ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλη πρόκληση για Fraport η επένδυση στην Ελλάδα

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

«Κανένα πρότζεκτ αεροδρομίων παγκοσμίως δεν εμφάνιζε την τελευταία πενταετία τόσο μεγάλες προκλήσεις και καμία χώρα δεν υπήρξε τόσο ελκυστική όσο η Ελλάδα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσίνελ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τις μεγαλύτερες προκλήσεις μεταξύ των περιπτώσεων που εξέτασε την τελευταία πενταετία η Fraport εμφάνισαν τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, σύμφωνα με όσα υποστήριξε σε συνέντευξή του σε γερμανικό έντυπο ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσίνελ.

«Κανένα πρότζεκτ αεροδρομίων παγκοσμίως δεν εμφάνιζε την τελευταία πενταετία τόσο μεγάλες προκλήσεις και καμία χώρα δεν υπήρξε τόσο ελκυστική όσο η Ελλάδα», δήλωσε ο κ. Τσίνελ, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι ορισμένα από τα αεροδρόμια που περιήλθαν στη διαχείριση της Fraport ήταν σε τόσο κακή κατάσταση, που τα έργα αναβάθμισής τους δεν θα μπορούσαν να έχουν απτά αποτελέσματα μέσα σε μόλις ένα χρόνο.

Η Fraport, που ανέλαβε το 2017 τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ξεκίνησε άμεσα με την ανακαίνιση των αεροδρομίων, που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Ερωτηθείς σχετικά με το πότε θα «φανούν» οι βελτιώσεις στα αεροδρόμια της χώρας, ο κ. Τσίνελ τόνισε: «Δυστυχώς χρειάζεται χρόνος μέχρι να γίνουν αντιληπτές οι αλλαγές, ειδικώς όταν απαιτούνται εκτεταμένα έργα ή ακόμη και νέες κατασκευές». Ο ίδιος συμπλήρωσε στη συνέντευξη που παραχώρησε στη Wirtschaftswoche ότι σε όλα τα αεροδρόμια έχουν ήδη ανακαινιστεί οι τουαλέτες, ενώ έχουν καθαριστεί εξονυχιστικά οι τερματικοί σταθμοί. «Oποιος βρέθηκε τις τελευταίες μέρες στα αεροδρόμιά μας, όπως εγώ, βλέπει ότι καταφέραμε αρκετά μέσα σε λίγο χρόνο. Παντού ανακαινίστηκαν οι τουαλέτες, εν μέρει μάλιστα σε καλύτερα επίπεδα από αεροδρόμια που έχουν καλύτερη αξιολόγηση. Στο πλαίσιο αυτό, καθαρίσαμε εξονυχιστικά τους τερματικούς σταθμούς και βελτιώσαμε παντού τους σταθμούς check-in, καθώς και τα σημεία ελέγχου και ασφαλείας. Γι’ αυτό αναμορφώσαμε το εσωτερικό των terminals προκειμένου να δημιουργήσουμε περισσότερη ευρυχωρία για χώρους αναμονής καθώς και καταστήματα και εστιατόρια. Ωστόσο πολλά ήταν σε άσχημη κατάσταση και, όσο κι αν θέλαμε, δεν μπορούσαμε να τα καταφέρουμε σε ένα χρόνο», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με το γεγονός ότι οι επιβάτες του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης μεταφέρουν οι ίδιοι τις αποσκευές τους στα σημεία ελέγχου αντί να τα παραδίδουν στο γκισέ του check-in, ο κ. Τσίνελ δεσμεύτηκε ότι μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι αυτό θα έχει αλλάξει στα περισσότερα αεροδρόμια.

Την ίδια στιγμή, ο ίδιος χαρακτηρίζει μεγάλη πρόκληση και κίνητρο το γεγονός ότι ορισμένα από τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδος κατατάσσονται συχνά μεταξύ των χειρότερων του κόσμου. Το γεγονός αυτό όχι μόνο δεν τους αποθαρρύνει, «αντιθέτως, αυτό λειτουργεί περισσότερο ως κίνητρο για μας. Το δυνατό μας σημείο είναι να βελτιώνουμε ένα μέτριο ή και κακό αεροδρόμιο. Οταν το ζητούμενο είναι να βελτιώσεις ένα τέλειο αεροδρόμιο και να αυξήσεις την κερδοφορία του, τότε η προστιθέμενη αξία μας είναι περιορισμένη».

Ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε υποστήριξε ότι στην Ελλάδα υπήρχαν μεγάλα περιθώρια για να γίνουν βελτιώσεις και για να αξιοποιήσει η εταιρεία την τεχνογνωσία της. «Η Ελλάδα έχει τεράστιες δυνατότητες στον τουρισμό, η χώρα προσφέρει μεγάλη πολιτιστική και φυσική πολυμορφία, οι άνθρωποι είναι εγκάρδιοι και φιλόξενοι. Είμαστε βαθιά πεπεισμένοι ότι η Ελλάδα έχει μπροστά της μεγάλο μέλλον ως μια από τις σημαντικότερες τουριστικές αγορές του κόσμου».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ