Αύξηση κεφαλαίου κατά 60 εκατ. από Grivalia Hospitality

Αύξηση κεφαλαίου κατά 60 εκατ. από Grivalia Hospitality

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μία ακόμη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, την τρίτη κατά τη διάρκεια των τελευταίων 17 μηνών, ολοκλήρωσε η Grivalia Hospitality, θυγατρική της Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ στον τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας. Οπως έγινε γνωστό, η εταιρεία ολοκλήρωσε την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 60 εκατ. ευρώ.

Η αύξηση καλύφθηκε πλήρως από τους υφιστάμενους μετόχους, δηλαδή την Grivalia Properties και την Eurolife που κατέβαλαν από 15 εκατ. ευρώ εκάστη (καθότι ελέγχουν από κοινού το 50% της εταιρείας), ενώ επιπλέον 30 εκατ. ευρώ συνεισέφερε ένα νέο επενδυτικό όχημα, το οποίο διαχειρίζεται και αυτό η M&G Investment Management Limited, μέλος του ομίλου Prudential. Η αυξημένη αυτή ρευστότητα αναμένεται να κατευθυνθεί στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη πολυτελών τουριστικών θερέτρων στην εγκατάσταση των Αστεριών της Γλυφάδας, αλλά και στο ιδιωτικό νησί Pearl Island στον Παναμά. Παράλληλα, τα κεφάλαια θα αξιοποιηθούν για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου ξενοδοχειακών και τουριστικών ακινήτων της εταιρείας, με έμφαση στην κατηγορία της πολυτέλειας. Υπενθυμίζεται ότι η Grivalia Hospitality εδρεύει στο Λουξεμβούργο, όπου και θα παραμείνει επί του παρόντος, παρότι ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι μόλις δημιουργούνταν το απαιτούμενο μέγεθος χαρτοφυλακίου, ήταν πιθανή η μετατροπή της σε ΑΕΕΑΠ και η εισαγωγή της στο ελληνικό χρηματιστήριο. Ωστόσο, οι υφιστάμενες φορολογικές και επενδυτικές συνθήκες έχουν οδηγήσει τη διοίκηση της Grivalia Properties στην απόφαση να απορρίψει κάθε σχετική κίνηση. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Γιώργο Χρυσικό, σήμερα, μετά και την πρόσφατη αύξηση του φόρου περιουσίας των ΑΕΕΑΠ σε 0,675%, από 0,1% που ήταν μέχρι τα μέσα του 2016, οι ΑΕΕΑΠ στην Ελλάδα δεν είναι ανταγωνιστικές. «Δεν μας συμφέρει να μετατρέψουμε τη θυγατρική μας στον κλάδο της φιλοξενίας σε ΑΕΕΑΠ, ιδίως από τη στιγμή που δρομολογούμε και επενδύσεις ανάπτυξης ακινήτων. Σύμφωνα με υπολογισμούς μας, οι ΑΕΕΑΠ φορολογούνται κατ’ ουσίαν κατά 30% περισσότερο από μια ανώνυμη εταιρεία με παρόμοιο αντικείμενο. Αυτό συμβαίνει γιατί ως ανώνυμη εταιρεία θα μπορούσαμε να αγοράσουμε ένα οικόπεδο και να μην πληρώσουμε κανένα φόρο για όσο διάστημα χρειαστεί να το αναπτύξουμε (π.χ. 2-3 χρόνια). Αντιθέτως, με τη φορολογική μορφή που έχει σήμερα η Grivalia Hospitality καταλήγουμε να κάνουμε τις ίδιες επενδύσεις που θα έκανε και ως ΑΕΕΑΠ, αλλά με άλλον τρόπο, προκειμένου να αποφύγουμε την υπερφορολόγηση», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή