ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επένδυση 170 εκατ. για επέκταση προβλήτα επιβατών στον Πειραιά

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Με την ολοκλήρωση του έργου, το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί πλέον να δέχεται τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Ειδικότερα, βάσει των σχετικών προδιαγραφών, στον Πειραιά θα μπορούν να εξυπηρετούνται έως τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, μήκους άνω των 400 μέτρων έκαστο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε τροχιά δημοπράτησης βρίσκεται πλέον το μεγαλύτερο λιμενικό έργο της χώρας. Ο λόγος, για την επέκταση του προβλήτα του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη του λιμανιού του Πειραιά, έργο που προωθεί ο ΟΛΠ με κόστος ύψους 169 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού που αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 31 Αυγούστου, το έργο αφορά την επέκταση του επιβατικού λιμένα, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους, για την εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης κρουαζιερόπλοιων.

Με την ολοκλήρωση του έργου, το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί πλέον να δέχεται τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Ειδικότερα, βάσει των σχετικών προδιαγραφών, στον Πειραιά θα μπορούν να εξυπηρετούνται έως τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, μήκους άνω των 400 μέτρων έκαστο. Εκτιμάται ότι η εξέλιξη αυτή θα ενισχύσει τα σχέδια για την ανάδειξή του σε λιμάνι home-port, δηλαδή σε λιμάνι αφετηρίας κρουαζιέρων και όχι μόνο σε λιμάνι transit, δηλαδή διέλευσης επιβατών κρουαζιέρας. Η στόχευση προς το home-port έγκειται στη σαφώς υψηλότερη προστιθέμενη αξία που προσδίδει τόσο στο λιμάνι όσο και στην τοπική οικονομία. Αλλωστε, παρά την εν γένει άνοδο του τουρισμού στη χώρα, τα ετήσια έσοδα από την κρουαζιέρα παραμένουν αμετάβλητα τα τελευταία χρόνια, σε περίπου 500 εκατ. ευρώ. Αυτό οφείλεται στο ότι η Ελλάδα αποτελεί κατ’ εξοχήν χώρα διέλευσης κρουαζιερόπλοιων και όχι αφετηρία, όπως συμβαίνει με την Ιταλία και την Ισπανία, όπου τα έσοδα από τον κλάδο είναι πολλαπλάσια. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και πιο συγκεκριμένα από το ΠΕΠ Αττικής, του οποίου μάλιστα αποτελεί το μεγαλύτερο συγχρηματοδοτούμενο έργο.

Παράλληλα, η υλοποίησή του συμβαδίζει και με τις συμβατικές υποχρεώσεις του υπό κινεζική διοίκηση ΟΛΠ, για πραγματοποίηση επενδύσεως ύψους 300 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια της πενταετίας 2017-2022. Αν δεν υπάρξει παράταση στη διενέργεια του διαγωνισμού, είναι πιθανό να προκύψει ανάδοχος τον προσεχή Οκτώβριο. Σημειωτέον ότι, μέχρι σήμερα, τα έργα που έχει υλοποιήσει η Cosco στον Πειραιά, και τα οποία αφορούσαν τις επεκτάσεις των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, έχουν πραγματοποιηθεί από την τεχνική εταιρεία ΤΕΚΑΛ, η οποία θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα συμμετάσχει και στον συγκεκριμένο διαγωνισμό.

Πέραν του παραπάνω έργου, η διοίκηση του ΟΛΠ ολοκληρώνει αυτήν την περίοδο την επισκευή των υποδομών του Προβλήτα Ι, μέσω του οποίου θα διασφαλιστεί η μέγιστη δυναμικότητα της προβλήτα, θα αποφευχθούν φθορές στον μηχανολογικό εξοπλισμό και θα αναβαθμιστεί η δυνατότητα στοιβασίας σε 5+1 εμπορευματοκιβώτια, μεγιστοποιώντας με τον τρόπο αυτό την αποδοτικότητά της. Παράλληλα, προανήγγειλε και την προμήθεια πρόσθετου εξοπλισμού, όπως νέες γερανογέφυρες φορτοεκφόρτωσης, μία γερανογέφυρα στοιβασίας, ανανέωση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού για τους υφιστάμενους υποσταθμούς και τα πληροφοριακά συστήματα.

Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει ανακοινώσει την πρόθεση κατασκευής μιας νέας, σύγχρονης αποθήκης 47.500 τ.μ. πίσω από τον Σταθμό Διακίνησης Αυτοκινήτων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ