ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Εκπαίδευση

Αντί για την παραλία και την ξεκούραση μετά τις κουραστικές σχολικές εξετάσεις, η ζυγαριά έκλινε προς την πλευρά της αγάπης για την επιστήμη. Της δίψας για νέα γνώση. Τουλάχιστον για τους 24 μαθητές λυκείου απ’ όλη την Ελλάδα, οι οποίοι επέλεξαν να συμμετάσχουν στο 1ο Μαθητικό Θερινό Σχολείο της ΠΑΝΕΚΦΕ (Πανελλήνιας Ενωσης Υπεύθυνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών) στα τέλη Ιουνίου. Ηταν οι πρωτεύσαντες στους Πανελλήνιους Πειραματικούς Μαθητικούς Διαγωνισμούς 16th EUSO (European Union Science Olympiad, δηλαδή της Ευρωπαϊκής Ολυμπιάδας Φυσικών Επιστημών) Νότιας και Βόρειας Ελλάδας.

«Η ΠΑΝΕΚΦΕ έχει αναλάβει για την Ελλάδα τη διαδικασία επιλογής των ελληνικών ομάδων που θα συμμετέχουν στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών, που γίνεται κάθε χρόνο σε διαφορετική χώρα της Ε.Ε. Την περασμένη χρονιά, συμμετείχαν στους τοπικούς διαγωνισμούς 318 σχολεία με 383 ομάδες και 1.149 μαθητές, ενώ στους Πανελλήνιους 71 τριμελείς ομάδες», ορίζει το πλαίσιο η κ. Ευγενία Τσιτοπούλου-Χριστοδουλίδη, φυσικός, υπεύθυνη ΕΚΦΕ (Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών) Αιγάλεω, πρόεδρος ΠΑΝΕΚΦΕ.

Τι περιελάμβανε το πρόγραμμα του τριήμερου Θερινού Σχολείου; Με τους 8 συνοδούς-εκπαιδευτικούς να παραμένουν σκόπιμα στη σκιά, ο λόγος δίνεται στα παιδιά, τα οποία δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους περιγράφοντας την εμπειρία τους: «Ξεκινήσαμε με μία εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”, όπου παρακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα ενημέρωσης και διαλέξεις. Τα θέματα δεν είχαν σχέση με όσα διδασκόμαστε στο σχολείο – μάθαμε για εξαρτήσεις και πώς αυτές επιδρούν στον ανθρώπινο εγκέφαλο, για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της Νανοεπιστήμης και Νανοτεχνολογίας. Γνωρίσαμε από κοντά το ρομπότ-ξεναγό, το οποίο κατασκευάστηκε στο εργαστήριο υπολογιστικής ευφυΐας του Ινστιτούτου Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε τον επιταχυντή, όπου έγινε ξενάγηση όπως και στο Ινστιτούτο Πυρηνικών και Ραδιολογικών Επιστημών και Τεχνολογίας, Ενέργειας και Ασφάλειας. Ολα, εντυπωσιακά».

Ακολούθησε παρακολούθηση επιστημονικής ημερίδας στο αμφιθέατρο του 4ου Γενικού Λυκείου Αιγάλεω, η οποία περιελάμβανε διαλέξεις με θέματα: «Εμβόλια: πότε, πώς, σε ποιους και γιατί;» από την κ. Ουρανία Τσιτσιλώνη, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ανοσολογίας, «Χημεία και Ζωή», από τον κ. Αντώνη Καλοκαιρινό, καθηγητή Αναλυτικής Χημείας και «Οι πιτσιρικάδες που άλλαξαν τον κόσμο και πως τα κατάφεραν» από τον κ. Στέφανο Τραχανά, φυσικό, διευθυντή του Κέντρου Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis. «Δεν μείναμε όμως εκεί», παίρνει τον λόγο ένας 17χρονος μαθητής. «Επισκεφθήκαμε το Διυλιστήριο Ασπροπύργου των Ελληνικών Πετρελαίων (κάλυψαν τα έξοδα διαμονής, διατροφής και μετακίνησης των συμμετεχόντων). Μας μίλησαν για τον σχηματισμό, την εξόρυξη και τη διύλιση του πετρελαίου, για τις χρήσεις των προϊόντων διύλισης, για τον κλάδο εργασιών της εταιρείας ΕΛΠΕ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μας είχε η ενημέρωση σχετικά με τις υποτροφίες και τις δυνατότητες επαγγελματικής σταδιοδρομίας στην εταιρεία».

Το πρόγραμμα του 1ου Μαθητικού Θερινού Σχολείου της ΠΑΝΕΚΦΕ περιελάμβανε επίσης εξάσκηση των μαθητών και των συνοδών εκπαιδευτικών σε πειραματικές δραστηριότητες Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και Γεωλογίας αλλά και επιδείξεις πειραμάτων. «Πέρα από το ενδιαφέρον που παρουσίασε η όλη διοργάνωση, εκείνο που είχε ιδιαίτερη σημασία ήταν πως δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να εμβαθύνουν στο αντικείμενο που τα συναρπάζει, να συζητήσουν με επιστήμονες, να αλληλεπιδράσουν – μην ξεχνάμε ότι προέρχονταν από σχολεία όλης της επικράτειας. Η άψογη και υπεύθυνη συμπεριφορά τους, ήταν εκείνο που ξεχώρισε για εμάς», συνοψίζει εκ μέρους της οργανωτικής επιτροπής του Θερινού Σχολείου η κ.Τσιτοπούλου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ