ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H επιστροφή της Daimler στην κερδοφορία περνάει μέσω της τριχοτόμησής της

BLOOMBERG, REUTERS

H πρώτη μονάδα θα είναι αυτή των φορτηγών Daimler Truck, η δεύτερη των πολυτελών επιβατικών οχημάτων Mercedes-Benz και η τρίτη, η Daimler Mobility, θα αφορά την παροχή υπηρεσιών αυτοκίνησης, όπως η αυτόνομη οδήγηση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην πιο ριζική αναδιοργάνωση της τελευταίας δεκαετίας θα προχωρήσει η Daimler, η γνωστή γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, που κατασκευάζει πολυτελή οχήματα και φορτηγά. Συγκεκριμένα, θα επιμερίσει τις δραστηριότητές της σε τρεις ανεξάρτητες μονάδες. Παράλληλα, χθες ανακοίνωσε δραστική μείωση 30% στα κέρδη δευτέρου τριμήνου, λόγω της εμπορικής διένεξης ΗΠΑ - Κίνας.

Ειδικότερα, ο εκπρόσωπος της Daimler τόνισε πως η συγκρότηση τριών μεμονωμένων μονάδων αποσκοπεί στο να αντεπεξέλθει η εταιρεία στις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στον κλάδο. Και οι αλλαγές αυτές έχουν να κάνουν με την προώθηση της αυτόνομης οδήγησης και των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. H πρώτη μονάδα θα είναι αυτή των φορτηγών Daimler Truck, η δεύτερη των πολυτελών επιβατικών οχημάτων Mercedes - Benz και η τρίτη, η Daimler Mobility, θα αφορά την παροχή υπηρεσιών αυτοκίνησης, όπως είναι η αυτόνομη οδήγηση. Υπό το πρίσμα της αναδιοργάνωσης, θα πρέπει η αυτοκινητοβιομηχανία να εξασφαλίσει και τη συναίνεση των συνδικάτων των εργαζομένων της, υποσχόμενη επενδύσεις στη Γερμανία και διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Πέραν τούτων, το δεύτερο τρίμηνο η Daimler είδε και πάλι τα κέρδη της να μειώνονται, όπως είχε συμβεί και το πρώτο. Συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο του 2018, τα προ φόρων και τόκων κέρδη της Daimler μειώθηκαν κατά 30%, στα 2,64 δισ. ευρώ. Τα έσοδά της για το ίδιο χρονικό διάστημα μειώθηκαν κατά 1%, στα 40,8 δισ. ευρώ, εν συγκρίσει με το δεύτερο τρίμηνο του 2017. Η Daimler προειδοποίησε ότι το κλίμα που επηρεάζει αρνητικά την κερδοφορία της θα εξακολουθήσει να υφίσταται έως και το τέλος του έτους. Οι λόγοι είναι οι εξής: η αβεβαιότητα για το διεθνές εμπόριο, οι αυστηρότεροι κανόνες για τα όρια στις εκπομπές ρύπων και οι πιέσεις για εκπτώσεις στις τιμές των οχημάτων της στην Κίνα, ώστε να αντισταθμιστούν οι αυξημένοι δασμοί στις Mercedes που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ. Αξίζει να επισημανθεί ότι οι διαρκώς αυξανόμενοι περιορισμοί στις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές δυσχεραίνουν τις κατασκευάστριες εταιρείες. Οι τελευταίες δέχονται εντονότατες πιέσεις, ώστε να εξασφαλίσουν τα αναγκαία κεφάλαια και να χρηματοδοτήσουν τη μαζική στροφή του κλάδου σε πιο «καθαρά οχήματα», με λιγότερες εκπομπές ρύπων. Τέλος, επισημαίνεται ότι, λόγω της έκρυθμης κατάστασης με τους δασμούς, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι Fiat Chrysler, General Motors, Ford, Hyundai κ.ά., αναμένουν μειωμένα έσοδα το επόμενο διάστημα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ