ΒΙΒΛΙΟ

500 λέξεις με την Ευτυχία Γιαννάκη

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: 500 Λέξεις

Η Ευτυχία Γιαννάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Εχει γράψει την «Τριλογία της Αθήνας», μια σειρά αστυνομικών μυθιστορημάτων με πρωταγωνιστή τον αστυνόμο Χάρη Κόκκινο. Η «Πόλη στο φως» είναι το τελευταίο βιβλίο της τριλογίας και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ικαρος. Περισσότερα μυστήρια για την ίδια μπορείτε να δείτε στο www.giannaki.com

Ποια βιβλία έχετε αυτόν τον καιρό πλάι στο κρεβάτι σας;
Το επόμενο βιβλίο που γράφω. Το γράφω το πρωί, το διαβάζω το βράδυ, ονειρεύομαι, ξαναγράφω το πρωί, ξαναδιαβάζω το βράδυ.

Ποιος ήρωας/ηρωίδα λογοτεχνίας θα θέλατε να είστε και γιατί;
Συνήθως έχουν κακό τέλος οι λογοτεχνικοί ήρωες που θαυμάζω. Αν έπρεπε να επιλέξω, θα γινόμουν ο άνθρωπος πριν να συνειδητοποιήσει το παράλογο, ο Μερσό στον «Ξένο» του Καμύ.

Διοργανώνετε ένα δείπνο. Ποιους συγγραφείς καλείτε, ζώντες και τεθνεώτες;
Δεν μαγειρεύω, οπότε θα καλούσα όσους θα βολεύονταν με λίγα. Θα ήθελα ένα τετ α τετ με τον πεινασμένο Τόμας Μπέρνχαρντ.

Ποιο ήταν το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που μάθατε πρόσφατα χάρη στην ανάγνωση ενός βιβλίου;
Διαβάζοντας το βιβλίο της Αλι Σμιθ «Πώς να είσαι δύο», έμαθα ότι η λέξη «μυστήριο» αρχικά σήμαινε να καλύπτεις τα μάτια και το στόμα, σε μια συμφωνία ότι κάτι δεν πρέπει να αποκαλυφθεί. Αντιθέτως, στις μέρες μας ταυτίζουμε τον όρο με κάτι που γυρεύει απάντηση και μένει να αποκαλυφθεί.

Ποιο κλασικό βιβλίο διαβάσατε πρόσφατα για πρώτη φορά;
Διάβασα το «Peril at End House» που έχει μεταφραστεί με τον τίτλο «Σφήκα σε ψάθινο καπέλο». Εχει ενδιαφέρον και μυστήριο η ίδια η μεταφραστική παρέμβαση στον τίτλο ακόμη.

Και ποιο είναι το βιβλίο που έχετε διαβάσει τις περισσότερες φορές;
Την «Πόλη στο φως» γράφοντάς την, δεδομένου ότι για να προχωρήσω σε μια επόμενη πρόταση, διάβαζα επαναληπτικά την προηγούμενη, και για να προχωρήσω σε μια επόμενη παράγραφο, την προηγούμενη, σε ένα επόμενο κεφάλαιο το προηγούμενο κ.λπ.

Μια αστυνομική «Τριλογία της Αθήνας», σε ποια όψη της πόλης εστιάζει περισσότερο;
Στην «Τριλογία της Αθήνας» επιχειρώ να δώσω μια κατά το δυνατόν πλήρη τοιχογραφία της πόλης σε πτώση. Εστιάζω λοιπόν σε όσους αφήνονται σε αυτή την πτώση και σε όσους επιχειρούν να κρατηθούν με νύχια και με δόντια, σε όλους εμάς δηλαδή, με τις φωτεινές και τις σκοτεινές πτυχές μας.

Είναι ξεκάθαρο ποιος είναι ο «κακός» στην αθηναϊκή αυτή τριλογία;
Οσο ξεκάθαρο είναι και στην καθημερινότητά μας.

Εχετε Facebook, Twitter κ.λπ.; Εάν ναι, εμποδίζουν ή εμπλουτίζουν το γράψιμο και το διάβασμα;
Χρησιμοποιώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να επικοινωνώ με φίλους και αναγνώστες. Δεν έχουν καμία σχέση με τη διαδικασία της συγγραφής ή του διαβάσματος, που είναι εσωτερικά ταξίδια, επομένως ούτε εμπλουτίζουν ούτε εμποδίζουν αυτά τα ταξίδια μου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ