Αποζημίωση όχι μόνο για κύρια αλλά και εξοχική κατοικία

Αποζημίωση όχι μόνο για κύρια αλλά και εξοχική κατοικία

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την απλούστευση των διαδικασιών για την καταβολή των αποζημιώσεων και τη δρομολόγηση σειράς έκτακτων οικονομικών ενισχύσεων στους πληγέντες από τις φονικές πυρκαγιές στην Αττική προβλέπει μία εκ των τροπολογιών που κατατέθηκαν χθες στη Βουλή.

Ειδικότερα, θεσπίζεται καταβολή αποζημίωσης όχι μόνο για την κύρια κατοικία όπως ίσχυε έως τώρα, αλλά και για τη δευτερεύουσα. Παράλληλα, προβλέπεται ότι θα καταβάλλεται το ανώτατο ποσόν αποζημίωσης για την οικοσκευή τόσο για εκείνους που οι κατοικίες τους χαρακτηρίστηκαν «κόκκινες» όσο και για εκείνους που χαρακτηρίστηκαν «κίτρινες», σε αντίθεση με τα ισχύοντα σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις. Ως δικαιολογητικό για την καταβολή της αποζημίωσης θεωρείται είτε η έκθεση αυτοψίας των συνεργείων που έχουν πραγματοποιήσει την καταγραφή είτε το πόρισμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και δεν απαιτούνται και τα δύο στοιχεία. Παράλληλα, τα επιδόματα ή οι αποζημιώσεις που προβλέπονται δεν συμψηφίζονται με άλλες οικονομικές υποχρεώσεις των πληγέντων προς το Δημόσιο.

Οπως σημειώνεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που συνοδεύει την τροπολογία, πλέον προβλέπεται η «κάλυψη» όχι μόνο της κύριας κατοικίας, αλλά και δευτερεύουσας (εξοχικής) που επλήγη από τις πυρκαγιές, καθώς οι περιοχές που επλήγησαν διέθεταν πολλές εξοχικές κατοικίες.

Στην έκθεσή του αυτή το ΓΛΚ υπενθυμίζει ότι η ΚΥΑ του 2001 –που αποτελεί τη βάση της τροπολογίας– προβλέπει «οικονομική ενίσχυση ύψους περίπου 600 ευρώ και επιπλέον ισόποση ενίσχυση στην περίπτωση που ο δικαιούχος είναι πολύτεκνος ή/και άτομο με αναπηρία» (η εν λόγω ΚΥΑ έκανε λόγο για «βοήθημα μέχρι 200.000 δραχμές (586,94 ευρώ)», «οικονομική ενίσχυση ύψους ευρώ περίπου 5.900 για την αντιμετώπιση επισκευαστικών εργασιών και την αντικατάσταση της οικοσκευής» και «οικονομική ενίσχυση ύψους περίπου 4.400 ευρώ, σε περίπτωση πρόκλησης μόνιμης σωματικής βλάβης λόγω τραυματισμού». Ως προς το τελευταίο, η ΚΥΑ κάνει και συγκεκριμένα λόγο για «ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω».

Κατά τα λοιπά, η τροπολογία προβλέπει επίσης ότι οι σχετικές οικονομικές ενισχύσεις «δεν κατάσχονται ούτε συμψηφίζονται με οφειλές των δικαιούχων προς τη φορολογική διοίκηση, τα ασφαλιστικά ιδρύματα ή άλλους φορείς, καταβάλλονται εξ ολοκλήρου, χωρίς καμιά κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων και δεν υπόκειται σε φορολογία».

Με άλλη τροπολογία προβλέπεται ότι «οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις που καταστράφηκαν ολικά ή μερικά από τις πυρκαγιές που έπληξαν την Περιφέρεια Αττικής στις 23 και 24 Ιουλίου 2018 και κατέστησαν εξ αυτού του λόγου άνεργοι, εφόσον δεν πληρούν τις προϋποθέσεις επιδότησης των ανέργων του άρθρου 4 του Ν. 1545/1985, δικαιούνται να λάβουν την ελάχιστη διάρκεια τακτικής επιδότησης των κοινών ανέργων».

Επίσης, όπως ανακοίνωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος, παρατείνεται η περίοδος έως τις 10 Σεπτεμβρίου για τους δασικούς χάρτες που έχουν αναρτηθεί το τελευταίο εξάμηνο, με εξαίρεση όσους αναρτήθηκαν τον Ιούλιο. Η παράταση αυτή δίνεται και λόγω της θερινής περιόδου, αλλά και λόγω των έκτακτων συνθηκών που προέκυψαν σε πολλές περιοχές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή