ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο χώρος της μόδας είναι σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα «The Times» ένα ασταθές περιβάλλον στον τομέα των επιχειρήσεων, όπως «δείχνουν» οι λογαριασμοί του κορυφαίου οίκου της Burberry.

Ειδικότερα, όπως αποκάλυψε η βρετανική εφημερίδα η Burberry κατέστρεψε ρούχα, αξεσουάρ και αρώματά αξίας 28 εκατ. λιρών τον περασμένο χρόνο για να προστατεύσει το εμπορικό της σήμα.

Παράλληλα, η ικανότητα της εταιρείας να «διαβάζει» τις τάσεις της μόδας φαίνεται να επιδεινώνεται, καθώς τα κέρδη της κατρακυλούν σε σχέση με το 2013 και έχουν μειωθεί κατά 50% μέσα σε μόλις δύο χρόνια. 

Ετσι, η εταιρεία έχει προχωρήσει στην καύση των προϊόντων της αξίας άνω των 90 εκατ. λιρών τα τελευταία πέντε χρόνια, ούτως ώστε να αποτραπεί η κλοπή ή και φθηνότερη πώλησή τους. Ουσιαστικά, δεν θέλουν τα προϊόντα τους να φτάσουν στα χέρια οποιουδήποτε που μπορεί να τα πουλήσει με έκπτωση και να υποτιμήσει με αυτό τον τρόπο το εμπορικό τους σήμα. Η καταστροφή ανεπιθύμητων προϊόντων αποτελεί πλέον μέρος της διαδικασίας διασφάλισης της φήμης της. 

Εξάλλου, τα τελευταία χρόνια, η Burberry εργάστηκε σκληρά για να κάνει την επωνυμία της αποκλειστική και πάλι, αφού ξεπέρασε τα εμπόδια με τα προϊόντα «μαϊμού» που πωλούνταν στην αγορά.

Ωστόσο, ο διάσημος οίκος δεν είναι ο μόνος που αντιμετωπίζει προβλήματα σε σχέση με το αποθεματικό του σε προϊόντα πολυτελείας και έχει προχωρήσει σε καρταστροφές των προϊόντων τους.

Η Richemont, η εταιρεία που κατέχει τις μάρκες Cartier και Montblanc, έχει αναγκαστεί να αγοράσει πίσω ρολόγια αξίας 430 εκατομμυρίων λιρών μέσα σε δύο χρόνια, μετά την αγορά των ανεπιθύμητων αποθεμάτων από κοσμηματοπωλεία. Αναλυτές αναφέρουν ότι μερικά από τα τμήματα των ρολογιών θα δοθούν για ανακύκλωση, ενώ τα περισσότερα θα πεταχτούν. 

Από την πλευρά του ο Οίκος Burberry, η αξία του οποίου αποτιμάται στα 9,6 δισ. λίρες, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, παραδέχεται ότι έκαψε το απούλητο απόθεμα, αλλά λένε ότι χρησιμοποιούν εξειδικευμένους αποτεφρωτήρες για να αξιοποιήσουν την παραγόμενη ενέργεια, αναφέρουν χαρακτηρισιτκά οι Times.

«Η Burberry εφαρμόζει προσεκτικές πρακτικές για να ελαχιστοποιήσει την ποσότητα των αποθεμάτων που παράγει. Σε περιπτώσεις που τα προϊόντα μας είναι απαραίτητo να πεταχτούν, το πράττουμε υπεύθυνα και συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους μείωσης και επανεκτίμησης των απορριμάτων μας», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. «Η ενέργεια που παράγεται από την καύση των προϊόντων της χρησιμοποιείται και έτσι η εταιρεία είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον», προσθέτει.

Περισσότερα «up market» καταστήματα για την Burberry

Τον περασμένο Νοέμβριο, η Burberry ανήγγειλε μια ανανέωση που αποσκοπούσε στην «επανενεργοποίηση» των προϊόντων της για πολλά χρονιά, ενώ προχωρά στην μετατροπή των καταστημάτων της σε «up market» (υψηλής ποιότητας). 

Αυτό περιλαμβάνει το κλείσιμο των καταστημάτων που δεν βρίσκονται σε «στρατηγικές» τοποθεσίες θέσεις και τη δημιουργία ενός «κέντρου αριστείας» για πολυτελή δερμάτινα είδη.

Έχει, επίσης, μειώσει το κόστος, γεγονός που βοήθησε στην αύξηση των κερδών της. Με τη νέα της στρατηγική η Burberry κατάφερε για το τρέχον έτος (έως τις 31 Μαρτίου) να παρουσιάσει αύξηση της τάξεως του 5% στα κέρδη της, φτάνοντας τις 413 εκατ. λίρες, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν μικρή αλλαγή στα 2,7 δισ. λίρες.

Πηγή: The Times, BBC

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ