ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο ιστορικός θεσμός του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης πραγματοποιήθηκε με ασθενείς ανέμους και κάτω από έντονη συναισθηματική φόρτιση, εξαιτίας των καταστροφικών πυρκαγιών.

Μεσημέρι Παρασκευής, 20 Ιουλίου, και στο Μικρολίμανο, την «πρωτεύουσα» της ελληνικής ιστιοπλοΐας, υπάρχει ασυνήθιστη κινητικότητα. Άνδρες και γυναίκες, από 18 έως 88 ετών, μεταφέρουν αποσκευές και είδη πρώτης ανάγκης σε στολισμένα, με τα διακριτικά των ομίλων τους, ιστιοφόρα. Φιλιά, αγκαλιές, ιστιοπλοϊκά πειράγματα, σε ένα περιβάλλον που θυμίζει γιορτή. Το Ράλλυ Αιγαίου, ο ιστορικός θεσμός του Πανελληνίου Ομίλου Ανοικτής Θαλάσσης, είναι έτοιμο να ανοίξει πανιά για 55η χρονιά. Η συμμετοχή σε αυτό αποτελεί «παράσημο» για έναν ιστιοπλόο και η ιστιοπλοϊκή δεινότητα μετριέται με την ερώτηση: «Εσύ σε πόσα Ράλλυ Αιγαίου έχεις τρέξει;».

Πρώτος σταθμός της φετινής διοργάνωσης ήταν η Αμοργός. Νυχτερινή πλεύση, με πολλές δυσκολίες και συνεχώς μεταβλητούς ασθενείς ανέμους. Σταυρόλεξο για δυνατούς ιστιοπλόους η ιστιοδρομία και η σωστή τακτική απαραίτητη. Κάθε ιστιοφόρο έχει τον δικό του tactician, τον ιστιοπλόο που θα «διαβάσει» τους καιρούς και θα προτείνει στον κυβερνήτη την καλύτερη διαδρομή. Και στον στόλο του Ράλλυ Αιγαίου βρίσκονται κάποιοι από τους καλύτερους. Από τον έμπειρο Γιάννη Απειρανθίτη, παλαιό πρωταθλητή ολυμπιακών κατηγοριών, μέχρι τη νέα γενιά, που εκπροσωπείται από τον Χάρη Μαυρογεώργη, πρωταθλητή στα laser.

Ο στόλος χωρίζεται στις κατηγορίες των ORCi, τα «καθαρόαιμα» αγωνιστικά, και των ORC Club, τα αγωνιστικά-σκάφη κρουαζιέρας. Από τη γραμμή της εκκίνησης μέχρι τον τερματισμό δίπλα στα ιστιοφόρα  βρίσκεται σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού. Φέτος ήταν η πυραυλάκατος «Πλωτάρχης Μπλέσσας», με κυβερνήτη τον πλωτάρχη Κωνσταντίνο Σπυρίδη, Π.Ν.

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΡΕΦΛΕΣ

Το πρώτο σκάφος έφτασε στο νησί του «απέραντου γαλάζιου», την Αμοργό, ύστερα από 19 ώρες πλεύσης. Ήταν το «Bullet Encode», με κυβερνήτη τον Δημήτρη Δεληγιάννη. Ο ολυμπιονίκης, παρότι είχε υποβληθεί πρόσφατα σε σοβαρή επέμβαση στο αριστερό χέρι, δεν άντεξε να μην αγωνιστεί και επί 19 ώρες κρατούσε το τιμόνι του TP52 με το δεξί. «Δεν γινόταν να λείψω από αυτόν τον αγώνα. Αποτελεί πρόκληση για έναν ιστιοπλόο», δήλωσε πριν ανέβει στο κατάστρωμα, και η εκτίμησή του βγήκε σωστή μέχρι το... τελευταίο μίλι.

Οι Αμοργιανοί καλοδέχτηκαν τα πληρώματα – εξάλλου, το Ράλλυ Αιγαίου παραδοσιακά αποτελεί τονωτική ένεση στην οικονομία των νησιών που επισκέπτεται. Η πρώτη ημέρα των πληρωμάτων, που έφτασαν νωρίς, κύλησε με επίσκεψη στην Παναγιά τη Χοζοβιώτισσα και επισκευές τυχόν ζημιών στα σκάφη. Την ίδια ώρα, οι υπόλοιποι συνάδελφοί τους, που δεν ευνοήθηκαν από τον αέρα, προσπαθούσαν να φτάσουν στα Κατάπολα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 88χρονου ναυάρχου Ε/Ν του Πολεμικού Ναυτικού, Κωνσταντίνου Μανιουδάκη, που έφερε τον «Κορμοράνο» του στο λιμάνι ύστερα από ιστιοδρομία 51 ωρών και, παρότι βρέθηκε εκτός χρονικού ορίου, αρνήθηκε να ανάψει μηχανή και τερμάτισε με πανιά ανοιχτά. 

Οι ιστιοπλόοι της ανοικτής θαλάσσης φημίζονται και για την αγάπη στη διασκέδαση. Ο αθλητισμός σμίγει αρμονικά με το γλέντι. Χωρίς να πτοηθούν από την πολύωρη διαδρομή, όλα τα πληρώματα, με τις στολές ποτισμένες από την αλμύρα, έδωσαν ζωή και στη νύχτα του νησιού. Όλα αυτά μέχρι και τις 23 Ιουλίου. Οι καπνοί από τη φονική πυρκαγιά της Αττικής έφτασαν μέχρι τον στόλο του Ράλλυ Αιγαίου και τα πανιά των ιστιοφόρων «βάρυναν» στην επόμενη ιστιοδρομία μέχρι τους Λειψούς. Οι εκδηλώσεις υποδοχής ακυρώθηκαν και κανένας από τους νικητές δεν θέλησε να γιορτάσει την επιτυχία του. 

Στο «νησί της Καλυψούς», σύμφωνα με την προφορική παράδοση, τα πληρώματα καθηλώθηκαν λόγω έλλειψης ανέμου για δύο ημέρες – λες και η νύμφη ήθελε να κρατήσει στο νησί της τους ιστιοπλόους. Το Ικάριο πέλαγος θύμιζε γαλάζια λίμνη με κομμάτια λειψαριάς (έλλειψη αέρα) και τους έμπειρους αθλητές να ψάχνουν για ρέφλες (ριπές) αέρα, προκειμένου να φτάσουν γρήγορα στην Πάρο.    

Στο φιλόξενο λιμάνι της Παροικιάς τα πληρώματα ξέχασαν την πολύωρη, συσσωρευμένη κούραση και γρήγορα ετοίμασαν τις ομάδες τους για να πάρουν μέρος στον αγώνα μπιτς βόλεϊ των ιστιοπλόων. Ζωή στο κόκκινο...     

ΤΑ ΠΑΝΙΑ ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΟΥΝΙΟ

Στην κορυφή της γενικής κατάταξης ο συναγωνισμός ήταν έντονος. Στη στεριά, όμως, όλοι ήταν φίλοι, συναθλητές, εραστές του Αιγαίου. Η πρωτιά κρίθηκε στη διαδρομή προς τις Καβοκολώνες, όπως αποκαλούν οι άνθρωποι της θάλασσας, τον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Η έλλειψη αέρα δυσκόλεψε και την τελευταία ιστιοδρομία. Οι αγωνιζόμενοι διήνυσαν περισσότερα από 400 ν.μ. και, παρά την κούραση, όταν πάτησαν στεριά, θα άνοιγαν και πάλι πανιά, σε έναν αγώνα όπου δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι, και η συμμετοχή από μόνη της θεωρείται τιμητική.   

Οι τρεις πρώτοι στη γενική κατάταξη της κατηγορίας Orc είναι: 1ος Chiara – Iason (κυβερνήτης Νίκος Φωτίου), 2ος Africana – Team Optimum (κυβερνήτης Laurentiu Gaitan, Ρουμανία), 3ος Bullet -Encode (κυβερνήτες Δημήτρης Δεληγιάννης, Σίμος Καμπουρίδης).
Οι τρεις πρώτοι στη γενική κατάταξη της κατηγορίας Orc Club: 1ος Απήδαλος Ναύς – I.M.S. (κυβερνήτης Παύλος Κούρκουλος), 2ος I Sail (κυβερνήτες Χρήστος Καρύδης, Σταύρος Χατζηγρηγόρης), 3ος Water Gipsy (κυβερνήτης Ιωάννης Μαραγκουδάκης).

«ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΜΑΣ»

Το 55ο Ράλλυ Αιγαίου ήταν αφιερωμένο στην προστασία των θαλασσών. Με σύνθημα «Να σώσουμε τις θάλασσές μας» και την υποστήριξη επιστημόνων της HELMEPA, οι ιστιοπλόοι πραγματοποίησαν καθαρισμούς ακτών στα νησιά-σταθμούς του αγώνα (Αμοργός, Λειψοί, Πάρος). Πολύτιμη ήταν η βοήθεια και του πληρώματος της πυραυλακάτου «Μπλέσσας», καθώς όλα τα μέλη της έδωσαν το «παρών» στις δράσεις. 
Σε όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης, οι συμμετέχοντες στον ιστορικό θεσμό προσπάθησαν να χρησιμοποιούν όσο το δυνατόν λιγότερα πλαστικά, μεταφέροντας με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα για καθαρές θάλασσες. Εξάλλου, το υδάτινο στοιχείο αποτελεί το δεύτερο σπίτι τους.  

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ