ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Harley: μικρότερα μοντέλα για μεγαλύτερα κέρδη

REUTERS, A.P..

Η Harley-Davidson επιδιώκει να κατασκευάσει μικρότερου κυβισμού μοτοσικλέτες, από 250 έως και 500 κυβικά, οι οποίες θα απευθύνονται στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μεγαλόπνοα σχέδια ανακοίνωσε, χθες, η Harley-Davidson, για να ενισχύσει την κερδοφορία της και να προσελκύσει νέους καταναλωτές. Υπ’ αυτό το πρίσμα, η εταιρεία με ιστορία 115 ετών πρόκειται να μειώσει τα κόστη της, να λανσάρει νέα μοντέλα μικρότερου κυβισμού ειδικά σχεδιασμένα για μετακινήσεις στις πόλεις, να προωθήσει την ψηφιακή πλατφόρμα πωλήσεων και να ενισχύσει το δίκτυο των αντιπροσώπων της. Οι μοτοσικλέτες της είναι μεγάλου κυβισμού, έχουν υψηλό κόστος και αποτρέπουν τους νεότερους καταναλωτές από το να τις αγοράσουν. Ολα αυτά, έχοντας κατά νου ότι οι συνθήκες στη διεθνή αγορά επιδεινώνονται λόγω της επιβολής δασμών μεταξύ των ισχυρών εμπορικών εταίρων (ΗΠΑ, Ε.Ε., Κίνα, Μεξικό, Καναδάς). Η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε επενδύσεις για τα νέα της σχέδια, οι οποίες θα ανέρχονται από 675 έως και 825 εκατ. δολ. Προσδοκά η τόνωση των πωλήσεων να της αποφέρει έσοδα ετησίως άνω του ενός δισ. δολ. το 2022. Υπενθυμίζεται ότι οι μεγαλύτερες μοτοσικλέτες που κατασκευάζει η Harley φθάνουν και τα 1.700 κυβικά.

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία διευκρίνισε ότι θα χρηματοδοτήσει τα σχέδιά της μέσω της περικοπής κόστους αλλά και της μετακίνησης επενδύσεων από προηγούμενα σχέδια. Η Harley-Davidson επιδιώκει να κατασκευάσει μικρότερου κυβισμού μοτοσικλέτες από 250 έως και 500 κυβικά, οι οποίες θα απευθύνονται στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας. Τα νέα μοντέλα θα κατασκευάζονται σε συνεργασία με τοπική αυτοκινητοβιομηχανία. Επιπλέον, η Harley-Davidson θα εξακολουθήσει να κατασκευάζει βελτιωμένες μοτοσικλέτες για μεγάλα ταξίδια, όπως είναι τα μοντέλα των 1.250 και των 975 κυβικών. Τα δύο τελευταία πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην αγορά το 2020. Πέραν τούτων, η Harley Davidson θα εξακολουθήσει να προωθεί το πρόγραμμα μαθημάτων εκμάθησης οδήγησης μοτοσικλέτας. Επιπλέον, ασχολείται με την ανάπτυξη τεχνολογίας για ηλεκτροκίνητες «μηχανές». Η πρώτη θα λανσαριστεί το 2019.

Σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο CNBC, ο Ματ Λέβατιτς, διευθύνων σύμβουλος της Harley-Davidson, δήλωσε: «Θα ενισχύσουμε τις επενδύσεις μας στα υφιστάμενα προϊόντα. Θα εκμεταλλευθούμε μία εντελώς νέα πλατφόρμα για μεσαίου κυβισμού μηχανές, οι οποίες θα κυκλοφορήσουν σε τρεις διαφορετικές εκδοχές. Η μία θα απευθύνεται σε όσους κάνουν μεγάλων αποστάσεων ταξίδια, η δεύτερη σε όσους θέλουν η μοτοσικλέτα τους να έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και προβαίνουν σε ανάλογη παραγγελία, ενώ η τρίτη αφορά όσους κυκλοφορούν εντός πόλεως». Από τις αρχές της χρονιάς και μέχρι σήμερα, η τιμή της μετοχής της Harley-Davidson έχει καταγράψει πτώση σχεδόν κατά 13%. Τα κέρδη της υφίστανται πιέσεις. Οι πωλήσεις της στη διεθνή αγορά κατά το δεύτερο τρίμηνο είχαν άνοδο μόλις 0,7% και δεν ήταν δυνατόν να αντισταθμίσουν τις αρνητικές εξελίξεις στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Εκεί είχαν δραστική μείωση της τάξεως του 6,4%. Γι’ αυτό, όπως εξήγησε ο επικεφαλής της, ενδιαφέρεται να επεκτείνει και να ενισχύσει τις δραστηριότητές της στην Ινδία και στην Κίνα. Τέλος, παρά την κριτική που δέχεται από τον Λευκό Οίκο, αυξάνει τις επενδύσεις της σε εργοστάσια εκτός ΗΠΑ, ώστε να αποφύγει τον δυσμενή αντίκτυπο από την επιβολή επιπλέον δασμών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ