ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οταν έσφιξα το χέρι του, ένιωσα λίγο σαν να κάνω χειραψία με την ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ο 89χρονος Μαξ φον Σίντοφ άλλωστε, με πάνω από 150 ταινίες και συνεργασίες με τιτάνες του σινεμά στο ενεργητικό του, ήταν από μόνος του ένας καλός λόγος για τη βόλτα ώς την Κηφισιά το απόγευμα της Πέμπτης. Οχι, όμως, ο μόνος· εκεί, σε κάποιο από τα πολλά παλιά αρχοντόσπιτα της περιοχής –και λίγο τρομακτικό για να είμαστε ειλικρινείς– γυρίζεται αυτές τις μέρες ένα μέρος της ταινίας «Echoes of the Past» με σκηνοθέτη τον Νικόλα Δημητρόπουλο («Alter Ego») και σεναριογράφο-συμπαραγωγό τον Δημήτρη Κατσαντώνη.

Ολα, ωστόσο, ξεκίνησαν στην Αμερική. Εκεί, ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας Τομ Σουλελές προσέγγισε τον κ. Κατσαντώνη, ο οποίος δραστηριοποιείται ως παραγωγός στις ΗΠΑ, ζητώντας του να κάνει μια ταινία για τη σφαγή των Καλαβρύτων. Ο πατέρας του, Σωτήρης, ήταν ένας από τους λίγους επιζώντες. Τα γυρίσματα που γίνονται αυτό το διάστημα στην Αττική αποτελούν το πρώτο μέρος, καθώς θα ακολουθήσουν κι άλλα τον χειμώνα, στην ευρύτερη περιοχή του ορεινού χωριού της Πελοποννήσου.


Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Νικόλας Δημητρόπουλος.

Τι συμβαίνει όμως στο «Echoes of the Past»; «Το σενάριο ενώνει το σύγχρονο αίτημα των πολεμικών αποζημιώσεων και τη γνωστή τραγωδία των Καλαβρύτων σε μια ανθρώπινη ιστορία. Παίρνουμε ως δεδομένο πως η υπόθεση έχει καταλήξει στο Δικαστήριο της Χάγης και μια Γερμανίδα δικηγόρος, εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, φτάνει στην Ελλάδα για διαδικαστικά θέματα. Εδώ όμως συναντά τον Νικόλα, έναν ηλικιωμένο συγγραφέα (αυτός είναι ο ρόλος του Μαξ φον Σίντοφ), ο οποίος της διηγείται το πώς επέζησε από τα μαρτυρικά Καλάβρυτα», μας λέει ο κ. Κατσαντώνης, εξηγώντας σε αδρές γραμμές την υπόθεση του φιλμ το οποίο εξελίσσεται σε δύο παράλληλους χρόνους.

Η ταινία του Δ. Κατσαντώνη και του παραγωγού του, Στέλιου Κοτιώνη, της Foss Productions, είναι από τις ελάχιστες που έχουν ασχοληθεί μυθοπλαστικά με τη συγκεκριμένη τραυματική πτυχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. «Σκοπός είναι να δείξουμε πώς μπορεί να υπάρξει μια υψηλού επιπέδου και αισθητικής ελληνική ταινία και σε αυτό το είδος [του ιστορικού δράματος] εκτός από τις πιο καλλιτεχνικές παραγωγές που τα πήγαν καλά στα φεστιβάλ τα τελευταία χρόνια», επισημαίνει ο κ. Κοτιώνης.

Το δικό τους φιλμ, άλλωστε, έχει μπάτζετ εφάμιλλο των πιο μεγάλων ελληνικών παραγωγών, γεγονός που οφείλεται φυσικά στη χρηματοδότηση του κ. Σουλελέ, αλλά και στην ένταξη του πρότζεκτ στο σύστημα cash rebate του ΕΚΟΜΕ. «Από όσο γνωρίζω ήμασταν από τους πρώτους που υποβάλαμε αίτημα στο ΕΚΟΜΕ, με αναλυτικότατο φάκελο και η διαδικασία έγκρισης έγινε γρήγορα. Εξάλλου, το θέμα της ταινίας που προβάλλει την Ελλάδα, αλλά και το γεγονός πως όλα τα γυρίσματα θα γίνουν εδώ την κάνει ιδανική υποψήφια για το συγκεκριμένο», συμπληρώνει ο παραγωγός.

Υπάρχουν, όμως, και οι ξένοι ηθοποιοί· η όμορφη πρωταγωνίστρια Αστρίντ Ρος, ο κάτοχος τριών Χρυσών Σφαιρών Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν και η γνωστή κυρίως από την τηλεόραση Αλις Κρίγκε. Και φυσικά, ο Μαξ φον Σίντοφ που αγαπά την Ελλάδα και δέχθηκε να συμμετάσχει με μικρότερη από τη συνηθισμένη του αμοιβή. «Οταν είμαι σπίτι παίρνω πάρα πολλά σενάρια για ταινίες. Αυτό ξεχώρισε αμέσως διότι χειρίζεται με εξαιρετικό τρόπο ένα τρομερά τραγικό γεγονός. Προσωπικά δεν τη γνώριζα αλλά συγκινήθηκα πολύ και πιστεύω πως είναι μια ιστορία που πρέπει να ειπωθεί και να μαθευτεί, όπως και άλλες από τον πόλεμο», μας είπε σε μια συνέντευξη-αστραπή ο σπουδαίος Σουηδός ηθοποιός.


Οπως μας είπαν, ο βετεράνος Φον Σίντοφ βρίσκεται στο σετ ακόμη και όταν δεν παίζει ο ίδιος, για να «βοηθά» τους νεότερους συναδέλφους.

Ελληνες ηθοποιοί

Εκτός από τους ξένους, στην ταινία συμμετέχουν ακόμα Ελληνες ηθοποιοί, οι περισσότεροι από τους οποίους, ωστόσο, θα αναλάβουν δράση στα χειμερινά γυρίσματα των Καλαβρύτων. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν η Μαρία Αλιφέρη, ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, η Δανάη Σκιάδη και ο Νικόλας Παπαγιάννης. Ολοι τους παίρνουν μέρος στο ιστορικό κομμάτι της ταινίας, το οποίο αποτελεί και τη μεγαλύτερη πρόκληση για τον σκηνοθέτη, Νικόλα Δημητρόπουλο: «Δεν έχει γυριστεί άλλη ταινία μυθοπλασίας με το συγκεκριμένο περιεχόμενο. Κάναμε μεγάλη έρευνα και προετοιμασία, ωστόσο η απόλυτη πιστότητα στην εποχή είναι δύσκολη· πολλές φορές δεν ταιριάζει και κινηματογραφικά και τότε έχεις να πάρεις αποφάσεις. Το καλό είναι πως το σενάριο επικεντρώνεται σε ένα θέμα. Πολλές φορές στην Ελλάδα προσπαθούμε να χωρέσουμε σε μια ιστορική ταινία τα πάντα: κατοχή, εμφύλιο, χούντα κ.ο.κ. Η στόχευση είναι πιο αποτελεσματική», καταλήγει εκείνος σχετικά. Το φιλμ αναμένεται να είναι έτοιμο περίπου την άνοιξη του 2019 και οι δημιουργοί του, όπως μας είπαν, έχουν φεστιβαλικές φιλοδοξίες...

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ