ΕΛΛΑΔΑ

Αλλαγές στο ωράριο των σχολείων μελετά το υπουργείο Παιδείας

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μια απρόσμενη αλλαγή, που ενδέχεται να χαροποιήσει πολλούς μαθητές, φαίνεται ότι μελετά το υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για την έναρξη των μαθημάτων 45΄ πιο αργά, δηλαδή στις 9 π.μ. αντί στις 8.15 π.μ. και αντίστοιχα το σχόλασμα να γίνεται πιο αργά. Η εν λόγω αλλαγή, βέβαια, σχεδιάζεται να ισχύσει από τον Σεπτέμβριο του 2019 για τους μαθητές του δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Τα παραπάνω προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, σε συνέντευξή του στην κρατική τηλεόραση. «Να σας πω έναν προβληματισμό που τον συζητάμε πολύ σοβαρά, τον μελετάμε, είναι δύσκολο, αλλά όχι ανέφικτο», ανέφερε εν προκειμένω ο υπουργός.

«Είναι μια σκέψη που επεξεργαζόμαστε, διότι και διεθνείς έρευνες δείχνουν ότι αυτό ευνοεί πάρα πολύ τα παιδιά και πολλές οικογένειες». Φυσικά, αυτό δεν ισχύει για όλες τις οικογένειες. «Πολλοί γονείς έρχονται από τις 7.30 π.μ. και αφήνουν τα παιδιά», προσέθεσε ο υπουργός, «προφανώς εάν πάμε στις 9 π.μ., η ζώνη θα επεκταθεί από τις 7.30 έως και τις 9 π.μ.». Συνεπώς, «το ολοήμερο θα ξεκινάει στις 7.30 π.μ.». Διευκρινίζεται ότι η αλλαγή δεν θα επιφέρει πρόσθετη εργασία στο ωράριο των εκπαιδευτικών. Επίσης, ο υπουργός επανέλαβε ότι το νέο ωράριο δεν γίνεται να ισχύσει από αυτόν τον Σεπτέμβριο. «Οι περιφέρειες και πολλοί δήμοι έχουν την αποκλειστική ευθύνη για τη μεταφορά των μαθητών», εξήγησε ο κ. Γαβρόγλου, «πρόκειται για συμβάσεις που έχουν γίνει και για τη φετινή σχολική χρονιά και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει».

Τα παιδιά, βέβαια, που φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία, πολύ μακριά από τη γειτονιά τους, ξεκινούν την ημέρα τους στις έξι το πρωί. «Είναι ένα άλλο πρόβλημα που δεν θέλω να θίξω», σχολίασε επ’ αυτού ο κ. Γαβρόγλου, που υπενθύμισε ότι «οι μαθητές δυο πράγματα θέλουν: περισσότερα διαλείμματα και να αρχίζουν πιο αργά το πρωί τα μαθήματα».

Στο μεταξύ, για μετά τον Δεκαπενταύγουστο μετατέθηκε η ανακοίνωση για το νέο λύκειο. Φιλοδοξία των εισηγητών είναι να δοθεί ο προσανατολισμός προς μια σταδιακή «πολυκλαδικότητα». Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται κοινός κορμός στην Α΄ τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β΄ και Γ΄ τάξεων στη λογική επιλογών. Ταυτόχρονα, προτείνεται η άμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε να συμπεριλάβει και την Α΄ Λυκείου. Ακόμα, θα υπάρχει μέριμνα για την καλλιέργεια των ταλέντων κάθε παιδιού. Στη Γ΄ Λυκείου προτείνεται τα μαθήματα να διδάσκονται εντός ευρύτερων επιστημονικών ενοτήτων και για περισσότερες ώρες, ώστε να μπορεί η εκπαιδευτική διαδικασία να είναι ουσιαστική, πράγμα που εκτιμάται πως θα περιορίσει και τη ζήτηση φροντιστηριακής βοήθειας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ