ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πέπλο μυστηρίου καλύπτει την παραγγελία των 200 Airbus

Το γεγονός ότι η Airbus δεν αποκαλύπτει τους παραγγελιοδότες των αεροσκαφών της ξενίζει, διότι πάγια τακτική των βιομηχανιών αεροναυπηγικής είναι να διαφημίζουν τις παραγγελίες που κλείνουν στις διεθνείς εκθέσεις και να επιδιώκουν τη δημοσιοποίησή τους με πηχυαίους τίτλους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αινιγματική στάση τηρεί η Airbus στη διεθνή έκθεση αεροναυπηγικής που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Φάρνμπορο της Μεγάλης Βρετανίας. Η ευρωπαϊκή βιομηχανία αεροναυπηγικής ανακοίνωσε ότι έκλεισε παραγγελία για 200 αεροσκάφη, αλλά αρνήθηκε να κοινοποιήσει την ταυτότητα των αγοραστών. Πηγές του κλάδου, που προτίμησαν την ανωνυμία, ανέφεραν στα διεθνή ΜΜΕ ότι πίσω από αυτή τη μυστηριώδη αγορά βρίσκονται, ως επί το πλείστον, κινεζικές εταιρείες. Τόνισαν, μάλιστα, ότι η μεγαλύτερη παραγγελία, που αφορά 100 τζετ, προέρχεται από την Avolon, εταιρεία leasing και θυγατρική του κινεζικού κολοσσού ΗΝΑ. Νωρίτερα, το Reuters είχε αναφέρει ότι μία από τις παραγγελίες αφορά 80 αεροσκάφη και προέρχεται από την κινεζική ICBC Leasing.

Με τη στάση της, πάντως, η Airbus παραβιάζει τον κώδικα συμπεριφοράς που είθισται να τηρείται στις διεθνείς εκθέσεις, ενώ δεν συνάδει με τις φιλοδοξίες των μεγάλων εταιρειών που επιδιώκουν τη δημοσιότητα. Οπως αναφέρουν το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο CNBC και η αμερικανική εφημερίδα New York Times, πάγια τακτική των βιομηχανιών αεροναυπηγικής είναι να διαφημίζουν τις παραγγελίες που κλείνουν στις διεθνείς εκθέσεις και να επιδιώκουν τη δημοσιοποίησή τους με πηχυαίους τίτλους. Δεν είναι, βέβαια, πρωτοφανές να μην αποκαλύπτεται η ταυτότητα του αγοραστή. Αυτό συμβαίνει, όμως, όταν η παραγγελία δίνεται σε κάποια άλλη στιγμή και όχι στο πλαίσιο μιας διεθνούς έκθεσης. Ιδιαιτέρως όταν ο πελάτης προέρχεται από χώρες όπως η Κίνα, όπου κάθε παραγγελία περνάει από μια περίπλοκη διαδικασία έγκρισης. Στις διεθνείς εκθέσεις αεροναυπηγικής συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Οι ανταγωνίστριες Boeing και Airbus δαπανούν, μάλιστα, μεγάλα κεφάλαια για να κλείσουν εντυπωσιακούς χώρους στους οποίους δίνουν τις σχετικές συνεντεύξεις Τύπου. Πολλώ δε μάλλον όταν είναι στην κάπως άβολη θέση στην οποία βρίσκεται φέτος η Airbus, που έχει μείνει αισθητά πίσω από την Boeing και έχει κάθε λόγο να διαφημίσει τη μεγάλη αύξηση των πωλήσεών της.

Ο Ερικ Σουλτζ, διευθύνων σύμβουλος της Airbus, έχει επιχειρήσει να υποβαθμίσει τη σημασία της φετινής διεθνούς έκθεσης και του ανταγωνισμού της εταιρείας του με την παγκόσμια πρωταθλήτρια, την αμερικανική Boeing. Ερωτώμενος από δημοσιογράφους σε ό,τι αφορά τα αίτια της μυστικοπάθειας, ο κ. Σουλτζ απέδωσε τη στάση της Airbus στον εμπορικό πόλεμο. Υποστήριξε ότι ορισμένοι πελάτες από ασιατικές χώρες ζήτησαν από την Airbus να μην υποδαυλίσει τις εμπορικές διενέξεις. Προσέθεσε, πάντως, χαρακτηριστικά πως «είτε παραμείνει μυστική είτε αποκαλυφθεί η ταυτότητα των αγοραστών, η παραγγελία υπάρχει». Πηγές της βιομηχανίας πιθανολογούν ότι στόχος της Airbus ήταν να ανακοινώσει τον μέγιστο δυνατό αριθμό παραγγελιών. Γι’ αυτόν τον λόγο γνωστοποίησε και τις παραγγελίες που οι πελάτες ήθελαν να κρατήσουν μυστικές, και αρκέστηκε να μην αποκαλύψει την ταυτότητα όσων κρύβονται πίσω από αυτές. Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι στη διάρκεια της εβδομάδας η Boeing θα δώσει στη δημοσιότητα τουλάχιστον μία παραγγελία που έως τώρα παρέμεινε μυστική.

Σε ό,τι αφορά τις μυστηριώδεις παραγγελίες της Airbus, φαίνεται ότι αφορούν τρεις διαφορετικές εταιρείες: η μία παρήγγειλε 80 αεροσκάφη τύπου Α320neo, η δεύτερη 100 του ίδιου μοντέλου, μαζί με 14 τζετ, και η τρίτη οκτώ Α350-900 και έξι Α330neo. Συνολικά, η αξία τους υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 24 δισ. δολάρια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ