Όσοι παρακολουθείτε τα της ωρολογοποιίας γνωρίζετε ότι κάθε Άνοιξη πραγματοποιείται στη Βασιλεία της Ελβετίας η παγκόσμια έκθεση ρολογιών και κοσμημάτων Baselworld. Μαζί με το Σαλόνι Υψηλής Ωρολογοποιίας της Γενεύης SIHH (που γίνεται κάθε Ιανουάριο) αποτελεί τον σημαντικότερο θεσμό στο κόσμο του ρολογιού, καθώς εκεί συρρέουν χιλιάδες επισκέπτες –επαγγελματίες και μη– για να δουν τα νέα μοντέλα των μαρκών της κάθε χρονιάς. Μία είδηση-σοκ όμως ήρθε να ταράξει συθέμελα τον κόσμο της ωρολογοποιίας. Ο Nick Hayek, διευθύνων σύμβουλος του ελβετικού κολοσσού Swatch Group, ανακοίνωσε ότι το 2019 το Swatch Group εγκαταλείπει την Baselworld, αφήνοντας αιχμές προς τους διοργανωτές, ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για το κέρδος παρά για την καινοτομία και την πρόοδο του κλάδου της ωρολογοποιίας. Εάν όντως συμβεί κάτι τέτοιο, το πλήγμα θα είναι καίριο εάν όχι θανάσιμο για την ιστορική έκθεση που έχει συμπληρώσει αισίως έναν αιώνα ζωής. Κι αυτό γιατί το Swatch Group είναι ο μεγαλύτερος εκθέτης, καταλαμβάνει ένα τεράστιο εκθεσιακό χώρο στο κέντρο του Hall 1 και κατεβαίνει με 18 μάρκες, όλες κορυφαίες στην κατηγορία τους. Από οίκους υψηλής ωρολογοποιίας μέχρι εξαιρετικά δημοφιλείς και προσιτές οικονομικά μάρκες: Breguet, Blancpain, Omega, Longines, Tissot, Harry Winston, Glashütte Original, Rado, Jaquet Droz, Glashutte Original, Hamilton, Mido, Calvin Klein, Certina κ.ά. Εάν σκεφτεί κανείς ότι ο όμιλος δαπανούσε περί τα 50 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα κάθε χρόνο για να συμμετέχει στην Έκθεση, το μέγεθος της καταστροφής γίνεται εύκολα αντιληπτό…

Η αλήθεια είναι ότι τα πρώτα ανησυχητικά δείγματα παρακμής της Baselworld φάνηκαν ήδη από το 2018, όταν περισσότερες από 600 εταιρείες επέλεξαν να απόσχουν από τη διοργάνωση (μεταξύ αυτών το Movado Group). Γι’ αυτό άλλωστε και η διοργανώτρια αρχή έκανε ανακατανομή –ή μάλλον συρρίκνωση– των χώρων και μείωσε και τον χρόνο διάρκειας της έκθεσης. Παράλληλα υπήρξε αλλαγή ηγεσίας, ανακοινώσεις και δελτία τύπου για σημαντικές αλλαγές και αναδιάρθρωση στο μέλλον, βελτιώσεις, εκσυγχρονιστικές κινήσεις, αλλά φαίνεται πως ήταν ήδη πολύ αργά.

O Nick Hayek φέρεται να δήλωσε στην εφημερίδα NZZ am Sonntag: «Τη σημερινή εποχή όλα έχουν γίνει πιο διαφανή, πιο ταχύρρυθμα και πιο αυθόρμητα… οι παραδοσιακές εκθέσεις ωρολογοποιίας δεν είναι πλέον χρήσιμες για τη Swatch».

Εάν όντως πραγματοποιήσει την απειλή του ο ισχυρός άνδρας του Swatch Group, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα πράξουν τα εναπομείναντα μεγάλα ονόματα και πυλώνες της έκθεσης: η Rolex (μαζί με την Tudor), η Patek Philippe, η Chopard και βεβαίως ο όμιλος LVMH (Louis Vuitton Moet & Chandon) που συμμετέχει με τέσσερις ισχυρούς οίκους: Bulgari, Hublot, TAG Heuer και Zenith. Οι μάρκες που έχουν την έδρα τους στη Γενεύη λογικά θα σκεφθούν μήπως αξίζει να εκθέσουν τα νέα τους μοντέλα τον Ιανουάριο εκεί, κατά τη διάρκεια της SIHH, όταν πλήθος κόσμου συρρέει στην ελβετική πόλη για το Σαλόνι Υψηλής Ωρολογοποιίας. Άλλωστε τα τελευταία χρόνια το LVMH Group είχε ήδη ισχυρή παρουσία εκεί –όπως και πολλές ακόμη μάρκες, παρότι συμμετείχαν και στην Baselworld τον Μάρτιο. Άλλος ένας σημαντικός παίκτης που θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα κινηθεί είναι η Breitling, για την οποία είχαν κυκλοφορήσει έντονες φήμες κατά τη διάρκεια της Baselworld 2018, ότι προτίθετο να αποχωρήσει το 2019. Αμέσως όμως μετά την έκθεση, η ελβετική μάρκα ανακοίνωσε ότι θα παρέμενε στη Βασιλεία. Τώρα όλα μπορεί να αλλάξουν. Θα σας κρατούμε ενήμερους για τις εξελίξεις…

Περισσότερες πληροφορίες για την Baselworld εδώ.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ