ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ

Από τους Σέλμπι στα Χανιά

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Η Τζωρτζίνα Δρακούλη-Σόλο «ζωγράφισε» το χρώμα της εργατικής Αγγλίας στα σκηνικά των «Peaky Blinders» για τον τέταρτο κύκλο της σειράς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«By the order of the Peaky Blinders», η σκηνή είναι γνώριμη στους μυημένους της δημοφιλούς σειράς του BBC 2. Στον τέταρτο κύκλο που προβλήθηκε πριν από μερικούς μήνες και στην Ελλάδα, η οικογένεια Σέλμπι βρίσκεται αντιμέτωπη με τη βεντέντα του Λούκα Τσανγκρέτα, τον οποίο υποδύεται ένας θαυμάσιος Αντριαν Μπρόντι. 

Σε μια σκηνή γκανγκστερικού shootout οι άντρες του Τσανγκρέτα κυνηγούν τον Τόμας Σέλμπι (Κίλιαν Μέρφι) σε ένα βικτωριανού τύπου κτίριο σε ένα δρομάκι του Μπέρμιγχαμ. Η ξεθωριασμένη επιγραφή «Coal and fuel merchants» (Εμποροι κάρβουνου και καυσίμων) μόλις που διακρίνεται.

Στην πραγματικότητα, το γύρισμα έγινε σε έναν δρόμο του Μάντσεστερ και η εικαστικός και scenic artist Τζωρτζίνα Δρακούλη-Σόλο ήταν υπεύθυνη για να αποδώσει ζωγραφικά την ατμόσφαιρα φθοράς του 1920 στα σκηνικά που χαρακτηρίζουν τις φτωχογειτονιές στις οποίες εκτυλίσσεται η υπόθεση της σειράς. «Πρόκειται για ένα εγκαταλελειμμένο τεράστιο κτίριο που κάποτε στέγαζε έναν πυροσβεστικό σταθμό, ένα αστυνομικό τμήμα και νοσοκομείο. Τώρα ήταν άδειο και ιδανικό για τη σειρά», μας λέει η κ. Σόλο.


Η κ. Σόλο ενώ κατασκευάζει έναν δράκο-φανό για το περυσινό φεστιβάλ του Τάμεση στο Λονδίνο.

Γεννημένη στο Κέιπ Τάουν της Αφρικής, μεγαλωμένη στην Αθήνα και στην Αίγινα, η Τζωρτζίνα Δρακούλη-Σόλο είναι καλλιτέχνις με ειδίκευση στη ζωγραφική σκηνικών και στη γλυπτική κατασκευή φανών (lanterns) μεγάλων διαστάσεων. «Μπορώ να κάνω ένα κομμάτι ξύλο να μοιάζει με μάρμαρο ή κάτι καινούργιο να φαίνεται παλιό, αυτό έκανα και στα σκηνικά της σειράς», λέει στην «Κ». Ετσι, η επιγραφή των εμπόρων έπρεπε να δημιουργηθεί από την αρχή και να φαίνεται ξεθωριασμένη, τα ξύλα να μοιάζουν αποχρωματισμένα από την υγρασία, ενώ πιο δίπλα οι μεταλλικές σκουριασμένες λαμαρίνες των «J.A. Horan Builders» είναι στην πραγματικότητα ζωγραφισμένο χαρτόνι από την κ. Σόλο. «Συνήθως στις σειρές και στα φιλμ υπάρχει μεγάλη ένταση ώστε όλα να είναι έτοιμα προτού ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Συχνά δημιουργούνται μικροεντάσεις με τα άλλα τμήματα της παραγωγής, όπως με τους λεγόμενους “props” που είναι υπεύθυνοι για τα αντικείμενα που γεμίζουν έναν χώρο. Ερχονται όσο δουλεύουμε και τοποθετούν τα αντικείμενα προτού βάψουμε εμείς», μας λέει γελώντας.

Η δουλειά των scenic artist βασίζεται στη λεπτομέρεια και στην ικανότητά τους να δημιουργούν την ατμόσφαιρα που θέλει κάθε φορά να περάσει η κάθε ταινία. Η κ. Σόλο δούλεψε και στα σκηνικά που είναι σήμα κατατεθέν της σειράς και φυσικά μιλάμε για τη διαδρομή που κάνει ο Τόμας Σέλμπι ανάμεσα στους «μαύρους» από το κάρβουνο δρόμους και εργάτες του Μπέρμιγχαμ μέχρι να μπει στην παμπ του αδελφού του.

Με πολλές θεατρικές δουλειές στο ενεργητικό της –ανάμεσα στις οποίες με το θέατρο «The Dukes» στο Λάνκαστερ απ’ όπου ξεκίνησε ο «Γκόλουμ» του Αρχοντα των Δαχτυλιδιών Αντι Σέρκους– στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση («Bulletproof», «Cold Feet», «Walk like a panther» κ.ά.), η Τζωρτζίνα Δρακούλη-Σόλο μοιράζει πλέον τον χρόνο της μεταξύ Λάνκαστερ και Χανίων Κρήτης. Εκεί, λίγα χιλιόμετρα έξω από την Κίσσαμο, στα χωριά Ρόκκα και Κερά, διοργανώνεται το καλλιτεχνικό φεστιβάλ «Γιορτές Ρόκκας 2018» (3-26 Αυγούστου) για έκτη συνεχόμενη χρονιά και η κ. Σόλο συμμετέχει με την τέχνη των φανών, με εργαστήρια και κατασκευές που θα φωτιστούν στην τελετή έναρξης, τη Δευτέρα 6 Αυγούστου. «Δέθηκα με τον τόπο και θέλω να περνάω πιο πολύ χρόνο εδώ, οι δουλειές στην τηλεόραση έχουν πολύ πίεση και αυτό δεν βγάζει πουθενά», μας λέει και κλείσαμε το τηλέφωνο για να πάει στο χωράφι της με τις ελιές όπου είναι το εργαστήριό της. «Αφήστε», μας λέει, «που δεν βλέπω και τηλεόραση».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ