Ξένια Κουναλάκη ΞΕΝΙΑ ΚΟΥΝΑΛΑΚΗ

Ενας «άγιος» κήρυκας μίσους

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν​​αι, είναι ελπιδοφόρο το γεγονός πως ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος «άδειασε» χθες τον μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιο για το νέο παραλήρημα μίσους του, στο οποίο κατηγόρησε τον άθεο (sic) Τσίπρα για την οργή του Θεού που εκδηλώνεται «με διάφορα φυσικά καταστροφικά φαινόμενα, όπως για παράδειγμα σεισμοί, πείνα, επιδημίες και αρρώστιες λοιμικές, αιματοχυσίες, εγκληματικότης, καταστροφικές φωτιές, σύννεφα καπνού, που θα ανεβαίνουν μέχρι τον ουρανό!». Ολα αυτά, την ώρα που οι άνθρωποι συνέχιζαν ακόμη να ψάχνουν μέσα στα καμένα στο Μάτι τους δικούς τους ανθρώπους – πόση ανείπωτη απανθρωπιά! Υπάρχει και ένα όριο στις προσωπικές απόψεις, αντέτεινε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, ενώ νωρίτερα ο εκπρόσωπός του είχε πει ότι ο Αμβρόσιος «εκφράζει αποκλειστικά και μόνο τις προσωπικές του απόψεις». Αυτή τη φορά η κατακραυγή ήταν μεγάλη. Από την πρόσφατη δίκη του στο Αίγιο για δημόσια υποκίνηση μίσους εις βάρος της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας μέχρι το «Φτάνει λοιπόν, άγιε Καλαβρύτων!» του μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμου και το πιο γλαφυρό «ΣΚΑΣΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ» (με κεφαλαία για έμφαση) του πατέρα Νεόφυτου, είναι έκδηλο ότι ο Αμβρόσιος έχει καταστεί αποσυνάγωγος με τη συμπεριφορά και ρητορική του από την Ορθόδοξη Εκκλησία και την ελληνική κοινωνία γενικότερα.

Πότε όμως θα απομακρυνθεί από τη θέση του; Ο ίδιος είχε πει πέρυσι ότι θα παραιτηθεί. Σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής, όποιος δεν κάνει καλά τη δουλειά του απολύεται, εξωθείται σε παραίτηση, καθαιρείται από το αξίωμά του. Στην Εκκλησία η αυτοκάθαρση είναι ακόμη ένα ζήτημα ταμπού. Στην πρόσφατη ιστορία της, ο μόνος λόγος για τον οποίο ένας μητροπολίτης ή ιερέας κηρύσσεται έκπτωτος είναι το σεξ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο μητροπολίτης Πρεβέζης, ο οποίος καθαιρέθηκε επειδή είχε ερωμένη κι όχι επειδή είχε υπηρετήσει στην αναμόρφωση των εξορίστων στη Μακρόνησο και στη Γυάρο. Λες κι ο έρωτας είναι το πρόβλημα και όχι η βία, το μίσος και η χολή.

Αν αναζητήσει κανείς τα αίτια καθαίρεσης ενός κληρικού, προσδιορίζονται 76 παραπτώματα. Τα κυριότερα είναι: αίρεση, γάμος μετά τη χειροτονία, διγαμία, εισπήδηση σε ξένη μητρόπολη, μέθη, μοιχεία, πορνεία και φόνος. Τι γίνεται όμως αν κάποιος συστηματικά κηρύσσει το μίσος, γίνεται αρχάγγελος της σκληρότητας και διαφημιστής της αναλγησίας και της εκδίκησης; Τίποτα. Οσο συνεχίζει ο Αμβρόσιος τα βίαια διαγγέλματά του, θα μένει εκεί που βρίσκεται. Η μόνη μας ελπίδα είναι, από ό,τι φαίνεται, να ερωτευτεί ή να εισπηδήσει στη σαϊεντολογία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ