ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι αντιρρυπαντικοί κανόνες δοκιμάζουν τα όρια της VW

REUTERS, BLOOMBERG, A.P.

Το β΄ τρίμηνο του 2018 τα λειτουργικά κέρδη της VW ανήλθαν στα 5,58 δισ. ευρώ, εν συγκρίσει με τις προβλέψεις για 4,98 δισ. δολάρια. Επίσης, τα έσοδά της αυξήθηκαν στα 61,1 δισ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H Volkswagen εμφάνισε 23% υψηλότερα κέρδη από τα προβλεπόμενα, παρά τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει. Ενα από αυτά είναι οι αυστηρότεροι κανόνες για τον έλεγχο των εκπομπών ρύπων. Για να κατορθώσει να συμμορφωθεί με αυτούς, απαιτείται αρκετός χρόνος. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να υπάρξουν καθυστερήσεις στις πωλήσεις των επιβατικών οχημάτων. Ειδικότερα, το δεύτερο τρίμηνο τα λειτουργικά κέρδη της VW ανήλθαν στα 5,58 δισ. ευρώ, εν συγκρίσει με τις προβλέψεις των αναλυτών για 4,98 δισ. δολάρια. Τα έσοδά της αυξήθηκαν στα 61,1 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση έναντι του 2017 κατά 3,4%. Ο διευθύνων σύμβουλός της Χέρμπερτ Ντίες δήλωσε ότι οι εκτιμήσεις του σχετικά με την πορεία της εταιρείας για όλο το 2018 δεν αλλάζουν.

Εντούτοις, προειδοποίησε επενδυτές και αγορές ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει σοβαρές προκλήσεις να αντιμετωπίσει στο άμεσο μέλλον. Η πιο σημαντική έχει να κάνει με τη νέα και πιο αυστηρή διεθνή διαδικασία ελέγχου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας των επιβατικών οχημάτων WLTP – αυτή η διαδικασία θεσπίστηκε από τις αρμόδιες περιβαλλοντικές αρχές σε ΗΠΑ, Ε.Ε., Ιαπωνία, ώστε να αποφευχθεί η επανάληψη του σκανδάλου Ντίζελγκεϊτ. Ο νέος τρόπος ελέγχου των εκπομπών ρύπων είναι χρονοβόρος, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές. Επιπλέον, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να αντεπεξέλθει και στις επιπτώσεις από τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι επαπειλούμενοι δασμοί του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ θα πλήξουν τις πωλήσεις ειδικά των μοντέλων της Audi και της Porsche, που ανήκουν στον όμιλο Volkswagen. «Ο προστατευτισμός στο διεθνές εμπόριο κερδίζει διαρκώς έδαφος», επισήμανε ο Χέρμπερτ Ντίες. «Για εμάς θα πρόκειται για έναν πραγματικό άθλο, αν κατορθώσουμε φέτος να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει όσον αφορά τις πωλήσεις μας, χωρίς δραστικές εκπτώσεις στις τιμές των οχημάτων μας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή της μετοχής της VW εμφάνισε χθες πτώση έως και 3,6% στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. Συνολικά, από τις αρχές της χρονιάς η μετοχή της εταιρείας έχει χάσει περίπου το 10% της αξίας της. Αφορμή στάθηκε η πρόβλεψη του Χέρμπερτ Ντίες ότι δεν είναι δυνατόν η Volkswagen να επαναλάβει στη διάρκεια αυτής της χρονιάς την αύξηση κερδών του 23% του δευτέρου τριμήνου. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, εκτός των δασμών και των προστίμων που πληρώνει για το Ντίζελγκεϊτ, και των ποινικών διώξεων κατά πρώην στελεχών της που εμπλέκονταν σε αυτό, καλείται να αντιμετωπίσει και τον σκληρότερο ανταγωνισμό στη διεθνή αγορά. Επιπλέον, προετοιμάζεται για μεγάλες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, ανακοινώνοντας ότι από το 2024 και μετά θα μπορεί να διαθέτει στην αγορά τις δικές της μπαταρίες αυτοκινήτου. Υπ’ αυτό το πρίσμα, σχεδιάζει ευρείες συνεργασίες και εξαγορές. Αξίζει, τέλος, να αναφερθεί ότι η Volkswagen αύξησε κατά 13,5% την παραγωγή οχημάτων της το δεύτερο τρίμηνο, ώστε να προλάβει να έχει αποθέματα πριν τεθεί σε εφαρμογή η νέα διαδικασία ελέγχου των εκπομπών ρύπων στην Ευρωπαϊκή Ενωση από την 1η Σεπτεμβρίου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ