Η Volkswagen στο μικροσκόπιο για το παράνομο λογισμικό

Η Volkswagen στο μικροσκόπιο για το παράνομο λογισμικό

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών στην Ε.Ε. δημοσίευσαν χθες τα συμπεράσματά τους σχετικά με τις δράσεις επανόρθωσης που έλαβε ο όμιλος Volkswagen μετά το σκάνδαλο dieselgate. Σύμφωνα με την Επιτροπή, αξίζουν επιδοκιμασίας οι προσπάθειες του ομίλου VW να καταστήσει το σχέδιο ανακλήσεων –που έφτασαν τα 8,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα– πιο αξιόπιστο και η σημαντική βελτίωση των πληροφοριών που παρέχονται στους καταναλωτές. Το ποσοστό επισκευής αγγίζει πλέον το 80% και ο όμιλος έχει δεσμευτεί να συνεχίσει τη δωρεάν αναβάθμιση και τη σχετική de facto εγγύηση επιδιόρθωσης των προβλημάτων που θα προκύψουν μετά την αναβάθμιση έως το τέλος του 2020. Ωστόσο, η Επιτροπή και οι αρχές προστασίας των καταναλωτών εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για το γεγονός ότι η εταιρεία δεν παρείχε πλήρη και σαφή εγγύηση για την περίπτωση προβλημάτων μετά την επισκευή.

Η Βιέρα Γιούροβα, αρμόδια επίτροπος για τη Δικαιοσύνη, τους Καταναλωτές και την Ισότητα των Φύλων, σχολίασε: «Η VW υλοποίησε το σχέδιο δράσης που μου είχε υποσχεθεί ότι θα υλοποιήσει, αλλά περιορίστηκε σ’ αυτό. Το γεγονός αυτό αποτελεί ακόμη μία υπενθύμιση της ανάγκης για αυστηρότερους κανόνες σχετικά με τα μέσα ατομικής επανόρθωσης στην Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένων των συλλογικών αγωγών».

Ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει δεσμευτεί να απαντά σε όλα τα παράπονα που τυχόν θα έχουν οι καταναλωτές μετά την επισκευή. Οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές παροτρύνονται να επικοινωνήσουν με τους τοπικούς αντιπροσώπους για κάθε πρόβλημα που τυχόν αντιμετωπίσουν σε σχέση με την αναβάθμιση. Σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν άρνηση παροχής βοήθειας, θα πρέπει να υποβάλουν επίσημη καταγγελία στα εθνικά σημεία επαφής για την ανάκληση της Volkswagen και να ενημερώσουν την αρμόδια οργάνωση καταναλωτών στη χώρα τους (στην Ελλάδα είναι το ΚΕΠΚΑ και η ΕΚΠΟΙΖΩ).

Σύμφωνα με τον Ηλία Μπέτζιο, δικηγόρο της εταιρείας «Βενιέρης-Αλεξανδροπούλου», οι Ελληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων του ομίλου, που διέθεταν το παράνομο λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων εκπομπών ρύπων, υπολογίζονται περίπου στις 30.000. Ο κ. Μπέτζιος, μαζί με τον Ιάκωβο Βενιέρη, εκπροσώπησαν στο δικαστήριο τους δύο πρώτους Ελληνες κατόχους Ι.Χ. της Volkswagen που κέρδισαν το δικαίωμα αποζημίωσης από τον όμιλο, τον περασμένο Οκτώβριο.

«Το Ειρηνοδικείο Αθηνών είχε το θάρρος να κρίνει ότι η μητρική εταιρεία εξαπάτησε τους ανθρώπους αυτούς και παραβίασε το δίκαιο καταναλωτή», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Μπέτζιος. Εκτοτε, αναφέρει, έχουν δεχθεί πολλές άλλες κλήσεις για εκπροσώπηση για αντίστοιχες υποθέσεις, «στον βαθμό που σταματήσαμε να τις δεχόμαστε – εικάζω ότι εκκρεμούν εκατοντάδες» (υπενθυμίζει, μάλιστα, ότι οι αξιώσεις μετά την πώληση παραγράφονται μετά δύο μόλις χρόνια). Η Volkswagen άσκησε έφεση κατά της απόφασης του Ειρηνοδικείου, η οποία θα εκδικαστεί το φθινόπωρο από το Εφετείο Αθηνών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή