ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων σούπερ μάρκετ κατά 3,8% το πρώτο εξάμηνο 2018

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με αύξηση των πωλήσεων κατά 3,8% έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2018 για τα σούπερ μάρκετ, αποτελώντας –σε επίπεδο ετήσιας μεταβολής– την καλύτερη εξαμηνιαία επίδοση τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια. Εν μέρει, βεβαίως, η παραπάνω αύξηση οφείλεται στο γεγονός ότι η σύγκριση γίνεται με το πρώτο εξάμηνο του 2017, κατά τη διάρκεια του οποίου είχε επαναλειτουργήσει ένα μέρος μόνο του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» από τη «Σκλαβενίτης». Από τα στοιχεία επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η ένταση του ανταγωνισμού που επικρατεί πλέον στον κλάδο, καθώς το επίπεδο τιμών έχει αρνητικό πρόσημο (μείωση 0,4% της τιμής ανά μονάδα κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους), ενώ από την άλλη έχει αυξηθεί ο όγκος πωλήσεων (κατά 4,2%), αποτέλεσμα κατά βάση των εκτεταμένων προσφορών. Συνέπεια της έκτασης, της έντασης και της διάρκειας των προωθητικών ενεργειών εκτιμάται, εξάλλου, ότι είναι και η υποχώρηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2011.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI τον Ιούνιο του 2018 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση 2,8% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2017, ενώ το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου 2018 η αύξηση είναι 3,8%. Το πρώτο εξάμηνο του 2017 είχε κλείσει με μείωση των πωλήσεων κατά 1%, το 2016 με μείωση των πωλήσεων κατά 8,8% σε σύγκριση με το 2015, το 2015 με μείωση κατά 0,4% σε σύγκριση με το 2014, το 2014 με μείωση κατά 2,1% σε σύγκριση με το 2013.

Αύξηση πωλήσεων καταγράφεται και στις τρεις μεγάλες ομάδες προϊόντων, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων να είναι μεγαλύτερη από αυτή της αξίας πωλήσεων, με εξαίρεση την ομάδα των τροφίμων όπου οι προωθητικές ενέργειες δεν είναι τόσο εκτεταμένες όπως στην περίπτωση για παράδειγμα των απορρυπαντικών.

Ειδικότερα, στην ομάδα των ειδών νοικοκυριού, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5,3% το πρώτο εξάμηνο του 2018, ενώ την ίδια ώρα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,4% και στην ομάδα των προϊόντων ατομικής φροντίδας, ομορφιάς και υγιεινής ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,4%, ενώ η αξία πωλήσεων κατά 2,3%. Αντιθέτως, ο όγκος πωλήσεων των τροφίμων αυξήθηκε κατά 3,2%, ενώ η αξία πωλήσεων κατά 4%.

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων καταγράφεται αύξηση αξίας και όγκου πωλήσεων στις 10 από τις 11 εξ αυτών. Η μεγαλύτερη αύξηση εξακολουθεί να παρατηρείται στην κατηγορία των κατεψυγμένων τροφίμων, η οποία άρχισε να ενισχύεται ιδιαιτέρως από την έναρξη εφαρμογής των capital controls και από τότε φαίνεται να έχει εγκατασταθεί μόνιμα στα... ψυγεία των ελληνικών νοικοκυριών. Η αξία πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας αυξήθηκε κατά 8,5% το πρώτο εξάμηνο του 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017, ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 10,6%. Η μοναδική κατηγορία στην οποία παρατηρείται μείωση τόσο της αξίας όσο και του όγκου πωλήσεων είναι αυτή των υλικών μαγειρικής, κατά 2,7% και 3,8% αντιστοίχως.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η υποχώρηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (σ.σ. στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της εκπτωτικής αλυσίδας Lidl). Στο πρώτο εξάμηνο του 2018 το μερίδιό τους διαμορφώθηκε σε 15,9%, υποχωρώντας κατά 1% σε σύγκριση με το 2017. Πρόκειται για το χαμηλότερο σημείο από το 2011, οπότε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είχε διαμορφωθεί σε 16,1% και από τότε μεγάλωνε συνεχώς μέχρι το 2014, οπότε έφτασε το 19%. Από το 2015 ξεκίνησε η αποκλιμάκωση του μεριδίου της εν λόγω κατηγορίας προϊόντων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ