είκοσι πέντε χρόνων στο ενεργητικό του. Θα προσπαθήσει να του βάλει την προσωπική της σφραγίδα;

«Το όραμά μου για το φετινό Φεστιβάλ αντικατοπτρίζει την ανάγκη μου να παρουσιάσω στο κοινό τη δύναμη του σύγχρονου χορού. Μιλάμε για τις δυνατότητες του ανθρώπινου σώματος και τους πολυσχιδείς δημιουργούς. Αυτούς που πάνε το σώμα στα άκρα και αυτούς που δοκιμάζονται σε διαφορετικά πεδία», μας λέει.

Η πρώτη ημέρα του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ξεκινά με δύο παραστάσεις χορού, από τις οποίες η πρώτη, του περφόρμερ Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν, ήταν sold out από πολύ νωρίς. Δεν ήταν ο μόνος καλλιτέχνης της φετινής διοργάνωσης του οποίου η σχέση με τον χορό περνά μέσα από τα εικαστικά. Το ίδιο ισχύει και για τον Γιόζεφ Νατζ, έναν ακόμη διεθνώς καταξιωμένο πολύτροπο δημιουργό που η παράστασή του κλείνει το πρόγραμμα στις 22/7. Ισως αυτό σημαίνει ότι ο σύγχρονος χορός έχει ανάγκη το θέατρο και τις εικαστικές τέχνες για να προχωρήσει στον 21ο αιώνα.

«Ο σύγχρονος χορός μετασχηματίζεται διαρκώς όσο και όπου τον οδηγεί η διάνοια των δημιουργών του», σχολιάζει η Λίντα Καπετανέα. «Δεν προσπαθούμε να προτείνουμε τάσεις ή μόδες στο Φεστιβάλ Καλαμάτας. Οι καλλιτέχνες που φιλοξενούμε φέτος έρχονται για να μας δείξουν τι σημαίνει να είσαι πολυπράγμων και όχι μονοδιάστατος».

Ενα ακόμη από τα δυνατά σημεία της φετινής διοργάνωσης είναι η προσπάθεια να δοθεί βάρος στην εκπαίδευση μέσω σεμιναρίων από πρωτοποριακούς δασκάλους και επίσης να γνωρίσουν τα παιδιά τον σύγχρονο χορό. Στην εξοικείωσή τους με αυτό θα συμβάλει η προβολή του street dance, που έχει επηρεάσει τον σύγχρονο χορό και θα παρουσιαστεί από σπουδαίους καλλιτέχνες του είδους.

«Χώρος έμπνευσης»

Πώς είναι η ατμόσφαιρα στην Καλαμάτα μία μέρα πριν από τα εγκαίνια;, ρωτήσαμε την κυρία Καπετανέα. Ακούστηκε πολύ ευχαριστημένη. Η πόλη εδώ και χρόνια υποστηρίζει το Φεστιβάλ, και φέτος υπάρχουν σε δημόσιους χώρους παραστάσεις για όλη την οικογένεια. «Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να αποτελέσει το Φεστιβάλ Χορού χώρο γνώσης και έμπνευσης για όλους, κοινό και καλλιτέχνες. Θέλουμε να είναι το γεγονός της χρονιάς σε ό,τι αφορά τον χορό για την Ελλάδα».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ