ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην «Ακτωρ» επιστρέφει το έργο σύνδεσης Κιάτου - Ροδοδάφνης

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Αρχικά στο έργο, με προϋπολογισμό 83 εκατ. ευρώ, είχε μειοδοτήσει η «Ακτωρ» του ομίλου «Ελλάκτωρ», με δεύτερη τη ΓΕΚ Τέρνα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέα ανατροπή σημειώθηκε τις προηγούμενες ημέρες στην υπόθεση της κατακύρωσης του διαγωνισμού για το έργο ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη (Αίγιο), για το οποίο ερίζουν «Ακτωρ» ΑΤΕ και ΓΕΚ Τέρνα. Οπως προκύπτει, το έργο αναμένεται να επιστρέψει στην πρώτη, καθώς η επιτροπή του διαγωνισμού και το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ έκαναν δεκτή την προσφυγή που κατέθεσε, ενάντια στην αρχική απόφαση αποκλεισμού της. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανατροπή της αρχικής απόφασης οφείλεται στην αλλαγή θέσης ενός από τα ανώτατα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς οι άλλοι δύο παρέμειναν σταθεροί στην αρχική τους απόφαση. Ετσι, το έργο επιστρέφει στην «Ακτωρ» με οριακή πλειοψηφία 4-3.

Υπενθυμίζεται ότι, αρχικά, στο έργο των 83 εκατ. ευρώ είχε μειοδοτήσει η «Ακτωρ», του ομίλου «Ελλάκτωρ», με δεύτερη τη ΓΕΚ Τέρνα. Η «Ακτωρ» είχε προσφέρει έκπτωση της τάξεως του 53,83%, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί προσωρινός μειοδότης. Η ΓΕΚ Τέρνα είχε προσφέρει έκπτωση 46,68% (περίπου 5 εκατ. ευρώ περισσότερα), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η προσφορά της κοινοπραξίας των εταιρειών Alstom-Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ. Στη συνέχεια όμως, η επιτροπή του διαγωνισμού και το Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, δηλαδή της ΕΡΓΟΣΕ, έκριναν ότι από τον φάκελο που κατέθεσε η «Aκτωρ» προέκυπτε εύλογος λόγος αποκλεισμού.

Συγκεκριμένα, τα πιστοποιητικά επάρκειας που προσκόμισε η «Ακτωρ» απορρίφθηκαν από την επιτροπή του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς, σύμφωνα με το σχετικό σκεπτικό, δεν πιστοποιείται εμπειρία υποσταθμού έλξης, αντίστοιχη της ζητούμενης από τους όρους του διαγωνισμού. Η εν λόγω εξέλιξη είχε προκαλέσει εντύπωση, δεδομένου του μεγέθους της «Aκτωρ», αλλά και επειδή θα σήμαινε παράλληλα και την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχή, ύψους 1,34 εκατ. ευρώ, η οποία θα έπρεπε να επιστραφεί στην τράπεζα. Σημειωτέον δε ότι εκείνη την περίοδο σοβούσε η ενδοομιλική κρίση στην «Ελλάκτωρ». Η «Aκτωρ» κατέθεσε, όπως αναμενόταν, προσφυγή και δικαιώθηκε. Πλέον, όπως όλα δείχνουν, υπάρχει η πρόθεση κατάθεσης ένστασης επί της σχετικής απόφασης, αυτή τη φορά από την πλευρά της ΓΕΚ Τέρνα.

Το κόστος του έργου είναι 83,08 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ ή 67 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης), γεγονός που σημαίνει πως αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018, θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών. Με την ολοκλήρωση των έργων, τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα που θα χρησιμοποιηθούν θα μπορούν να κινούνται σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν μέχρι και τα 200 χλμ./ώρα, μειώνοντας σημαντικά τη διάρκεια του ταξιδιού προς την Πάτρα.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα ο ανταγωνισμός στα δημόσια έργα έχει αρχίσει να γίνεται εντονότερος, όχι τόσο στο ύψος των χορηγούμενων εκπτώσεων, οι οποίες παραμένουν υψηλές, όσο στο επίπεδο των εκατέρωθεν ενστάσεων και προσφυγών μεταξύ των εταιρειών. Το αποτέλεσμα είναι βέβαια να καθυστερεί η υπογραφή των συμβάσεων για την έναρξη των έργων, ενώ σπανιότερα, όπως στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε και ανατροπή του αρχικού αποτελέσματος του διαγωνισμού (κι ας επανήλθε τελικά στον αρχικό μειοδότη).

Σύμφωνα με φορείς του κλάδου, όσο καθυστερούν τα νέα μεγάλα έργα νέας γενιάς, οι «αψιμαχίες» αυτές θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση. Εν τω μεταξύ, αξίζει να σημειωθεί ότι σε ένα άλλο δημόσιο έργο, αυτό της εργολαβίας-σκούπα για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα της Αμβρακίας Οδού, αρχικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, «Ακτωρ» και ΓΕΚ Τέρνα έχουν καταθέσει προσφορά από κοινού και έχουν μάλιστα μειοδοτήσει. Εν ολίγοις, σε άλλα έργα «κονταροχτυπιούνται» και σε άλλα συμμαχούν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ