ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Heineken ενισχύει την παρουσία της στην Κίνα

REUTERS, A.P.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Συμφωνία ύψους 3,1 δισ. δολαρίων συνήψε η Heineken με την κινεζική China Resources Beer (CR Beer), προσδοκώντας να εξασφαλίσει μεγαλύτερο μερίδιο στην κινεζική αγορά. Η Κίνα θεωρείται διεθνώς η μεγαλύτερη αγορά στην κατανάλωση μπίρας. Γι’ αυτό και ο ανταγωνισμός είναι λυσσαλέος για παγκοσμίου βεληνεκούς εταιρείες του κλάδου, όπως οι Heineken, AB InBev και Carlsberg, καθώς εμφανίζονται νέοι παίκτες στην Κίνα και στις άλλες αναδυόμενες οικονομίες. Mάλιστα, οι κοσμογυρισμένοι Κινέζοι, που διαθέτουν και εκλεπτυσμένο γούστο, είναι πιο απαιτητικοί. Ζητούν ποιοτικές μπίρες που να είναι προσαρμοσμένες στις δικές τους αισθητικές και γαστρονομικές επιλογές.

Αυτές οι συνθήκες ευνοούν εταιρείες με μεγάλη εμπειρία στις διεθνείς αγορές, όπως η ολλανδική Heineken, η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, θα αποκτήσει το 40% της China Resources Beer. Το μερίδιο αυτό θα της προσφέρει ένα δυναμικό δίκτυο διανομής στην Κίνα, καθώς και καλύτερη πρόσβαση σε αυτήν την αγορά, που έχει παρουσία τα τελευταία 35 χρόνια. Η CR Beer θα εξαγοράσει το 0,9% της Heineken αντί 464 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των συναλλαγών θα μεταφραστεί σε επένδυση της τάξεως του 1,9 δισ. ευρώ από την ολλανδική εταιρεία. «Πιστεύουμε πως μπορούμε μαζί να εκμεταλλευθούμε τα δεδομένα της νέας εποχής για την μπίρα στην Κίνα, δεδομένου ότι αναμένουμε μεγάλη ανάπτυξη, ειδικά εκείνου του κομματιού που αφορά τις ακριβές και ποιοτικές μπίρες», δήλωσε ο Τσεν Λανγκ, πρόεδρος της China Resources Enterprise, μητρικής της CR Beer.

Αναλυτές και επενδυτές χαρακτηρίζουν επιτυχημένη την «επιχειρηματική συμμαχία», η οποία θα βοηθήσει και τη CR Beer, με τη δημοφιλή μπίρα Snow να έχει το προβάδισμα έναντι της ανταγωνίστριας Tsingtao Brewery. Ο ολλανδικός όμιλος διαθέτει στην κινεζική αγορά τις μπίρες Heineken, Tiger και Sol, καθώς και τις πιο φθηνές Anchor και Hainan Beer. Από το 2013 και μέχρι σήμερα η κατανάλωση ζύθου στην αχανή χώρα δείχνει να μειώνεται. Κι αυτή η αλλαγή, όπως επισημαίνουν όσοι γνωρίζουν καλά τα πράγματα, οφείλεται στο ότι πολλοί καταναλωτές στρέφονται στο κρασί. Εντούτοις, στο σύνολο της αγοράς ζύθου, το τμήμα που δεν επλήγη αλλά, αντιθέτως, είχε πιο ζωηρή ανάπτυξη ήταν αυτό των ακριβότερων προϊόντων. Σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας ερευνών αγοράς Euromonitor, η κατηγορία αυτή του ζύθου είχε διψήφια αύξηση πωλήσεων κάθε χρόνο, τουλάχιστον από το 2012 και μετά. Η Heineken εισήλθε στην Κίνα το 1983. Εκτοτε καταβάλλει σκληρές προσπάθειες για να δημιουργήσει ένα καλό δίκτυο διανομής αλλά και για να κάνει αναγνωρίσιμο και δημοφιλές το εμπορικό σήμα της ομώνυμης μπίρας Heineken. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν αναλυτές του κλάδου, η Heineken υστερεί έναντι της ανταγωνίστριας Budweiser, που παράγει η AB InBev. Αξίζει, τέλος, να αναφερθεί ότι το 2016 συνήφθη ακόμα μία σημαντική συμφωνία της CS Beer με τη SABMiller. Τότε, η κινεζική εταιρεία είχε εξαγοράσει αντί 1,6 δισ. δολαρίων το μερίδιο του 49% που διατηρούσε η SABMiller στην κοινοπραξία της CR Snow. Με αυτήν την κίνηση η CR Beer κατόρθωσε να ενισχύσει τα κέρδη της.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ