Σε εξέλιξη ο πόλεμος συνδικαλιστών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σε εξέλιξη ο πόλεμος συνδικαλιστών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίζει να θέτει εμπόδια στην αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων ΟΣΕ (ΠΟΣ-ΟΣΕ). Οι συνδικαλιστές του ΟΣΕ εξήγγειλαν νέες 24ωρες απεργίες για 25 και 26 Ιουλίου 2018, έχοντας ως βασικό αίτημα την υπογραφή Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΣΣΕ) στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), γνωστή και ως Rosco.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη προκειμένου να κηρύξει την απεργία παράνομη αφού χάνει πελάτες και έσοδα. Επίσης, θέση κατά των κινητοποιήσεων αναμένεται να λάβουν και τα δύο πρωτοβάθμια σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή οι διοικητικοί και οι μηχανοδηγοί της επιχείρησης.

Οι συνδικαλιστές της τελευταίας, βλέποντας το ατελέσφορο της σύγκρουσης, τάσσονται κατά των κινητοποιήσεων.

Οι κινητοποιήσεις αυτές, όπως αναφέρουν οι συνδικαλιστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκτός από αντιαναπτυξιακές, βασίζονται σε μια παράλογη αντίληψη. Και αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Πρώτον, επειδή απεργούν οι εργαζόμενοι μιας εταιρείας (ΟΣΕ) για τους εργαζομένους μιας άλλης εταιρείας (ΕΕΣΣΤΥ) και, δεύτερον, επειδή στις συναντήσεις που υπήρξαν μεταξύ προεδρείου της ΠΟΣ και του επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη, ο τελευταίος υποσχέθηκε την άμεση ισχύ της ΕΣΣΕ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στους εργαζομένους της ΕΕΣΣΤΥ, μόλις η τελευταία περάσει στα χέρια της πρώτης. Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕΣΣΤΥ βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της αποκρατικοποίησή της από το ΤΑΙΠΕΔ.

Η ΕΣΣΕ επομένως θεωρείται πρόσχημα στην εξελισσόμενη σύγκρουση μεταξύ συνδικαλιστών του κρατικού ΟΣΕ και της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτή η σύγκρουση δεν θα είχε νόημα, αν οι κρατικοί υπάλληλοι του ΟΣΕ δεν κρατούσαν τα κλειδιά της υποδομής, δηλαδή της σιδηροδρομικής γραμμής πάνω στην οποία κινούνται τα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ως συνέπεια, η σύγκρουση ΠΟΣ και ιταλικής, πλέον, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι μια άσκηση επιρροής για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες μετά και την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι στη σύγκρουση αυτή, η διοίκηση τόσο του ΟΣΕ όσο και της ΕΕΣΣΤΥ έχει παραμείνει θεατής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή