Ο μύθος ταξιδεύει στο Αιγαίο

Ο μύθος ταξιδεύει στο Αιγαίο

2' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μύθοι και θρύλοι συνοδεύουν το Ράλλυ Αιγαίου που για 55η χρονιά άνοιξε πανιά και ταξιδεύει στο αγαπημένο πέλαγος των ζωγράφων και των λογοτεχνών. Η οικονομική κρίση έχει αφήσει τα… ίχνη της και στη διοργάνωση, με αποτέλεσμα να μικρύνει ο στόλος της, αλλά οι λάτρεις της ιστιοπλοΐας ανοικτής θάλασσας είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν να σβήσει αυτός ο αγώνας που έχει γαλουχήσει γενιές και γενιές ιστιοπλόων και μεταφέρει την ελληνική σημαία από τη μια πλευρά του Αρχιπελάγους στην άλλη.

Εάν κάποιος ρωτήσει τους πιστούς φίλους – ιστιοπλόους του αγώνα, αυτοί θα του πουν, χαμογελώντας, για τις γοργόνες που συνάντησαν στα γαλανόλευκα νερά και θα αφηγηθούν ιστορίες που θα θυμίζουν τις περιπέτειες του Οδυσσέα. Υστερα θα του μιλήσουν για ιστιοπλοΐα και ναυτοσύνη. Για τα χιλιάδες ναυτικά μίλια που έχουν στα βιογραφικά τους, για πανέμορφες ιστιοδρομίες με συνοδούς δελφίνια, αλλά και για ταξίδια με ανέμους που κρατάνε, κατά πολύ μεγαλύτερα, σκάφη δεμένα στα λιμάνια.

«Δεν θα ξεχάσω το 1985, όταν σε μία διαδρομή 170 ναυτικών μιλίων από τη Σάμο στη Βουλιαγμένη συναντήσαμε ανέμους με ταχύτητες μεγαλύτερες από 55 κόμβους. Ηταν ένα από τα σκληρότερα Ράλλυ. Βέβαια, και πρόπερσι φεύγοντας από την Πάτμο ταξιδέψαμε με ανέμους εννέα μποφόρ. Το 1997, ο Περικλής Λιβάς και το πλήρωμά του διέσωσαν έναν αθλητή του σερφ που είχε μείνει δύο μέρες στη θάλασσα. Τον βρήκαν κάτω από την Ιο», λέει στην «Κ» ο Ιωάννης Μαραγκουδάκης, πρόεδρος του Πανελληνίου Ομίλου Ανοικτής Θαλάσσης, που διοργανώνει τον ιστορικό αγώνα.

Οι «θαλασσόλυκοι»

Τα περισσότερα Ράλλυ Αιγαίου τα έχει στο βιογραφικό του ο Στέλιος Μπόνας, ιστιοπλόος ανοικτής θάλασσας και πολλάκις φορές πρωταθλητής Ευρώπης σε ολυμπιακές κατηγορίες. «Πρέπει να είναι πάνω από 40. Εχω πάψει να τα μετράω», μας λέει γελώντας.

Δεκάδες είναι οι διοργανώσεις που έχει πάρει μέρος και ο Κωνσταντίνος Μανιουδάκης. Ο εν αποστρατεία αντιναύαρχος του Πολεμικού Ναυτικού ήρθε με τον «Κορμοράνο» από την Κρήτη στο Μικρολίμανο και, στη συνέχεια, άνοιξε πανιά για το Αιγαίο, στις ρότες που είχαν χαράξει χιλιετίες πριν από αυτόν οι θαλασσοπόροι Μινωίτες, πατριώτες του.

Το Ράλλυ Αιγαίου, όμως, διαθέτει και την… καπετάνισσά του. Είναι η Νέλλη Ρέστου Μπόνα, η Ελληνίδα με τα περισσότερα ναυτικά μίλια. «Πρώτη φορά έτρεξα στο Ράλλυ Αιγαίου πριν από 15 χρόνια και από τότε, με εξαίρεση το 2009, αγωνίζομαι κάθε χρόνο. Πρόκειται για μεγάλο σχολείο που σε βοηθάει στη δημιουργία χαρακτήρα.

Θέλει υπομονή και αντοχή. Μία γυναίκα πάνω στο σκάφος μπορεί να δει περισσότερα πράγματα από έναν άνδρα. Στο Ράλλυ κανένας αγώνας δεν είναι ίδιος. Μπορείς να βρεις ανέμους, αλλά και μπουνάτσες. Μία φορά είχαμε μείνει 35 ώρες πάνω στο σκάφος διότι δεν είχε αέρα», μας είπε η ιστιοπλόος, που άνοιξε πανιά με το «Alter Ego – ABS».

Το μήνυμα

Ο στόλος σήμερα βρίσκεται στην Αμοργό και ανάμεσα στα πληρώματα είναι οι ολυμπιονίκες Δημήτρης Δεληγιάννης, Λεωνίδας Πελεκανάκης και Δημήτρης Μούγιος. Ο Δεληγιάννης, παρότι τραυματίας, δεν άντεξε να μείνει μακριά από τον θεσμό και βρίσκεται στο τιμόνι του «Bullet – Encode», ο Λεωνίδας Πελεκανάκης τρέχει με το σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού «Alsuma» και ο Δημήτρης Μούγιος, από την κωπηλασία, βρήκε στην ιστιοπλοΐα δεύτερη αγάπη και δεύτερη χρονιά συμμετέχει στη διοργάνωση. Στα πληρώματα είναι και ο Περικλής Λιβάς, νικητής του περυσινού αγώνα με το «Optimum». Αυτή τη φορά αγωνίζεται μαζί με ιστιοπλόους από τη Ρουμανία, οι οποίοι είχαν όνειρο να τρέξουν στον φημισμένο ελληνικό αγώνα.

Η φετινή διοργάνωση είναι αφιερωμένη στην προστασία των θαλασσών. Τα σκάφη μεταφέρουν το μήνυμα «Να σώσουμε τις θάλασσες» και, σε συνεργασία με τη HELMEPA, θα πραγματοποιήσουν συμβολικούς καθαρισμούς ακτών στα νησιά Αμοργός, Λειψοί και Πάρος, που αποτελούν σταθμούς της ιστορικότερου ιστιοπλοϊκού αγώνα της Ανατολικής Μεσογείου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή