ΕΛΛΑΔΑ

Περνάει στο υπουργείο και... καταργείται

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Συμμετέχοντες του προγράμματος Mendi, που υλοποιείται από το 2013 και είναι προϊόν συνεργασίας της Ακαδημίας της DEKRA, του ΟΑΕΔ και του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, με την υποστήριξη του ομοσπονδιακού υπουργείου Παιδείας και Ερευνας της Γερμανίας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Ελλάδα χάνει ένα σημαντικό πρόγραμμα, που θα μπορούσε να αποτελέσει τον βασικό πιλότο για την ανάπτυξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα. Πρόκειται για το πρόγραμμα Mentoring Dual International – Mendi, που υλοποιήθηκε από το 2013 με την υποστήριξη του ομοσπονδιακού υπουργείου Παιδείας και Ερευνας της Γερμανίας και πλέον θα σταματήσει, διότι το ελληνικό κράτος δεν έχει ανακοινώσει τη συνέχιση της χρηματοδότησής του.

Ειδικότερα, το θέμα του Mendi έφεραν στη Βουλή τέσσερις βουλευτές της Ν.Δ. με σχετική ερώτησή τους προς τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου. Το Mendi είναι πιλοτικό πρόγραμμα τουριστικής εκπαίδευσης που υλοποιήθηκε κατά τα έτη 2013-2017 στην Αθήνα και στο Ηράκλειο Κρήτης. Το πρόγραμμα αποτέλεσε προϊόν συνεργασίας της Ακαδημίας της DEKRA, του ΟΑΕΔ και του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, με την υποστήριξη του ομοσπονδιακού υπουργείου Παιδείας και Ερευνας της Γερμανίας. Απευθύνεται σε νέους και νέες ηλικίας 16-24 ετών που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν στον τουριστικό κλάδο σε μία από τις τρεις προσφερόμενες ειδικότητες: Τεχνίτης Μαγειρικής Τέχνης, Τεχνίτης Τουριστικών Μονάδων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τεχνίτης Εστιατορίου και Επισιτισμού.

«Η διττή επαγγελματική εκπαίδευση εφαρμόζεται επιτυχώς για πάνω από 100 χρόνια στη Γερμανία. Στο πλαίσιο του Mendi οι σπουδαστές εκπαιδεύονται συνδυάζοντας θεωρία και πρακτική εξάσκηση, με έμφαση στην πρακτική εξάσκηση, η οποία πραγματοποιείται σε επιχειρήσεις υπό πραγματικές συνθήκες εργασίας. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε και η επιτυχία του αποτυπώνεται στους εντυπωσιακούς αριθμούς: το παρακολούθησαν δύο εισαγωγικές σειρές, αποφοίτησαν από αυτό 143 σπουδαστές και, σήμερα, το 92% αυτών απασχολείται ως μόνιμο προσωπικό σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις 4 και 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα και σε κρουαζιερόπλοια», λένε οι βουλευτές (Νίκη Κ. Κεραμέως, Γιάννης Ανδριανός, Μαρία Αντωνίου, Χρήστος Κέλλας), ρωτώντας σχετικά με την πρόθεση του υπουργείου για την τύχη του προγράμματος.

Ευρύτερα, το υπουργείο Παιδείας επικρίνεται για συγκεντρωτισμό και πρόθεση επικυριαρχίας στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης όπου μάλλον το υπουργείο Εργασίας έχει παράδοση. Την ίδια στιγμή, ΙΕΚ, πρόγραμμα Μαθητεία, επαγγελματικές σχολές του ΟΑΕΔ και διετή προγράμματα που προγραμματίζεται να οργανωθούν από τα ΑΕΙ συγκροτούν έναν χώρο δαιδαλώδη. Κριτική στο υπουργείο Παιδείας ασκεί και η τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης Cedefop.

Από την άλλη, τα προγράμματα μαθητείας βοήθησαν στην αύξηση των μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου το σχολικό έτος 2017-2018 φοίτησαν στα ΕΠΑΛ 91.401 μαθητές, ενώ την προηγούμενη χρονιά ήταν 87.816, δηλαδή ο αριθμός αυξήθηκε κατά 4,1%. Από το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, στα Γενικά Λύκεια φοίτησε το 71,5% των μαθητών και στα ΕΠΑΛ το 28,4%. Ωστόσο, παρά την πληθυσμιακή υπεροχή των κοριτσιών στον γενικό μαθητικό πληθυσμό την επαγγελματική εκπαίδευση επιλέγουν περισσότερο τα αγόρια. Ανά φύλο, η κατανομή είναι 65%-35% υπέρ των αγοριών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ